Spring naar bijdragen

Hier ben ik weer


tuvalu1958

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik wilde me als nieuweling aanmelden, maar het blijkt dat ik anderhalf jaar me al heb laten registreren.

Ik drink al zo'n 35 jaar iedere dag een liter wijn, de laatste jaren is dat verergerd naar overdag ook drinken. Dat resulteerde anderhalf jaar geleden een zelfmoordpoging, (wodka en pillen). Dinsdag twee weken geleden een tweede poging, en dat was kantje boord. Notabene: ik ben afgelopen maandag voor het eerst oma geworden, mijn dochter is moeder geworden van een prachtig zoontje.

Ik ben het zat, wil mijzelf weer respecteren, dus ik ben gestopt. Ik besef heel goed dat het een heidens karwei zal zijn, daarom naar afkickcentrum Maliebaan in Utrecht, hulp van psychiater, en dit forum. Ik heb sinds die dinsdag niet meer gedronken, eerste dagen vielen mee (was nog te ziek om wat te voelen) maar nu is het tandhakken.

Ik ben getrouwd met een lieverd die niet drinkt en een grote steun is, ik heb een zoon van 29 en een dochter dus van 26. Ik zelf ben 53 jaar.

De voorwaarden om te stoppen zijn dus ideaal, (zei mijn huisarts van de week ook al),

dus ik ga ervoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom tuvalu,

Heel goed dat je deze stap genomen hebt!

De eerste stap is het halve werk ;)

We zijn van het zelfde bouwjaar en ook ik ben oma!

Ik sta nu net een jaar droog, en je krijgt het niet voor niks, maar ik ben

er heeeeeeeeel blij mee.

Ik hoop dat jij ook goed gaat.

Hier kan ieder wat wils halen.

De meesten komen bij ditjes en datjes dagelijks om dingen samen te delen.

Dat kan lachen zijn, serieus zijn of huilen. Maar meestal vind je hier wel

een luisterend oor.

Ik zelf zit meer bij de thema's.

Mijn verloop van het jaar kun je terug lezen bij; nooit meer een kater!

veel sterkte hier!

Zet hem op voor je kinderen kleinkind en je man, maar zeker voor jezelf!

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tuvalu,

Ook van mij welkom hier. Ik heb zelf gemerkt hoe alcohol al je emoties kan uitvergroten en ja, dan zie je er soms geen gat meer in. Wat goed dat je man je nog steeds steunt. De mijne ook, maar het scheelde niet veel. Hij werd helemaal wanhopig van me.

Ga ervoor meis en als je het moeilijk hebt kom je naar de dagdraad. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, dus we weten wat je doormaakt.

Het zou toch heel fijn zijn als je dochter jou haar kind toevertrouwt. Ik ken iemand hier, waarbij haar dochter haar dat níet gunde, terwijl ze al een tijd zo goed gaat.

Dioe je best en wanhoop niet. Het belangrijkste is dat je weer opstaat, mocht je gestruikeld zijn. Elke dag is er één.

Succes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Lytse, voor je lieve woorden. Ik ben me er heel goed van bewust dat ik nog helemaal aan het begin sta, en ook dat als ik struikel gelijk door moet gaan op deze weg.

De vorige stoppoging mislukte omdat ik na een keer weer drinken de moed opgaf, en dus gewoon weer verder ging met drinken.

Het is inspirerend om alle verhalen en berichten hier te lezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tuvalu.

Wat knap dat je jezelf weer zo herpakt.

Je hebt best wat meegemaakt, maar je laat wel zien dat het nooit

te laat is om weer de strijd aan te gaan met die vervelende

alcohol duivel. Ongelooflijk wat dit gif met je kan doen.

Maar wat fijn dat je er niet alleen voor staat, en dat je veel

steun krijgt.

Dat geluk heb ik ook, en dat is best bijzonder.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe, en iedereen die op

dit forum zit weet hoe moeilijk het is.

Warme groet Pebles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi pebles en Jen, dank je wel voor jullie berichtjes. Het is inderdaad heel fijn dat ik een lieve man heb, dat scheelt zoveel! Dat mensen hier ook meeleven is erg fijn, en jullie weten natuurlijk haarfijn wat het is om tegen de alcohol te strijden. Wat is internet toch een goeie uitvinding!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tuvalu, welkom hier, je hebt ook veel meegemaakt zeg.

En ook fijn dat je met zo'n lieverd getrouwd bent. Ik ook en net als bij Lytse, scheelde het niet veel of hij was weg. Hij was soms de wanhoop nabij.

Ik ben ook 53, net als jij en we hebben toch nog een behoorlijke tijd voor ons als we eindelijk die drank eens laten staan he?

Je bent net oma geworden, super joh, wij hebben 4 kleinkinderen en het is geweldig gewoon, heel wat om voor te leven dus.

Ga ervoor hoor, liefs Em.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emmaroos, dank je voor je lieve berichtje! Wat is het idd leuk om oma te zijn, en dan vooral GEEN bezopen oma, haha. Het is jammer dat mijn kleinzoontje anderhalf uur rijden van me vandaan woont, maar ik ben van plan om iedere week hem op te zoeken. Heb ik gelijk weer een dag gevuld met iets leuks ipv drinken en dan in slaap vallen! Ik vind dit een fijn forum, al heel wat gelezen en het valt me op dat iedereen heel respectvol met elkaar omgaat, dat is prettig. Terugvallen van mensen worden niet gelijk afgestraft, en dat moedigt ook aan om heel eerlijk te blijven, super!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je, iedereen is wel eens, of heel vaak teruggevallen en dan geeft het natuurlijk geen pas om iemand anders met hetzelfde probleem af te straffen.

We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en ja, eerlijk kunnen zijn is heel fijn. Hier kan dat, in het echte leven praat je er niet zo gemakkelijk over.

Geniet van je kleinzoon en inderdaad een dagje uit dan he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...