Spring naar bijdragen

Dinsdag 2 november


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb het gelezen Jurgen. Inderdaad het gevoel dat je je maatje mist. Natuurlijk mis je de alcohol, want die heeft er toch jarenlang voor gezorgd dat je dingen weg kon drukken of tijdelijk vergeten. Je moet het een beetje als een rouwproces zien. Je vriend heb je de dood verklaard en wil niet meer met hem omgaan, maar de tijd dat je hem als vriend had, heb je je vastgehouden aan hem. Bij iedere vriendschap die op z'n eind loopt krijg je een stuk rouw te verwerken en dat is nu ook zo. Bij ieder mens is dat rouwproces anders, bij de een duurt dat kort en bij de ander langer maar je zal zien dat je over een tijdje kunt denken, ik kan het alleen, ik heb de alcohol niet meer nodig. Ja en dat alles pijn doet heeft gedeeltelijk met het afkicken te maken maar misschien ook omdat er nu toch gevoelens naar boven komen en je daar door spanningen krijg.
Maar ik wens je heel veel succes in je strijd. En deel veel met ons, want wij zijn nu jouw nieuwe vrienden geworden, en van ons kun je op aan hoor.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve kanjers / knokkers / lotgenoten:present:

Voor mij is het de 10e week droog, dag 65...

Ik lees hier links en rechts dat men niet moet vergeten te genieten van de leuke dingen in het leven, en dat is ook echt zo...
Daar ben ik me de laatste tijd ook zeer van bewust. Zo heb ik net een grote wandeling met de hond erop zitten, heerlijk buiten, het regende nog nét niet, dus ben nog droog thuis gekomen.
Ik heb herfstbladeren verzameld die ik wil verwerken in een schilderij dat ik wil gaan maken, maar dan moeten ze eerst droog zijn...

Ik merk ineens dat ik weer spontaan ideeën krijg, om vanalles te gaan doen, genieten dus...
Ben volop aan het breien, de een na de ander vraagt me om een wintersjaal te breien, dus ik ben zeer oubollig bezig maar het is ook lekker simpel bezig zijn waar ik niet bij na hoef te denken... beetje therapeutisch zelfs, haha.
Ik brei terwijl ik tv kijk of muziek luister... verstand op nul... heerlijk.
Dan wil ik dus ook schilderen, muziek maken, schrijven, dichten.... eigenlijk wil ik teveel tegelijk en de dag is alweer om, voordat ik het in de gaten heb, en denk ik als ik in mijn bed lig: jee, nou heb ik nog niet dát gedaan wat ik vanochtend wílde gaan doen...
Maar van de andere kant denk ik dan ook: weer een dag voorbij gevlogen zonder aan alcohol te denken en dat is het belangrijkste.
En ja, dan is het ook nog het huishouden en het werk he... zucht...

Ik heb gelukkig een man die ook mee aanpakt in het huishouden, hij zeurt niet als ik eens vraag of hij wil stofzuigen of wil dweilen, en om eens te koken daar maakt hij ook geen punt van.
Wat dat betreft heb ik een schat van een man. Maar hij is dan ook heel trots op me dat ik al zolang droog sta, en steunt me geweldig. Dus ik denk dat het van zijn kant een beetje 'iets terug doen voor mij' is als beloning voor mijn 'prestatie'...

Soms kom ik van mijn werk en dan ruik ik dat hij de boel gedweild heeft, dan ruikt het naar allesreiniger als ik binnen kom en de vloer blinkt me tegemoet, dat is heerlijk hoor!:musicnote: Een kadootje gewoon!
Óf hij heeft de vouwwas weggewerkt zonder dat ik het weet.
Van de week ging ik naar boven om de was weg te werken en ik zoeken... maar dat hij dus al gedaan.
(Strijken doet hij dus niet, maar dat hoeft ook niet, haha)

Maar ik had in ieder geval in het weekend weinig tijd om op het forum te verschijnen, en lees dan zo vluchtig over de laatste berichtjes...

Jet: ben je nog steeds zo heerlijk aan het genieten van je nieuwe woning? Vast wel...

Bolletje: ik moet nog steeds kijken hoe ik foto's moet plaatsen en moet Dar nog eens vragen, is er nog steeds niet van gekomen.

Blondie: respect hoe jij gestaag vooruit gaat meid, maar pas op dat je jezelf niet voorbij holt, want er is zoveel op jouw pad nu... pffff. Doe geen overhaaste dingen, en las af en toe een denkpauze in... voor jezelf alles even evalueren.

Ik las dat het feestdagen-pact ook nog steeds vooruit gaat, de arreslee zit al aardig vol, haha.

Nou, ik ga nu maar weer eens actie ondernemen, ik moet nog vanalles doen...
Koken, eten, douchen, nog een paar dingetjes strijken en dan ga ik lekker voor de tv met mijn breiwerk in mijn pyjama... en op tijd naar bed, want morgen weer werken...

Dus, lieve mensen; we houen het weer droog he, en samen staan we sterk!

Liefs, ToPPertje:D :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PFft, ik ben sinds 4 mnd weer eens hier op het forum.
Gister alcoholvrij geweest en vandaag echt vreselijke dorst.
zin in bier, koffie zat, water zat..
Morgen belangrijk tentamen. normaal studeer ik altijd met een paar biertjes. gewoon 4 in 2 uur ofzo.
en dan 2 voor het slapen als beloning en dan haal ik die toets ook.
maar nu echt 0.0 zelfvertrouwen, concentratie van 0 en AH is 3 min lopen..
Ik heb zoveel respect voor die mensen hier. als ik niet drink slaap ik gewoon zo * en dat kan ik nu echt ff niet hebben op mn werk en studie.. dus ja..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Student26,

ik snap het helemaal... je hebt gewoon die alcohol nodig om te ontspannen denk ik...
Dat is een echte triggersituatie...
Bij AH verkopen ze misschien ook Melatonine-tabletjes... daar kun je goed van slapen, is dat misschien een idee? Dan heb je die alcohol niet nodig misschien...
tis maar een idee... Succes!
Probeer vol te houden...

:present: Tobbertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil wel minderen en ik kan het ook wel (denk ik) alleen is begin punt zo moeilijk en bang op je bek te gaan. En dan *tslapen en slechte concentratie zorgt voor mindere prestaties op werk. Ik dronk elke dag, 'gewoon 6biertjes bavaria blikjes). En in het weekend buitensporig veel natuurlijk. hockey/studeren/geen feestje willen missen.. dus zonder gekheid met gemak 20-30 per avond. op werk merken ze nog niets, 2x stinkend naar drank op maandag aangekomen. dat doe ik nooit meer. maar nu de rest weet je wel. ik heb me nu voorgenomen om door de weeks 0 te drinken.maar van 6 per dag naar nul is vreselijk .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

/Toppertje wat klink je heerlijk optimistisch zeg. Je bent een voorbeeld van hoe je je voelt als je niet meer drinkt.

Student, als je gedronken hebt slaap je n.l. niet dat is de grote fout die mensen maken. Ken je dat, dat je veel gezopen hebt en midden in de nacht wakker wordt en niet meer kan slapen?
Kijk je kan wel denken ik heb drank nodig om beter te slapen, maar dat is het nu juist dat is geen slapen. Je rust niet voldoende uit, iets wat jij zeker nodig hebt wil je goed kunnen blijven studeren.
Pas als je s'ochtend niet meer opstaat met een kater, dus het kan houden bij af en toe een pilsje dan is er niet zo veel aan de hand. Maar dan had je het forum ook niet nodig ;)
Ik zou trouwens bepaalde woorden in het berichtje van jou, weg halen. schunnige woorden zijn hier niet toegestaan.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje het ging erg goed vanmidag maar
ik begon te trillen als een rietje. zweten enz
ik heb mijn contact perzoon gebeld van het RIBW
en heb gevraagt off hij contact op wou nemen met het tactus
in enschede om spoed te vragen voor mijn opname
maar je hebt gelijk ik ga nu even uit loggen en kom vanavond well weer op het forum
ga eerst ff wat slapen wand het ging zo goed vandaag en nou
gaat het weer slecht ik kan er met mn hoofd niet meer bij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...