Spring naar bijdragen

Dinsdag 14 december


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen luitjes.
Koffie staat door te lopen, thee staat te trekken.
Heb nog niet buiten gekeken naar de staat van de straten, ga ik zo maar eens even doen.

Ik moest trouwens wel behoorlijk graven om de dagdraad nog te vinden tussen alle andere draadjes die inmiddels zijn opgestart.

ik wilde trouwens nog wel even een nootje plaatsten bij het draadje 'dagdraad' over het ons kent ons gehalte.

Misschien helpt het de nieuwelingen om er bij stil te staan dat wij allemaal ooit nieuweling waren; dat we allemaal terecht kwamen in een groep 'bekenden' .
Dat ik gewoon die huiskamer binnen gaan, af en toe een opmerking maken en een beetje acclimatiseren.
Het komt vanzelf wel, en voor je het weet hoor je bij de oudgedienden......

Zo, nu even de tuin bezichtigen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

-2 in de achtertuin, windstil en kurkdroog, zag er goed uit.
Voor zal het op straat wel wat gladder zijn, gisteren veel regen hier en dat wordt niet goed afgevoerd door ontbreken van putten.
Maar zal over het algemeen niet glad zijn op weg naar het werk, dat valt weer meer dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Yvonne,

Dat lust ik wel zo 'n bakkie thee.
Je opmerking over nieuwe mensen op het forum deed me er aan denken dat als je niet stopt of heel sterk mindert met innemen, waar we toch allemaal voor op het forum komen, je een aardige kans maakt dat op een gegeven moment alles en iedereen telkens weer nieuw voor je is.
Vandaag dus maar geen alcohol.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smogges Von, Harry en Igor!
Hier is gisteravond een pak sneeuw van zo'n 7 cm gevallen, heb toen al 3!!!x staan scheppen, gelukkig is er na de laatste keer niks bij gevallen maar de straten zijn erg gevaarlijk. Eerder weg dus.
Vandaag maar een halve dag, joepie!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen die al wakker zijn.:)

Hier ook een laagje sneeuw. In ieder geval mooi wit. (Dat is ook het enige wat ik er mooi aan vind).

Vandaag een rustige dag zoals bezoek aan vriendin op Paaz en AA meeting. Vriendin is zondag thuis gewesst maar wilde graag terug naar PAAz. Ze kan nog niet thuis zijn, wordt ze gek zegt ze. Ben benieuwd hoe lang ze nog mag blijven op de PAAZ. Dit kan ook niet eeuwig duren.

De AA meeting geeft mij veel voldoening. Altijd heel leerzaam is mijn mening.

Zo nu koffie en een peuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor; gaan we samen tellen? Bij mij gebeurt iets wonderlijks, ik begon de laatste tijd immers weer steeds meer te drinken toen er die stress was van wel/niet doorgaan met werk? Nou het lijkt of de rust wat weerkeert en nu vind ik het ineens niet lekker meer! Zaterdag nix, zondag 2 glazen (de rest uit de fles) en gisteren weer nix. Had er ook geen behoefte aan. Hèèèèhhhh ik hoop echt dat ik dat nu vast kan houden nu al die onrust voorbij is!

M'n dochter is gevallen en heeft haar ribben gekneusd, arme. Nu zit ze thuis in een huis waar niemand van het gezin gelukkig lijkt te zijn, sfeer onder nul, net als buiten, wat een naar kerstfeest wordt dat daar, heb zo met hun te doen.

Ben nu aan het aftellen en hoef alleen a.s. vrijdag nog 1x hele dag, pffff heb er goed aan gedaan mn ontslag in te dienen. Werd daarin gisteren ook nog door mn psych bevestigd.
Ik was bezig mezelf kwijt te raken!

Nu ff opschieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werkze Von en voorzichtig op de weg hè?

Hoi Dees; weet niet met wat voor diagnose/doelstelling je vriendin is opgenomen maar ik heb toentertijd een half jaar op de PAAZ gezeten. Vond het eerst ook vreselijk om thuis te zijn, hield het nog geen paar uur vol. Weet nog dat ik met de Kerst "op verlof" mocht, nou dat ging helemaal mis, kreeg bij terugkomst meteen bedrust en uitgaansverbod......... Het kan dus best ff duren hoor, het knoppie gaat niet zomaar om, heb maar wat geduld :heart: heeft tijd nodig.

Nu echt voortmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen die ik dat nog niet gewenst had, ook degenen die zich nu nog niet bewust zijn van de pracht van deze dag, en ja helaas, voor een enkeling de ellende van ook weer deze dag.

Laten wij er in elk geval alles aan doen dat het een mooi dag wordt!

Hier droog, -2°C, er ligt ook niets en windstil.

Desi en Saar komt mooi uit dat jullie er droog en positief inzitten.
Als ik het goed begrijp kan je vriendin repectievelijk dochter de steun van een nuchtere vriendin of moeder wel gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mornink,

Lijkt me wel een goed karwei voor je zoon, Sowhat, helpen de beesten te voederen. Werken voor z'n onderdak! Kan hij alvast wennen ;)

Hier -2 maar droog en dus niet glad. Voelt ook niet zo koud. Voor alleen die wel met gladheid te maken hebben: easy does it & succes!

Ben over een uurtje ook weg.

De eerste niet nemen, doe ik aan mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toine, wat goed! 10 dagen alweer! En er bij sporten, helemaal gezond! Zo lukt het vast vol te houden want je merkt resultaat in je lijf.

Je bent echt resoluut gestopt en dat lijkt toch nog steeds de enige manier te zijn als je echt van de drank af wilt.

Voor wat betreft ons-kent-ons. Zoals overal waar je nieuw komt moet je je er inwerken. Door mee te doen op je eigen manier. Ik kom en ga wanneer ik dat wil, bind me niet echt want dat voelt niet als 'nodig'. Sommigen hebben die binding juist wel nodig, als steun. Zoiets groeit mettertijd want je kunt nooit met iedereen 'vrienden' zijn.

Het 'schatje'- en 'lieverd'-gehalte vind ik hier wel te hoog voor mijn smaak maar daar valt zeker niet over te twisten? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen Toine,

Gewoon alles melden wat je kwijt wil, je belangrijk vindt of je gewoon oplucht.

Als ik terug lees wat ik geschreven heb denk ik, Zo, je bent behoorlijk aan het preken jongen, uitkijken anders wordt je een ouwe zeur.
Is ook helemaal niet mijn aard, ik ben van het half volle glas, leuke opmerking op deze site :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor: nee nee nee, niet zó bekijken, kom op ik pak je hand en we keren gewoon weer om, de andere kant op, kom op! :present:

Toine: wat mij betreft is hier ruimte voor alle soorten gevoelens hoor!
Gisteren nog met psych over gehad: leren accepteren dat nare, sombere enz. gevoelens ook bij je horen....... Ja makkelijker gezegd dan gedaan. Sterkte vandaag!

Ja, idd, dochter heeft mijn nuchtere steun hard nodig.

Susana thanxxx en ja ik geloof ook dat er wel weer iets anders komt dat beter bij mij past!

En nu moet ik opschieten en snel ook.
Dagdag allemaal;
good goan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...