Acanthus Geplaatst 8 december 2010 Rapport Geplaatst 8 december 2010 Ik heb een aantal maanden geleden een delirium tremens gehad, toen ik plolts stopte met drinken. Ik was het drink gebeuren zo beu. Ik ben terug aan de drank, doordat ik nu leef met de angst dit ooit weer mee te maken. Ik weet het niet meer wat erger is. Ik wist niet dat ik zo buiten m'n zinnen kon raken.
zoermuis Geplaatst 8 december 2010 Rapport Geplaatst 8 december 2010 Hallo Ineke,Misschien is het beter dat je of gaat afbouwen of met behulp van medicijnen stopt.Drank is op lange termijn toch veel erger.Succes ermee en wij kunen je virtueel helpen!Liefs Desi
bolletje Geplaatst 8 december 2010 Rapport Geplaatst 8 december 2010 Inneke wat heb je dan mee gemaakt? Ik bedoel heb je iets gezien. kun je wat vertellen over die ervaring of is het te pijnlijK.Ik zag iedere keer grote spinnen tegen de muur lopen. als ik het licht aan deed waren ze weg maar zodra ik het licht weer uit deed, waren ze er weer. Dit gebeurden om de haverklap.
lady jane Geplaatst 8 december 2010 Rapport Geplaatst 8 december 2010 Hallo Ineke,Ineke ik weet niet hoeveel en hoe lang je weer dronkmaar je kwam hier 3 jaar geleden al, dus ik neem aandat je weet dat je ook via de ADB training of geleidelijk,liefst met begeleiding, kunt stoppen?Het kan echt zonder dekitium, dus laat die angst niet eenexcuus zijn om niet te hoeven stoppen, je houdt jezelf voorde gek ben ik bang.Je komt niet voor niets hier terug, misschien zit daar de sleutel voor je, voor nu?sterkte en wijsheid voor wat je kiest.
Acanthus Geplaatst 9 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst 9 december 2010 Dank voor jullie lieve woorden. Ik was hier inderdaad een aantal jaren geleden ook al omdat ik al vele jaren worstel met mijn verslaving. Ik probeer al jaren te minderen en in periodes lukt dat. Tot dat ik toch weer teveel dronk en m'n eigen controle verloor en mezelf terug wilde. Ik had onthouden dat het dan makkelijker is om dan maar in een keer te stoppen. In mijn geval, wat blijkbaar niet zo vaak voor komt, was dat desastreus. Ik heb waarschijnlijk een van de ergste vormen meegemaakt. Ik vind het inderdaad heel moeilijk om daar over te praten. Ik schaam me verschrikkellijk.
Ronald41 Geplaatst 10 december 2010 Rapport Geplaatst 10 december 2010 Hoi Ineke,Heb je er wel eens aan gedacht om naar je huisarts te gaan met deze klachten om medische hulp te zoeken. Ik ben het namelijk wel en ik had dit veel eerder moeten doen.Als je er echt vanaf wil zal ik daar eens over nadenken als ik jou was want niet stoppen met drinken omdat je bang bent voor een delirium is wat raar in mijn ogen omdat juist drank dit veroorzaakt.Schamen is nergens voor nodig, jij bent een alcoholist, net als mij en dat gebeurt gewoon, nu er nog ff wat aan doen meid.Heel veel succes met je beslissingen.Ronald
Acanthus Geplaatst 14 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2010 Ronald, een delirium tremens onstaat niet door de drank maar door het plotseling onthouden ervan.Het kan optreden 72 uur na het laatste glas.Ik wist dat toen ook niet.Ik dacht toen het me makkelijker te maken door gelijk helemaal te stoppen.In de plaats daarvan heb ik er een rot ervaring bij.Maar ik knok verder hoor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden