Spring naar bijdragen

Vrijdag 10 december

Teveel

Aanbevolen berichten

Dank je voor het meedenken Eks.
Ik heb er ook al aan zitten denken om wat zelf te maken voor hem, maar ook dat kost geld en momenteel doe ik al een week met 65 euro, waar nu nog 15 van over is.
Dan is alles op.
Vandaag ook nog eten dus ook van die 15 euro zal weinig overblijven.
Dus toch maar om geld/voorschot vragen, even mn schaamte overwinnen.
:$

Ik heb er ook al gedacht om beneden in de woonkamer te gaan zitten met mn administratie, maar dat betekent wel 5 bomvolle dozen papier naar beneden sjouwen en daarna ook weer naar boven...
Kom net van boven en de kamer warmt al aardig op...
Dus : Hup in de benen !!!
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen allemaal!

Jopie: "hênig an" hè? Loop jezelf niet voorbij (kan niet eens met die gladheid :D).

Slokje; wat goed van je, en wat is er nu mooier dan je eigen kracht te ervaren? Top! :present:

Sailor: misschien moet ik met je mee gaan doen, het gaat hier niet zoals ik wil, d.w.z. kan er nog steeds niet vanaf blijven. Heb er heel dubbele gevoelens bij.

Weet je wat zo raar is, en dat vraag ik ook aan jou, Ekstertje: de eerste keer dat ik stopte leek het veel makkelijker te gaan !?!?! Ik heb toen in 2 weken afgebouwd en daarna heel makkelijk de alc laten staan. Maar nu? :$ Herkennen jullie dat, dat het na een terugval ( en dan bedoel ik dus niet 1 uitglijder) moeilijker is om opnieuw te stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane: je zal nu wel zo ongeveer in de lucht hangen......wanneer je via Winterswijk NL binnenvliegt en je ziet middenin de witte velden een raar persoon met 2 honden dan was ik dat :D
In elk geval voor straks: welkom thuis :present:

Dees: hoe is het met je vriendin? Zijn jullie nog wezen shoppen?
Ik weet nog dat ik dat ook voor de eerste keer mocht maar ohhhh wat vond ik het eng en kostte het me een energie en was ik blij dat ik weer veilig op de afdeling was.

Blondie succes zeg, da's een hele kluif! En geldzorgen zijn $#@#%^$ en ik weet inmiddels ook hoe schaamtevol het is om te moeten vragen, maarja, in dit geval, voor je zoontje zal er toch begrip zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggel Saar,
Ik denk dat, als je een paar keer op je snufferd bent gegaan, de motivatie toch minder wordt. Het idee dat je toch faalt of zo. Dat is heel menselijk hoor maar verrekte moeilijk om iedere keer weer opnieuw te moeten starten. Daar wordt je zo onzettend moe van lijkt me.:heart:
Daarom hoor je denk ik zo vaak dat, als de mensen weer gaan drinken dat ze dan helemaal los gaan. Dan is alle motivatie weg en is er geen rem meer.
Ik hoop dat jij en Sailor de draad toch weer goed op kunnen pakken en dat je die verdomde drank kan laten staan.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slokje dat bedoel ik nu juist: ik heb het NIET over een uitglijder maar over een echte terugval.......:o
Tis net of er momenteel helemaal geen wilskracht meer in me zit, bah.
Bah bah en nog eens bah. Mijn accu is leeg geloof ik. Eerst maar eens zien op te laden als ik niet meer hoef te werken? Hoewel......tis natuurlijk ook een vicieuze cirkel :angry:

Hm, ga ff wat doen want ik moet vanmiddag wel werken.
Eerst de honden uit.
Dagdag tot later;
good goan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sara,

Ik vind het niet moeilijk om te stoppen. Tenminste, laat ik het zo zeggen: ik ervaar minder afkickverschijnselen. Wel heb ik meer trek:o De eerste keer dat ik stopte had ik ook wel mijn moeilijke momenten, maar veel minder dan nu. Nu heb ik toch wel erg vaak een zeurend stemmetje in mijn hoofd...Ik mijd nu dus ook de zogenaamde wijngang bij de supermarkt. Ben bang dat ik anders voor de bijl ga:$ Maar ben wel blij dat ik weer gestopt ben hoor! Hoef me nu niet schuldig te voelen en ik sta helder op. Ook geen hoofdpijn of onrustige nachten. Laat staan de volgende ochtend horen van mijn vriend hoe vervelend ik wel niet was:$
Dus Sara..doe je weer mee?

Als het je helpt kunnen we pb-en om elkaar een hart onder de riem te steken?

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me voor een deel wel bij Slokje aansluiten Sara,

Wanneer ik een terugval hebt zie ik een paar dingen opnieuw: dit wil ik niet meer, ik kan het niet bij 1 glas houden en wanneer ik weer drink ga ik iedere dag meer/gemakkelijker drinken.
Maar voelde me ook net als jij dan ook stom dat ik weer voor de bijl gegaan was en zag als een berg ertegen op om dat aan mezelf en anderen (zoals het forum) toe te geven. Het blijft een feit dat we het allemaal zo goed weten, maar dat het zo moeilijk is om ernaar te (blijven) handelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voel jezelf niet in een hoekje gedrukt maar vecht er nu juist voor dat je niet meer in die situatie komt.

Herken ontzettend veel in die terugvallen hoor.

maar heb mezelf er toe gedwongen die stap niet meer te zetten.

Drank is verleidelijk en maakt veel kapot denk ik dan het heeft een hele poos gedurd maar ik had mijn man kwijt kunnen raken door dit maar steeds te doen en wie help je ermee?

Niet jezelf als je doorgaat.

En waar vecht je voor?

voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, weer even opwarmen...
Schiet niet echt op die administratie, maar heb de hele dag er nog voor, dus komt goed.

Zus net gesmst om geld te lenen voor een kadootje voor mn zoon, de schaamte voorbij...
Schaam me temeer als ik met lege handen verschijn.
Vanmiddag er dus effe uit om een kadootje te kopen en dan gestaag weer verder.

Ik loop de hele ochtend al aan te hikken tegen het bellen voor een afspraak voor schuldhulpverlening, maar zo bezig zijnde met mijn administratie besef ik wat een puinhoop mijn financieen zijn (helaas resultaat van mijn onvermogen om mijn financieen te regelen tijdens mijn alcoholmisbruikperiode)
Ook aldaar dus de schaamte voorbij gaan en gewoonweg maar gaan bellen en hulp vragen...
Pfff...

Toine, Verstandig, dag voor dag !!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...