Spring naar bijdragen

maandag 27 december


igor

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
toine36

Hoi Annemieke,




Ik zie dat je van plan bent om een maand te stoppen met drinken in januari, dat is een prachtig begin van het jaar toch?


zelf zit ik nu op een week of drie en merk dat ik daardoor veel rustiger ben en alles wat meer kan overzien, heb wel mijn ups and downs maar dat hoort bij het leven.


zat er zelf weer aan te denken om alleen met oudjaar wat champagne te drinken, maar je weet hoe dat gaat een wordt twee enz..., dus ben hier nog niet helemaal uit.


Ik stel mijzelf ook niet voor om helemaal niet te meer te drinken, want zoals je zegt is dat niet te overzien en geeft een benauwend gevoel.


succes en tot horens toine:)



ja dat geeft inderdaad een benauwend gevoel. dat is precies wat ik ook heb. het is idd erg moeilijk om niet te drinken met oud en nieuw. er vroeg me net iemand waarom ik niet nu stop met drinken. tja omdat ik graag met oud en nieuw ook nog wil drinken. het is erg zwak en het is allemaal uitstellen, maar ja..

als ik jou was zou ik niet drinken met oud en nieuw ( makkelijk zeggen voor mij) maar je bent nu al drie weken droog. dat is wel echt goed. zou zo met je ruilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 158
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Annemieke,
Welkom op ons forum. ik hoop dat je er veel aan zal hebben.
Je schreef dat je oud op nieuw nog wilt gaan drinken. Niwi (onze superrekel) vroeg je waarom je niet nu wilt stoppen. Denk je wel dat je nu al zou kunnen stoppen? Heb je daar de kracht al voor? niet dat ik zeg dan je niet moet drinken hoor want je bent daar helemaal zelf de baas over. Ik kan me best wel voorstellen dat je een datum hebt dat je wilt beginnen maar je hebt kans dat je dan inderdaad een uitstelgedrag krijg. Maar ook dat weet je zelf het beste. ik wens je heel veel kracht en wijsheid.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je meer duidelijkheid wil kun je beter zelf iets specifieker zijn. Nu kan iedereen zich aangesproken voelen en dat is niet zo leuk. En miss privee ? Dan toch liever via pebee dan openbaar op het forum, ofwat.

quote:


Originally posted by:
druppeltje

Mupke van posting medestrijder dus hoopte op wat meer duidelijkheid. Naja miss privee.




Sailor blijf sterk want je bent nog niet dat vogeltje en het is zeker nog geen lente.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja niwi daar heb je zeker gelijk in. maar goed ik heb me helemaal ingesteld op 1 januari. en ik ben wel eens eerder voor langere tijd gestopt dus ik weet dat ik het wel kan. daardoor weet ik dat ik me aan mn belofte houd. ik ga 1 januari stoppen met alcohol!! ( eerst voor een maand) ben me al helemaal mentaal aan het voorbereiden. 2011 MOET nu ECHT mijn jaar worden haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
toine36

hoi annemieke,




het is gewoon dat je in je hoofd naar iets gezelligs kan toeleven, in dit geval oud en nieuw, met een glaasje, is wel uitstellen, maar ja, er moet ook geleefd worden.


meeste zullen dan zeggen maar je kan het toch ook gezellig hebben zonder alcohol, ja dat kan...


het is in ieder geval een goed voornemen voor het nieuwe jaar en daar moet je dan ook wel voor gaan! hoe moeilijk ook, heb zelf al een paar keer de handoek in de ring willen gooien, maar met steun van de lieve mensen op dit forum is het me nu al drie weken gelukt.


wat mij ook heeft geholpen is veel beweging, gezond eten en bezig blijven, niet teveel na gaan denken enzo.. en trots zijn op je zelf na elke dag en jezelf daar ook voor belonen met een glaasje wijn hahah, neehoor, lekker eten ofzo of wat voor jou werkt. groeten toine:)



ik ga er zeker voor!! bedankt ook voor je tips. ga het hardlopen weer oppakken. zit nu op de helft van mn schema. helpt me ook om van de drank af te blijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Annemiek, mag ik vragen hoe dat werkt. Je hebt er nu de helft van een behandeling op zitten schreef je. Wil je vertellen wat voor behandeling dat is. Hoeft niet hoor! :)
Ik vraag me gewoon af bij wat voor behandeling je mag/kan blijven drinken. Ik kan me er nl. niets bij voorstellen. Denk altijd dat, zolang je drinkt, een behandeling niet zinvol is. Dus vandaar mijn vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi bolletje. nee ik heb nu nog niet de kracht om nu te stopppen. want ik heb echt 1 januari als stopdatum. en voor mij werkt dat wel. als ik januari weer uitstel dan ben ik niet geloofwaardig voor mezelf en dan weet ik ook dat het niks wordt. dus 1 januari wordt stoppen voor mij. minderen heeft geen zin dat heb ik nu wel vaak genoeg bewezen en toch maak ik elke keer weer dezelfde fout door te denken ik kan wel weer normaal drinken. gek eigenlijk..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
woman

Annemiek, goed van je !


Ik ben ook eerst een maand gestopt, dat beviel me zo goed dat het 2.5 maand werd
:)

Dus, you go girl, en vooral hier blijven komen, dat helpt
:)



ik denk (hoop) dat dat voor mij ook zo gaat. maar ik heb geleerd niet te hoge doelen te stellen. dus eerst maar eens die maand..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
niwi

omdat wij ook weten hoe het in zijn werk zal gaan, Mupke...



Kan zijn Niwi. Maar uiteindelijk hebben wij toch ook de knop omgedraaid. niet morgen maar nu .. is een spreekwoord toch. Maar voor het zover was duurde wel ff he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mupke

Annemiek, mag ik vragen hoe dat werkt. Je hebt er nu de helft van een behandeling op zitten schreef je. Wil je vertellen wat voor behandeling dat is. Hoeft niet hoor!
:)

Ik vraag me gewoon af bij wat voor behandeling je mag/kan blijven drinken. Ik kan me er nl. niets bij voorstellen. Denk altijd dat, zolang je drinkt, een behandeling niet zinvol is. Dus vandaar mijn vraag.



ik volg de behandeling op alchol de baas.nl daar kan je kiezen of je wilt minderen of stoppen. ik dacht ook altijd ( als je hulp nodig hebt om te minderen met alcohol dan heb je toch een probleem) maar ja me toch laten overhalen hopen dat ik wel normaal met drank kan omgaan maar dat kan ik niet. dus ga in mn tweede behandeling voor stoppen. toch is het me wel een korte tijd gelukt om te minderen maar ja het is elke dag in je hoofd. dus het blijft een grote rol in je leven spelen ook al drink je niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Annemieke



ik volg de behandeling op alchol de baas.nl daar kan je kiezen of je wilt minderen of stoppen. ik dacht ook altijd ( als je hulp nodig hebt om te minderen met alcohol dan heb je toch een probleem) maar ja me toch laten overhalen hopen dat ik wel normaal met drank kan omgaan maar dat kan ik niet. dus ga in mn tweede behandeling voor stoppen. toch is het me wel een korte tijd gelukt om te minderen maar ja het is elke dag in je hoofd. dus het blijft een grote rol in je leven spelen ook al drink je niet



Mooi. Dan ben je nu dus klaar voor de volgende stap. Succes. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Annemieke

hi bolletje. nee ik heb nu nog niet de kracht om nu te stopppen. want ik heb echt 1 januari als stopdatum. en voor mij werkt dat wel. als ik januari weer uitstel dan ben ik niet geloofwaardig voor mezelf en dan weet ik ook dat het niks wordt. dus 1 januari wordt stoppen voor mij. minderen heeft geen zin dat heb ik nu wel vaak genoeg bewezen en toch maak ik elke keer weer dezelfde fout door te denken ik kan wel weer normaal drinken. gek eigenlijk..



prima An. Dan gaat het lukken zeker weten. Hier al vast een :present: Doe hem maar in een mooie vaas, hij zal je kracht geven als je er naar kijkt.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...