Spring naar bijdragen

Dinsdag 2 november


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, dat terugvallen Bor en Yala, ik houd het maar 2 weken vol en dan gaat ie weer. Lijkt wel ingeprgrammeerd. En wat Teveel eerder schreef, is maar al te waar. Wat voegt het in vredesnaam toe. Eigenlijk niks, alleen maar een rotgevoel, een schuldgevoel, een faalgevoel. Grrr. En ondanks dat, doe ik het toch.
Zou het ook door de eenzaamheid komen? Ik heb geen man, geen kind, geen familie, ja, 1 zus maar die wil mij al jaren niet wil terwijl ze kanker heeft. Overigens is dit niet door de drank gekomen.
Vandaar dus al die katten, moet toch ergens mijn gevoel, zorg en liefde aan kwijt.

Pff, het is hier een stortzee aan emoties. Ene moment huilen om overleden katjes, volgende moment woest op enige zus dat ze me zo in de steek laat. Heel erg pijnlijk, en dat was na een tijd droogstand ook aanleiding weer te gaan drinken. Tsja.... Ik kan daar maar heel slecht mee dealen en dat zal tevens mijn valkuil zijn.
Vreemde is ook dat door plotse dood kater de dood van mijn vader weer wat in beeld komt. Gebeurde ook 's nachts, geheel onverwachts, een hartaanval en wrsch had mijn katje dat ook. die doodsstrijd heb ik van mijn vader niet meegemaakt, ik was 5 en zat bij de buurvrouw, maar van een kat was dit de tweede keer. Tot aan de dag van vandaag heb ik nooit over de strijd van die eerste kat kunnen praten, ik was toen 26 of zo. Lijkt wel alsof alles nu naar boven komt.
En dan is er alleen maar angst eigenlijk.

Bol, ik loop wel bij psych maar zij is tijdje uit roulatie, dus ook tijdje niet gezien. Ben toch van plan bij haar te stoppen, want levert niets op feitelijk.
Glenn, kerel houd vol, probeer zo min mogelijk te drinken. Hoe zie je dat, die opname? Geeft het je toch wat hoop of roept het bv alleen maar angst op? Kan ik me zo voorstellen.
Teveel, fijn dat je met ons clubje vrouwen mee wilt lopen.
Drup, wat vreselijk met je maatje, je machteloosheid daarover. Kan me voorstellen dat je daar ook gek van wordt. Meid, was las ik 44 kilo met schoenen en al? Kind toch, hoe kan dat nou, Kun je niet eten?
Bor, voor jou een dikke knuf, gewoon zomaar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag lieverds,
Ik ben weer terug van Piet Peut, en wat is er weer een hoop duidelijk geworden zeg.
Een van de dingen waar we over gesproken hebben is natuurlijk mijn verslaving. Er schijnt een onderzoek geweest te zijn naar het verschil tussen alcoholafhankelijkheid en probleemdrinkers. Mensen die afhankelijk zijn hebben de alcohol nodig om de afkickverschijnselen tegen te gaan, en mensen die drinken omdat ze problemen hebben, kunnen maanden niet drinken en dan ineens als een gek tekeer gaan. Ik zit er net tussen in. Alcoholafhankelijk en probleemdrinken liggen heel dicht bij elkaar.
Verder nog over mijn kabouter gehad. De rede dat hij toch probeerd ruzie te stoken tussen de huishoudster en mij is, dat hij hoopt dat wij geen contact meer met elkaar hebben en dus ook geen overzicht meer hebben over zijn alcoholgebruik.:angry: Wat een stinkerd hé?
Maar belangrijk was dat hij zei toen ik weg ging, "Ga zo door je bent heel goed bezig."Nou dat was wel effe een heel groot compliment voor de Bol zeg. Ging er haast van naast m'n schoenen lopen.
Verder merk ik dat het voor mij echt heel erg belangrijk is om af en toe eens m'n hart te luchten en wat duidelijkheid te krijgen over hoe de dingen nu lopen, dus blijf ik voorlopig nog lekker bij hem komen. Voel me na het bezoek aan hem, altijd een stuk beter.
En wat is ie goed mensen. Heb hem dat ook gezegd hoor.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal !
Ik heb een fantastich extra lang weekend gehad. Hij is net weg, en het was heerlijk te gek ! Woei !!!
Nu weer terug op aarde komen, vanavond Allezielen Alom, daar wil ik graag heen. Dus vanmiddag rustig aan, fruit eten en mezelf en mn huisje verzorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb vanochtend z'n best gekladderd Jet, nu weer tijd voor serieuze dingen. Gamen gniffeldegniffel. Heb de verwarming weer wat hoger gezet en nu gaan genieten. Mag het van mezelf.
Maar het gaat met jou ook goed hé meid? Ik vind het superknap hoe jij bezig bent om te kijken naar je gevoelens en hiermee op een juiste manier om te gaan. Geweldig, het getuigd van een hoop lef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel goed geslapen, Jet, de eerste nacht niet, tweede en derde wel. In een appart bedje waar ik even de belangrijkste uurtjes gepakt heb om vervolgens weer zo snel mogelijk naast hem te kruipen. Waar ik ook toch geslapen heb ondanks zijn gesnurk.
Hij heeft voor mij een 10 geboden lijstje gemaakt om goed te slapen. Ik neem niet zo snel iets van mensen aan, maar dit lijstje is echt geniaal.
Bv een uur lopen met de hond voor het slapen gaan.
En savonds bananen eten. Nog meer van dattum. Echt zo lief ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...