Spring naar bijdragen

Zaterdag 30 Oktober 2010.


Teveel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 451
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Witte heel herkenbaar. ik zit ook nog steeds in het wel/niet drinken. en wat er met me gebeurt nu ik niet meer drink. ik verander heel langzaam en dat is best wel eng. ik ben bang dat ik straks weer ga drinken zogauw ik het weer alleen moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Witte, nooit veranderen zeg ik niet. Het gaat alleen niet snel. En ik weet van mn begintijd van mn stoppen dat ik soms heeeeel teleurgesteld was dat het allemaal zo langzaam ging. 'Men' zegt dat alkies ongeduldige mensen zijn, ik ken ze niet allemaal dus dat weet ik niet, maar ik ben wel ongeduldig. En was dus soms teleurgesteld.
En weetb je, het leven is gewoon het leven.
Vaak denk ik wel es dat we allemaal, of velen van ons, veel te hooggespannen verwachtingen hebben van het leven. Soms is het gewoon ook een beetje saai, of soms is het moeilijk, soms is het fantastisch enzovoort.

De kunst is het te nemen zoals het komt en te leven in het NU. Verantwoordelijkheid nemen voor jezelf, je eigen leven, voor de gevolgend die het drinken soms heeft aangericht. Het is zoals het is. En ik ben blij dat ik groei en verander. Ook al gaat het stukje bij beetje. Ik ben wel veranderd in de afgelopen vier jaar, zeker wel. Maar blijf ook BamBam. Toch accepteer ik meer en meer wat er op mn pad komt. Ik voel me veel minder vaak opgefokt, en als ik het ben, onderzoek ik waarom het zo is en wat ik eraan kan doen. Dat vind ik een grote zegen van het stoppen met drinken en van het werken aan de 12 stappen.
Aan het eind vd dag mn dag ff overschouwen, kijken naar wat ik goed heb gedaan, naar wat ik minder goed heb egdaan en dat probeer ik vandaag beter te doen. En als ik was blijven drinken had ik niet gestaan waar ik nu sta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf jonge, een jaar alweer???!!!!! Top. Ik lees je worsteling zo her en der. Ik meen te denken, te lezen, te weten dat het je veel goeie zaken heeft gebarcht, het niet drinken. Het is echter ook zo dat door terugkerende nuchterheid andere zaken ook aan het licht kunnen komen. Pijnlijke zaken. Dat is niet gemakkelijk en terugverlangen naar de roes is een soms wel erg aantrekkelijke gedachte.

Ik ben blij dat je het forum gevonden hbt, ons hebt laten delen in je tocht en dank je voor het delen van je ervaringen.
Ik wens je kalmte, moed en wijsheid op je verder pad. Take care:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor, toen ik nog dronk kon ik me een leven zonder drank niet voorstellen. Ik was er altijd mee bezig. En hoewel ik overdag, doordeweeks dan, niet dronk was ik toch al bezig met het vijfuur moment. Dan kwam ik weer thuis van mn werk, keilde mn tas in de hoek en trok mn eerste biertje open.

Mn feestjes, mn avonden, mn etentjes met bezoek, alles draaide om drank. Is er genoeg, wat gaan we drinken, staat de wijn koud genoeg etcetcetc.
Feestjes waar ik naar toe moest met de auto vermeed ik zoveel mogelijk of ik wilde vroeg naar huis. Kon ik de schade nog ff inhalen.

Daarom werkte voor mij; een dag voor uitzien ook zo goed. 24 uur is te overzien en ik hoef me nu nog niet druk te maken over vlgd week of over dat feestje, of de kerst, ik hoef alleen vandaag maar niet te drinken. Maar ik herken je gevoel goed. Nu snap ik niet meer zo goed dat ik die drank zoooo belangrijk heb gemaakt. Gek he.
Terwijl een feestje zonder drank von ik waardeloos, mensen die na twee biertjes stopten vond ik maar rare mensen........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom Igor en dat vind ik nou juist zo knap van je Igor
Je bent zo vreselijk hard aan het werk met jezelf, ik kan me voorstellen dat je je tevens afvraagt
hoe moet het straks.
maarre straks zijn wij er ook nog hoor.
Dus alleen met die angsten ben je dan in ieder geval niet;)

Het zal dan idd de ongeduld wel zijn, hoe ik het gelezen heb BB
Ja en acceptatie is ook zoiets...
way to go

Graag gedaan Alf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geleerd Alf
om met een heel klein rond apparaatje
de spaken vh wiel zo te manipuleren dat de slag eruit gaat.
Was het maar zo simpel he.
En dat je slingert en de slag niet opmerkt, is erg gevaarlijk.
Nu kun je in elk geval een nieuwe fiets kopen van het uitgespaarde geld,
heb ik ook gedaan in het voorjaar en elke keer dat ik op die fiets stap
geeft het me een beetje een kick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf, ik ga nu niet al je postings teruglezen, daar ik met mn verslagen aan de gang moet:-)

Toch meen ik me te herinneren dat je ook geschreven hebt dat het contact met je kinderen
verbetert is, je meer zicht hebt op hoe je een aantal zaken ervaart en er zullen nog wel wat
zaken zijn.
Dat je het nu geestelijk moeilijk hebt vind ik een logisch gevolg van het proces. Eerst is
er de euforie van het niet drinken, lichamelijke fitheid neemt toe, het is fijn vol te kunnen
houden maar...

We hebben ook niet voor nix gedronken. En dat gaat niet zomaar weg. Het is een
sprookje om te denken dat we nadat het is gelukt die eerste te laten staan we allemaal
vrolijk verder gaan met leven. Ik denk dat het echte werk dan pas gaat beginnen. Onderzoek
naar het waarom, welek gevoelens spelen ons zo parten, welke angsten, wat heb ik weggezopen.
Na een tijdje voele ik me zo kaal, zo naakt zonder drank. Wie was ik, waar stond ik voor, hoe
ging het nu verder, mn vaste waarden waren weg. Niet alleen de drank maar ook mn realtie,
mn huis, mn honden. Een diepe depressie, mede als gevolg van het stoppen met drinken,
ontwikkelde zich. Goddank had ik me verzekerd van hulp van mn huisarts, een goeie peut
enzovoort. Ik hoefde het niet alleen te doen. Maar ik had nog wel een lange weg te gaan.

En ik kan me zo voorstellen dat jij nu ook op zo'n punt bent aangekomen. gevoelig voor
depressie, dat is rot, de verdoving is weg en hoe moet, ga, wil je nu verder.
Wellicht dat ik het niet goed zie bij je, heb je lately niet veel gelezen dus het kan zijn
dat ik het anders inschat. Misschien is de teleurstelling over de 'zegeningen' van het niet
drinken wel groter dan je voor mogelijk had gehouden. Kan ook. OOk dat kan voor velen
weer een reden zijn om te gaan drinken, denk ik.
Hoe jou weg zal zijn weet ik niet maar je hebt jezelf toch een kado gegeven door te stoppen.
Alleen door niet meer te drinekn kunnen andere zaken groeien en zich ontwikkelen.
Ga goed Alf, welke weg dat voor jou ook uiteindelijk zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...