witte Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 jaja ik las net niks maar nu welzag je aanpassing nietOk hij blijft staan en elke keer bij paniek ff dit liedje draaien:DIk ga afsluitenfijne avond allemaal en eet smakelijklaterzzzzzzz
Josje Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Hallo, wil me nu toch voor de eerste keer even melden op de dagdraad. Net terug uit de Ardennen, heb daar een weekje doorgebracht met vrienden en morgen wordt mijn eerste stopdag!!Heel spannend, maar ook een uitdaging. Tenminste zo kijk ik er nu naar...Mijn eerste doel is drie maanden niet drinken.Heb niet alles van vandaag doorgelezen, maar ga dat zeker morgen doen.Groeten JosjeOh ja, hoe krijgen jullie toch die leuke smilies, bloemen en slingers erin, bij mij lukt dat niet..
bolletje Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Lieve Dees, Toen ik stopte met drinken had ik het gevoel dat mijn lichaam en geest eerst moesten afkicken en dan niet alleen maar van de drank. Ik moest opnieuw leren om dingen te verwerken ik had zoveel weg gedrukt.Als ik dat zou omrekenen in kg. zou het misschien wel 100 kg. zijn. Als je dat overal naar toe moet slepen is het toch logisch dat je overal tegenop ziet? Het lichaam geeft aan, doe het rustig en forceer niets. Jij gaat dadelijk ook minder zwaar tegen de dingen aan kijken, als je op een andere manier in het leven staat. Met drank op is het veel gemakkelijker om kontact te maken (denkt een alci) dan zonder alc. Je moet gewoon veel dingen opnieuw leren. Maar komen doe je er hoor.
bolletje Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Geweldig Josje. Heb jij trouwens al een maatje? Iemand die je een beetje kan steunen en waar je vragen aan kunt stellen of moeilijkheden mee kunt bepraten? Is o zo belangrijk voor je als je wilt gaan stoppen.Als jij een berichtje typt en wilt plaatsen zie je aan de rechterkant boven bij het berichtje emocions staan, als je daar op klikt kun je er een plaatsen.
Otje Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Net terug va de dierenambulance. Voel me wel goed eigenlijk. Ben op de fiets gegaan. Was pittig stukje fietsen, maar wel lekker juist. Nu maar even een kop koffie en douchen.
zoermuis Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Boll verstandelijk weet ik dat ook, maar mijn gevoel stribbelt tegen. Ik doe verschrikkelijk mijn best en weet ook dat ik geduld moet hebben (en dat is nu precies wat ik niet heb.) Ik moet me weer bij elkaar rapen . Ik denk dat nu nog moeilijker valt omdat ik me lichamelijk zo beroerd voel. Op het moment zie ik het heel donker in. Dat was niet mijn bedoeling voor 2011. Maar ja ik heb nog 362 dagen te gaan.
bolletje Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Woman de mogelijkheid om het poesje te laten cremeren zullen ze je wel gezegd hebben hé????Knap dat je je er zo goed overheen kunt zetten.
Josje Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Hoi Bolletje (leuke naam), ja heb een maatje, Ekstertje, eigenlijk al sinds dag 1 en pb ook al met haar. Nu een proefje:present:
Otje Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Ja heb me 1.5 dag huilend diep ellendig gevoeld. Nu is het wat losser. Er zal nog wel een golf komen hoor. En nog wel meer..Ze wordt collectief gecremeerd, dat vind ik erg leuk omdat altijd buiten was met andere poesjes en katjes. Nou, de beestenboel is hier aan de race.....beetje overgevoelig allemaal ?
sailor Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 weet niet precies waar het geneuzel gisteren weer over ging,heb wel wat beters te doen,maar miriam-7 kreeg hem uit de zak?waarom dan? in afrika en polinesië stookten ze al eerder drank dan wij! en potent spul!en als je niet meer wilt drinken hoef je alles wat er mee te maken heeft toch niet overbeord te gooien? de 750 mltr wijnfles komt gewoon uit de tijd dat je met
bolletje Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Yes Josje. gevonden.Lieve Dees, natuurlijk zijn er nog zoveel dagen die je voor je hebt, maar het is zo vervelend dat wanneer je eindelijk de kracht gevonden hebt om te stoppen, je er alleen maar rotgevoelens voor terug krijgt. Je doet nu zo je uiterste best.Nou vooruit ik zal eens gek gaan doen Zo, allemaal voor jou Dees.
Mupke Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Misschien kan je beter wel lezen wat geschreven werd Sailor, voordat je conclusies trekt.Of er gewoon buiten blijven, kan ook.
Mupke Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Ik ga even bankhangen. Misschien tot later
sailor Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 een 750 ml fles,,blies je gewoon uit èèn teug glas,hierna hoe je hem leeggdronk stond er niet bij!ik vind de manier waarop "wij" elkaar momenteel afvallen op minderen, of stoppen meer dan misselijk!dacht dat we hier waren om elkaar te helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!see yah!of for a walkabout!!!!!!!!
BamBam Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 What's up Sailor, waarom zo bozig?Goedeavond allen. Dag gewerkt en gesloopt. Tja, ff wennen. Vroeg naar bed maar weer.
bolletje Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Popiejopie ik dacht wat ben ik nu toch vergeten zeg. Jou een big hug te geven. Hier komt ie Net schoonzus aan de tel. gehad. Dat is zo'n heeeeerlijk wijfie. Ik vertelde dat ik niet begrijp waarom ik zo weing verdriet heb. Ze zei dat ik al zo lang bezig ben om te rouwen en al zo veel gehuild heb, dat er nu niet meer zo veel zit.Verder m'n zwager heel duidelijk gemaakt dat hij hetzelfde bezig is als mijn manneke. Bijna de hele dag in bed liggen, veel drinken, roken, en niet eten. "Ja maar ik heb veel pijn". Het zijn toch allemaal rotsmoezen. Schoonzus heeft ook niets aan een man die er s'middags om 16.00 uit komt, een dikke sigaar opsteekt, een fles wijn leeg drinkt en dan vervolgens weer bezopen het nest in duikt, om 17.00. En dan zonder maag hé? die is hij een jaar of 5 geleden door een maagbloeding kwijt geraakt.Merkte dat ik een beetje kwaad was omdat hij niet in de gate heeft wat voor 'n ellendig leven mijn schoonzus heeft met een man die ze alleen maar verzorgd. Maar goed hij zou nu yoghurt met zemelen gaan eten. Krijgt ie toch wat binnen.
BamBam Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Ola Bol. Maar weet je, die schoonzus kiest daar toch min of meer zelf ook voor. Het leven met een alcoholist geeft haar ook iets. Snap je. Ze hoeft niet te blijven maar ze doet het wel. Dat is een keuze die zij maakt. En waarom weet ik niet, zij zelf misschien ook wel niet.'Wie moet er dan voor hem zorgen' etc, etc. Maar voor wie moet zij dan zorgen? Enzovoort.Ach ja, het is niet zo simpel allemaal he.
Myriam9 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Hallo sailor,Sommige dingen die gezegd waren zaten me niet helemaal lekker maar we hebben er over gepraat en is nu duidelijk geworden. Meningen verschillen he, en een ieder heeft een andere ervaring en praat vanuit daar. Hoe het uiteindelijk gaat verlopen zal de toekomst uit wijzen.Hoe vergaat het jou? Al anderhalf jaar droog? of ben je ook een minderaar?Ben je een zeiler?Groetjes Myriam
bolletje Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Nee Bammetje het is niet zo simpel. Zwager heeft polio gehad en is al niet zo goed ter been. Maar de moeilijkheid is dat heel de mannelijke kant van die kabouterfamilie zich graag achter hun pijntjes en ziek zijn verschuilt. Voor zo'n persoon kies je niet als vrouw als je aan een relatie begint. De pest is dat die mannen allemaal knuffelbeertjes zijn, nou ja, bijna allemaal. En zij is zo'n trouwe lobbes.
bolletje Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Woman scheetje, heb je nu alleen nog een hond of heb je nu nog meer diertjes?
Otje Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Geplaatst 3 januari 2011 Poesje en ZowieZe spelen heel leuk met elkaar. Poesje verstopt zich en kijkt stiekum om een hoekje en dan rennen ze achter elkaar aan om de bank heen. HihihiKomt wel echt door Zowie hoor, dat ik me wel okay voel. Maar het is wel kaal in huis. Mn kroost is niet meer compleet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden