Spring naar bijdragen

Vrijdag 5 november


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Daar geloof ik dus echt niet in. Sorry, als iemand jaren alcoholist is geweest en dan na 3 a 4 weken zou die persoon geen alcoholist meer wezen? Ik heb helaas vele voorbeelden van dat dat niet gelukt is.
Daar denkt de medische wereld wel heel licht over. Dan zouden er bijna geen alcoholisten meer bestaan, zou je zeggen. Maar goed, alle succes voor jou natuurlijk.

Nog 1 reactie op je schrijven: je schreef" ik heb niet gevraagd om alcie te worden" Oh , daar zouden we een hele discussie over kunnen hebben. Net zoiets als" alcoholisme is een ziekte..Twee zaken die ik heel anders zie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe ik die zaken zie? Men wordt niet geboren als alcie..het is uit de hand gelopen, waarschuwingen zijn in de wind geslagen, niet geluisterd naar je partner, fam, dokters, naar je eigen lichaam. Bewust doorgegaan totdat het telaat was. Dan is het een verslaving geworden. Ik steek ook hand in eigen boezem hoor!

Een ziekte is het ook niet, volgens mij dan. Want als je een ziekte hebt, werk je mee aan herstel en dat doen veel alcoholisten niet. Heel kort door de bocht, dat weet ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het niet persoonlijk tegen jou Borretje, ik denk dat alle forum leden hier aan herstel werken, anders waren we niet hier.
Waarom we niet luisteren? ik heb ergens gelezen; een mens is geneigd te denken en te doen met resultaat op korte termijn. Problemen op korte termijn willen we NU oplossen. bv ik voel me rot, ik ga wat drinken, voel ik me eventjes niet meer rot. Problemen op lange termijn, daar werkt men niet in eerste instantie aan. Lange termijn interesseert je dan niet. bv. je weet van die kater die je gaat krijgen, toch drink je.

Sporters denken juist alleen maar op lange termijn. Kunnen een heel seizoen trainen en afzien, alleen maar om op de jaarlijkse wedstrijd te kunnen winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom zou je je dokter niet geloven? Als die man toch tegen je zegt: u bent alcoholist. Als een dokter zegt: u hebt suikerziekte, dan geloof je dat toch ook? Maar goed Borretje, daar kunnen we nog heel lang over door gaan. Het belangrijkste is dat we hier met zn alleen proberen ervan af te blijven. Het forum helpt echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jetset, het spijt me van dat harde en nuchtere, ik neem mijn woorden terug. Te impulsief mijnerzijds. Ik werd erg geraakt door je postings en voelde me ook erg aangevallen. Maar dat is geen reden om te oordelen: excuus daarvoor. En als ik je ongewild beledigd hebt, dan spijt me dat ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...