Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Smelt vanzelf weg als ze weer binnen is Woman ;)
Wel tussen de teentjes weghalen hoor, zit vaak ook strooizout doorheen en dat kan gaan smetten en daar kan ze wel degelijk heel veel last van krijgen.
Zo, ik ga de boodschapjes even halen.
Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

• Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Woman, normaal gesproken moeten ze daar geen last van hebben. Zeker als je geen hele grote wandelingen gaat maken. Maar als je merkt dat ze wat vervelend gaat lopen kun je van die sokjes kopen om ze aan te doen. Dat wordt lachen dan want ze gaan in het begin echt heel raar lopen. Nemen hele hoge passen enz.
Maar als ze flosjes aan haar pootjes heeft kan het niet zo'n kwaad hoor. :)

Geplaatst

Ja Yvonne maar dat duurt uren voordat dat smelt !
Ik help dan wel door het te smelten met mn handen, maar ze zal dan wel echt koude pootje hebben toch ?

Geplaatst

Zo, ben weer thuis.
Nu wel heeeeel stilletjes hier.
Hier de lampjes aan, kamer is klaar voor de kerst inmiddels, zo gezellig.
Dat is dan weer het voordeel van de winter... :)
Ik ga lekker zitten lezen .....
Woman misschien met een soortement van kammetje proberen weg te halen?
IJsklontjes die gewoon aan haar haren zitten kunnen inderdaad geen kwaad hoor.

Geplaatst

Vonnie lekker weer thuis meid. Zalig hé? Lekker met een boek, benen omhoog, alleen maar opstaan voor een peuk, en dan maar genieten.:)

Voor diegene die het of nog niet weten of het misschien zijn vergeten. Vanavond L of the Rings laatste deel.
Mensen ik voel me toppie. Morgen weer schilderen, heerlijk.

Geplaatst

Jane Gouda positief in het nieuws? Dan weten ze zeker hoe goed jij het doet.:present::sun:

Jop heerlijk lieverd ik geniet al met je mee hoor.:heart:

Sowhat fijn dat je weer mee doet met ons lieverd. Soms moet je nog herinnerd worden wat drank allemaal voor 'n schade aan kan richten voor je er helemaal mee kan stoppen. We zijn zo lang gewend geweest om er naar te grijpen.
Maar heel goed dat je je realiseerd dat het rotspul is voor ons en dat we het niet kunnen drinken.
Je zei vanochtend geloof ik, dat je zou vertellen waardoor het is gekomen dat je gedronken hebt. of heb je dat al gesschreven. En je bent het niet verplicht hoor. Belangrijk is dat je er weer bent en met ons mee doet.
ik hoop dat je heel gauw een maatje vind waar je samen mee kunt vechten;)

Ow en dadelijk is er op s.b.s. 6 lachen om homevideo's, om 19.00. Lachen is heel gezond. Net nog op t.v. gezien.

Geplaatst

Afspreken dat je vandaag zo wie zo niet drinkt sowat is dat wat??
Anders morgen waarschijnlijk weer ziek.

Gouda is mooi met sneeuw en kerstversiering Jane

Doe maar koffie Jopie
lekkere lange zaterdagavond met lichtjes en kaarsjes

Geplaatst

Eerst maar weer bij deze dag houden Sowat ok??
Je zit er doorheen, en nu is t de kunst om er weer uit te komen
Rustig aan, kleine stapjes.
Geen paniek!

Geplaatst

Lag gisterenavond in bed en dacht, hoe is het nu in godsnaam mogelijk dat je weet dat je als je gaat drinken, je je vreselijk gaat voelen, en het toch doet. Ja verslaving dat weet ik ook wel maar ik bedoel het anders.
Ik kan me die tijden ook nog herinneren. Ach ééntje kan geen kwaad en voor je het weet worden het er veel meer. Ik wist dat het een rotsmoes was die ik tegen mezelf zei en dan toch doen.
Ik kon dan toch blijkbaar mezelf zo beduvelen dat ik er nog in geloofde ook. Dus gedachten konden heel m'n lichaam en geest beinvloeden. Ik kon me zelfs erg gelukkig voelen als ik mocht van mezelf.
Waarom kon ik die gedachten niet omdraaien, waarom ondanks ik wist dat ik mezelf beduvelde, kon ik het niet omdraaien. Het positieve van het niet drinken, zien.
Ik lees het hier zo vaak, ach één kan geen kwaad. Iedereen, ook al kenden we elkaar nog niet, heeft die gedachten wel eens gehad. We verschillen niet zoveel van elkaar. Wat is dat toch.
Lopen we constant, als we stoppen, onzelf af te remmen van die behoefte? Want als ik besluit om te gaan drinken weet ik dat de remmen los gaan, ik sla door.
Waarom, als iemand weer besluit te gaan drinken, gaat hij veel erger los dan voorheen??????
Zo was ik dus gisteren in bed aan het denken. Toen besloot ik maar om te gaan slapen want ik kwam er niet helemaal uit. Als we dat ook zo zouden kunnen doen met stoppen met drinken zou dat een fluitje van een cent zijn.

Sowhat heb je die kwaadheid ook laten zien of heb je die ingehouden?

Geplaatst

Sowhat,

Ik las dat je vandaag en morgen in elk geval niet drinkt, dat is de start.
Je gaat je zoon toch geen gelijk geven zeker!

Terug van dagje shoppen.
Iemand enig idee hoeveel zaken voor damesmode er in de Oosterhof zijn?

Geplaatst

Sowhat raakte je in paniek omdat je niet om kon gaan met je boosheid of dat de stap naar het glas ineens heel klein was geworden. Net of het een beetje buiten jezelf was gegaan?
Maar in paniek situaties pak je naar de fles. Ben je dan bang voor het paniekgevoel of de stress die er dan ontstaat???? Wil je liever rustig blijven, en wil je die rust proberen te creëren door naar de drank te grijpen????

Geplaatst

Sowhat, je hebt een terugval gehad. Uitgegleden en op je snufferd gevallen.
Dat kan ons allemaal hier overkomen, hoe lang je ook gestopt bent.
En nu, er is maar 1 manier.
Opkrabbelen, lieslaarzen aantrekken en baggeren. Door de modder weer opnieuw omhoog. Bek op het stuur en doortrappen, met striemende regen en tegenwind in je gezicht.
Je hebt een fout gemaakt, en je weet dat het fout was. Nu weer per dag bekijken.
Vandaag laat ik de eerste staan. That's all there is.....
Weet je nog ?
owja, en droog staan is leuk en fijn en prettig. Doe het maar weer, knap je van op xx

Geplaatst

Harry, Ik weet niet eens waar de Oosterhof is:huh:

Ik dram een beetje door hoor Sowat,
Maar misschien helpt t om hier af te spreken dat je vanavond niet drinkt.
Hoe meer drank, hoe groter de paniek.
1+1=2 niet meer niet minder

Geplaatst

Houden zo Witte, er zijn leuker plekken.
Maar mocht je toch een keer droog willen winkelen, het is een onderdeel Van Alexandrium in Rotterdam.

Sowhat, ik kan aan al die goede raad niets toevoegen, een hartje vol kracht dan maar :heart:

Aanpassing m -> n

Geplaatst

Nou winkelen deed ik zo wie zo altijd wel droog hoor Harry;)
Beetje ver, maar ik hou van winkelen dus kan je snappen maar
tja... jammer voor jou dat je er niet zo van houdt

Geplaatst

Och maar ik heb er geen hekel aan hoor Witte,
Ik ga met W die zaken in en zoek ook dingetjes uit die ik bij haar in de paskamer breng.
En in ruil is W bereidt zich een poosje te vervelen in computer, audio en boekenwinkels.
En natuurlijk geregeld even gaan zitten voor een hapje en een drankje.
Ik klaagde niet, had me alleen nooit gerealiseerd dat er zoveel waren...

Geplaatst

Welke stap ga je nou nemen sowat???

Dat klinkt als goed geslaagd Harry, Ik ga maandag, maar de weersvoorspellingen zijn zo erg dat ik niet denk dat het doorgaat...

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
Sowhat

Ik denk meer de paniek van het drinken en weten dat ik niet kan stoppen.

Totdat ik zo ziek ben dat ik eenvoudig geen drank meer kan halen

Ja Sowhat dat gevoel dat ken ik maar al te goed. Dat gevoel van niet opgewassen zijn tegen de zucht naar drank. Me niet sterk genoeg voelen. Ja en je schuldig voelen dat vreet energie, dat maakt je kapot.
nu ik wat langer niet gedronken heb, merk ik dat ik wat sterker geworden ben, maar denk nog wel steeds dat, als ik weer eens de fout in zou gaan, er niets meer over blijft van dat sterke gevoel.

Geplaatst

Maar je schreef dat je 7 jaar droog bent geweest Sowhat. Hoe heb je dat toen gedaan? Gewoon zo maar gestopt of heb je toen ook hulp gekregen?
Heb je al eens gedacht aan Refusal?

Geplaatst

Ik kan ook heel moeilijk ruzie maken Sowhat. Laat me liever ondersneeuwen dan dat ik ruzie maak.
Bij mij heeft dat te maken met de wetenschap dat ik iemand pijn kan doen en me daardoor erg schuldig ga voelen. Dat verrekte schuldgevoel toch, bah.
O ja en ik ben ook heel bang dat mij pijn gedaan wordt door ruzie dus houd ik het liever vriendelijk.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...