PROUD2BME Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Heee Bol:heart:Nog niet opgehaald begrijp ik?Daar moet je toch ook eens wat van zeggen hoor!Ze mogen juist zo blij zijn met jou!Heb nog niks genomen tegen de hoest nee,denk altijd dat het vanzelf wel over gaat maar dit is wel heel vervelend nu !Jij lekker aant schilderen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Nee Ya, ik ben nog niet opgehaald. In dit geval vind ik het niet zo erg omdat ik van de week 3 dagen achter elkaar gewerkt heb dus ga lekker zitten schilderen. Net al m'n spulletjes neer gezet en, verwarming wat hoger en heeeerlijk ontspannen zitten genieten.Goh ja maar dan zou ik morgen toch maar eens wat gaan halen meid want anders kan het nog lang duren.Ik denk ook altijd, het lichaam moet het zelf maar af kunnen zolang dat gaat maar als het al zo lang vast zit, wordt het erg vervelend.Als je een paar van die dingen slikt ben je er gauwer vanaf hoor. Zijn bij jou de winkels ook op zondag open? Misschien kun je er vandaag al achteraan zodat je misschien vannacht wat beter slaapt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Dag Tatum, ik zal je missen.Hoop dat je ons ook gauw mist of nog liever, dat je ons niet meer nodig hebt.Maar laat het dan wel weten.Het ga je goed,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Mogge,Yaya, beterschap. Heb een fijne dag allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Goedemorgen allemaal,Helemaal vergeten door Tatum haar aankondiging...Prachtig hier, windstil en zon, ja echt waar, kom maar kijken.Yaya, beterschap, verwen jezelf maar , een beetje zon voor je, we hebben genoeg hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Motto van de dag, met dank aan Harry.Wat ik aanpak valt mee, wat ik uitstel weegt zwaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Goeie morgen Bammie en Har.Bam. Had je mijn berichtje van gisteren gelezen over die Nijdams? Je schreef dat je van schaatsen houdt, of heb ik dat verkeerd.Maar houdt Fran er ook van? Die Nijdams heb ik al weg gegeven maar heb hier nog wel Vikings liggen. Laag model. Ik doe er niets meer mee maar misschien kan ik er Fran. wel blij mee maken (of iemand anders) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Hoor net op de radio.In, ik geloof Loon op Zand, is een verkeersdeelnemer omgekomen.Het was de passagier, de chauffeur is aangehouden omdat hij teveel had gedronken.Je moet er toch niet aan denken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Jopie,Het is mooi weer en koopzondag, laat Sponge Bob, Zack enz. het heen en weer krijgen...Fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Gisteravond in bed nog lang nagedacht over wat er gisteren gebeurde. Mijn gevoel, mijn reacties.Als iemand mij ergens van beschuldigd, in rl of hier, en het is niet waar dan word ik net een pitbull. Ik voel me dan zo onrechtvaardig behandeld dat ik haast niet meer kan loslaten. Onmachtig.Het appeleert aan oud gedrag, oud gevoel en oude pijn. Loslaten is dan het sleutelwoord maar ja, dat is zo gemakkelijk gezegd. Nuchterheid is een levenlang spiritueel blijven groeien, althans zo zie ik het. Niet drinken kost mij, nu, geen moeite. Wel vind ik het moeilijk los te komen van oud gedrag. De karakterfouten, laten we zeggen, zoals beschreven in bv het Big Book. Althans zo lees ik het.Ik ben ongeduldig, impulsief, recht voor zn raap én wil soms gewoon mn gelijk halen. Zo is het ook nog es een keer.Dat ik naar de AA ga en redelijk aktief werk met de twaalf stappen wil niet zeggen dat ik alles zelf al perfect kan of doe.En de balk in mijn eigen oog verhindert mij niet om de splinter bij een ander te zien.....Tatum schreef dat ik soms iets schrijf om te kwetsen. Ik antwoordde dat dit niet zo is en was. Maar dat is niet helemaal waar. Soms doe ik dat wel middels een provocatieve reactie.Dat kan ook goed werken, altijd maar aaien heeft ook niet altijd zin. Maar ik ben degene die weet wanneer iets bedoelt is om te confronteren of dat er ook iets rottigs bij zit.Dus daar ga ik mee bezig.Ik kan niet zeggen dat het me spijt wat ik gisteren op het forum heb geschreven want dat is niet zo. Daar sta ik nog steeds achter. Wel betreur ik de manier waarop ik me mee heb laten slepen. Beter was het geweest even afstand te nemen, even adem te halen en niet vanuit mn eerste impuls, of twee impuls te reageren.Mocht ik daar mensen mee gekwetst hebben dan spijt me dat oprecht. Tatum, dit geldt met name ook voor jou. Ik had beter moeten weten en niet op die manier het gesprek met je aan moeten gaan. Sorry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Was even aan het rondkijken op ADB en kwam de link tegen van de documantaire op you tube over alcholisten die hun verhaal vertellen. (rain in my heart)Ben er echt zwaar van onder de indruk zeg!Wat een eer bijna om dat te mogen zien,dat mensen zich zo hebben blootgegeven,ben er heeeel erg van geschrokken,wilde het als snel uitzetten maar kon het niet!!Dit heeft mij meer en meer laten zien hoe erg die alcohol is!Ik neem hem zeker niet vandaag! Die 1e!!!Respect voor allen die de strijd aangaan met alcohol!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Heftig was dat he Yaya. Ik moest er soms van huilen, wat een ellende.En dat jonge meisje: 'I'm not an alcoholic, I don't drink every day, do I? En dan later wéér opgenomen worden in het ziekenhuis, emmers bloed spugend en vier dagen later ben je dood.Weet je, ik snapte haar ook wel. Hoezo alcoholist. En zij had, helaas, niet genoeg tijd om erachter te komen dat ze er wel eentje was. Ikke gelukkig wel...Ik tel mn zegeningen, I'm thankfull I'm still here. Net zoals ik dankbaar ben dat ik nooit iemand doorgereden heb. HaD IK OOK KUNNEN ZIJN. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Goedemorgen allen Alweer zo'n heerlijke dag buiten. Trekt echt om er even op uit te gaan. Heeft iemand een hond voor me te leen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Oh sorry, ik val net midden in heftige verhalen. Dat had ik niet gezien.De docu heb ik nog niet gezien. Misschien later vandaag nog even. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Nou idd Bam,zo had het met vele onder ons af kunnen lopen.Heb ook met tranen in m,n ogen zitten kijken!Ook vol ongeloof!Ook stiekem denkend....oh dan val ik nog mee!Maar NEE!!!!!!!!!!!!!!! Dat zal anders de toekomst zijn!Wij hebben de keus terug nog kunnen maken,zij helaas niet meer!Erg heftig!BTW Bam,goed dat je even terug komt op gisteravond!Netjes zo,n uitleg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 quote: Originally posted by: MupkeOh sorry, ik val net midden in heftige verhalen. Dat had ik niet gezien. De docu heb ik nog niet gezien. Misschien later vandaag nog even. Nou...EVEN MUP???trek er maar een uurtje voor uit!Maar zeker de moeite waard! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Mijn respect voor de manier waarop je terug komt op het gedeelte van gisterenavond Bam., ik herken er een hoop in.Zeker als ik het gevoel heb als ik onterecht beschuldigd wordt van iets waarvan ik zeker weet dat het niet waar is. Ik kan dan dagen gaan liggen malen en gaan liggen vechten in bed. Hele gesprekken aan gaan met die persoon waarin ik hem of haar diep kwets. Daarmee maak ik het zo ontzettend groot dat ik het er zelf erg moeilijk mee krijg. Ik ben echter nog niet zo ver om het te kunnen loslaten omdat ik ontzettend gekwetst ben dan en het gevoel heb dat ik toch op een of andere manier met mijn kwaadheid in het reine moet komen. Maar het groter maken dan dat het is, zou ik moeten afleren en dat vind ik een hele moeilijke opgave, zeker omdat ik weet dat ik van nature een agressief maar ook een heel gevoelig persoon ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Bol, die gesprekken voer ik ook:devil: heel heftig soms.Weet je, voor mij begint dit eigenlijk al een paar weken geleden. November is een vervelende maand, zo ervaar ik dat wel vaker. Maar niet alleen vervelend, alle gevoel is goed en alles doet mee.Maar ik voel me al ff niet zo geweldig. Ik voel me steeds erg moe en dat vind ik moeilijk te accepteren. Na de zomer was dat een stuk beter. Ik snap wel dat het niet altijd zo is maar toch. Er gebeuren natuurlijk ook altijd weer dingen die energie kosten, bij iedereen, en bij mij soms nog wat meer. Zo lijkt het althans. Nou ja, het is nog een beetje wirwar in mn hoofd en ik realiseer me ook dat dit wel even tijd kost om alles op te schrijven. Dat houdt in dat ik dan weer niet doe wat ik wil doen. Dus, wellicht kom ik er vanavond ofzo nog es op terug. Ik ga huiswerk maken. Latersssss. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 En ik, wij, zijn weg...Bye, fijne dag allemaal.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Tot vanavond Bammie.Bey Bey(grapje) Har. Veel plezier vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Goedemiddag Net weer terug van een meeting.Het gevecht aangehoord die sommigen nog leveren om de trek te weerstaan.Ik realiseer mij na het aanhoren van het gevecht dat ik dankbaar mag zijn dat ik geen gevecht meer hoef te leveren. Het leven -in gevecht met die trek continu- is geen leven, maar overleven.Zo af en toe schiet de volgende gedachte door mijn koppie heen.Een gedachte geleid door mijn verslaafde brein op een zwak moment. "Ach, ik heb eigenlijk sinds langere tijd niet echt trek, ben ik dan wel echt verslaafd ? "Echter... Waarom zou ik het risico nemen om dat te gaan testen ?Gecontroleerd drankgebruik weer toelaten, met in het achterhoofd de ervaring uit het verleden (effectief uitgeschakeld door mijn verslaafde brein) waar het uiteindelijk toe heeft geleidt, de machteloosheid ten aanzien van de drank ?Waarom de regie over mijn leven met alle plus en minpunten uit handen geven aan koning Alcohol ?Wetende dat drankgebruik niks oplost, maar mij alleen verder de put in zal helpen, wetende dat het gebruik van drank geen meerwaarde geeft behalve dan het tijdelijk wegvluchten voor mijn gevoelens en verantwoordelijkheden ?Poehee, wat zo'n meeting weer bij mij los haalt...Blij dat ik weer geweest ben.Houdt mij alert en clean !!! Nu lekker eruit met de doggies, effe uitwaaien.Tijd voor ontspanning nu !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 kort samengevat, Blondie...een gedoseerde verslaving bestaat niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Ja Niwi,Langdraderig kan ik wel zijn...Maar daar heb ik jou dan weer voor, om het kort maar krachtig te verwoorden.;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 Nu echt weg de kou in...Anders ga ik weer uitstellen;)Laters... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 28 november 2010 Rapport Share Geplaatst 28 november 2010 het gaat er eigenlijk niet om hoe je het uitlegt...maar hoe je het in praktijk brengt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden