Spring naar bijdragen

maandag 3 januari 2011


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Myriam,

Die iemand was ik...
En ook ik wijs de drank niet af, wil hem alleen de baas zijn.
Maar ik heb hier altijd wel steun gevonden.
De echte niet drinkers vinden het niet slim wat ik doe maar ze veroordelen me niet.
Integendeel, ze helpen echt wel, met natuurlijk de hoop dat je uireindelijk tot stoppen overgaat.
Maar vanuit hun visie is dat natuurlijk terecht.

Sterkte met je plannen en hou vol,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Myriam,

Je zal niet op alle vragen antwoord krijgen
maar stel ze gewoon nog een keer.
En discussies over stoppen of minderen zijn zinloos.
Beetje net als werkende moeders versus thuismoeders.
Zoveel meningen en iedereen heeft een punt.
(waarom is die discussie eigenlijk nooit over vaders ?)

Je doet het superknap,
en heel erg goed dat je daadwerkelijk 100 ml inschenkt!

met mij gaat het goed, ben niet geheel gestopt, maar de drang en het moeten is eraf.
succes en zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myriam,

Op dit forum vele mensen en dus vele visies. Inderdaad...haal eruit wat bij jou en je situatie past. Mij heeft het erg geholpen, ik hoop jou ook:present: En ik kan me ook zo voorstellen dat sommige van ons (mezelf incluis) wat cynisch zijn geworden. Want vele stellen zich voor bij de Wie is wie en daarvan verdwijnen er ik denk zo'n 80 procent of meer al na het voorstellen...Dat maakt het soms moeilijk om blanco op mensen te reageren. Ook zijn er hier minderaars en stoppers. De stoppers zouden best willen minderen, maar weten dat ze dit niet kunnen. Wanneer een "beginner" dus aangeeft te willen minderen dan zien de stoppers meteen de valkuilen waar ze zelf in zouden schieten, terwijl dit dus voor jou niet hoeft te gelden...Vertel ik dit duidelijk? Geloof het niet:$

Iedereen reageerd om je te helpen, dat is in ieder geval hetgeen je voor ogen moet houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Harry, jij was ook degene die zich afvroeg waarom mensen wegblijven toch?
Ja ik snap wel dat de stoppers het minderen niet zo zien zitten. Als ik zelf eerlijk ben weet ik ook dat stoppen beter voor me zou zijn. In het verleden heb ik het beide gedaan. Stoppen is een heel zware stap en moeilijk begin maar uiteindellijk makkelijker. Gek he dat ik dan toch niet gewoon stop.........:$
Minderen tja..... veel moeilijker

In het verleden ben ik gestopt met roken 8 jaar niet gerookt ben toen gestopt met drinken en weer gaan roken.
Ben bijna 3 jaar geleden weer gestopt met roken, nou ik weet wel dat stoppen met roken niets voor steld voorbij dat glas laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ben nog niet eerder langsgeweest maar voor jullie allemaal een heel fijn 2011 toegewenst vol liefde en in goede gezondheid!

Welkom bij adb Myriam!

Zo hier klaar met werken,
lees dat er goede voornemens zijn dit jaar door weer te gaan sporten!
Heel goed,ik doe mee! hihihi(zal wel moeten he)

kusje voor Bol:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myriam,

Ik ben 15 jaar geleden "gestopt" met roken,
Sinds een paar jaar rook ik heel af en toe een klein sigaartje, nog geen 4 per jaar schat ik.
Zo iets wil ik met drinken ook.
Als ik zeg dat ik het NIET meer doe, miet meer MAG, krijg ik onmiddelijk ontzettende zin.
Als ik mezelf enige ruimte geef is die drang weg.
Dat heb ik met alles, als het niet mag wil ik het perse, als het moet wil ik het echt niet.
Tikkeltje eigenwijs dus, daarom ga ik mezelf dan ook niet knevelen.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ik doen ekstertje, dank je wel
Ohh en jou uitleg is niks mis mee erg duidelijk en helder wat je net schreef.

Gaat t een beetje met jou, ben je trots op jezelf dat je nu op dag 63 zit?
Ik vind t echt tof voor je, zeker met deze lastige dagen die we net gehad hebben.
Maar ja kan ook niet anders he, nu jij zelf de teugels in handen had vd arreslee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Witte, het hielp inderdaad wel dat ik letterlijk en figuurlijk de kar moest trekken:P De arreslee dan;) Ben wel trots hoor dat ik nu zover ben..maar ben pas echt trots als ik die voor mij moeilijke grens van 4 maanden voorbij ben...Zit nu op de helft ervan.
Fijn dat die uitleg toch helder genoeg bleek. Ik zit dan te tikken en denk dan wat een warrig gedoe:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myriam dit is een ADB forum en geen stop forum. De meeste ervaringen zijn hier gewoon dat minderen niet kan want een alcie slaat dan vaak door omdat het geen rem meer heeft. Ervaring is ook dat mensen zich hier aansluiten in de hoop hebben te minderen maar de meesten lukt dat niet. Het is eerder een waarschuwing wat vaak gevoeld wordt als een bedreiging van nu mag ik niks meer. Jawel maar het gevaar is erg groot voor een terugval en dat is wat met hier probeert te zeggen. Velen nieuwelingen hopen en denken dat het weer kan na een paar weken maar dat is niet zo voor de meesten alcoholisten want die kunnen nooit meer drinken.

Sorry ik hoop niet dat ik namens anderen spreek maar dit is wat ik ervaren heb in de 3 jaar dat ik hier ben. Waarom ben ik dan nog steeds hier? Gewoon niet omdat ik jeuk heb aan mijn grote teen (ga ik weer, dat leer ik ook nooit af) maar wil terugval voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Sowhat maar had een groot huis in Amsterdam en mijn gezondheid liet niet meer toe er nog te blijven wonen. Met pijn in mijn hart zette ik het te koop want moest naar een flat maar dat heeft nog 3 jaar geduurd. Het ergste vond ik dat ik mijn tuin zou moeten missen maar toe verscheen deze flat. Begane grond met tuin en in een park. Omdat het niet lukte met de verkoop van mijn huis ben ik me niet gaan orienteren want niet verkopen is niet aankopen. Opeens na 3 jaar werd mijn huis verkocht en deze flat stond nog te koop alleen moest binnen 2 weken Amsterdam uit want anders kochten ze mijn huis daar niet. Heb me dus niet goed kunnen orienteren waar ik terecht kwam want had haast uit dat huis te gaan om gezondheids redenen dus. Nu eten ze hier de laatste kanibaal op en rijden ze op stekelvarkens hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...