Spring naar bijdragen

Donderdag 13 Januari


blondie6173

Aanbevolen berichten

Mogguh, Yvon en Josje!
Hier ook een "huisdag" maar moet er wel uit voor honden en de post van de kerk die ik gisteren niet heb rondgebracht. Maar daar wacht ik mee........in de hoop dat buienradar een keer gelijk heeft en het vanmiddag droog wordt!

Ga nu ff rommelen hoor.
Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja hoor Slokje, alles kits hiero. Vanochtend weer mijn halve Refu. ingenomen en we kunnen er weer tegenaan voor een paar dagen.
Ik heb ook St. Janskruid geslikt maar ik moest er mee stoppen omdat mijn bloeddruk omhoog ging, en ik slik juist pilletjes om die laag te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik me afvraag, er zijn in totaal 1439 forumleden. Die volgens mij echt niet allemaal op dit forum komen. Blijf je lid als je je eenmaal ingeschreven hebt? Ik ken van andere forums, als je een bepaalde tijd niet ingelogd bent, wordt je vanzelf verwijderd. Lijkt hier anders te zijn. Hmm, misschien een vraag voor de moderator. Gewoon nieuwsgierigheid:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over die St. Janskruid. Het beste kun je die in tabletvorm slikken omdat dan gestandariseerd is hoeveel werkzame stof (Hypericine) je binnenkrijgt. Bij thee is dit niet meetbaar en krijg je dus al snel of teveel of te weinig binnen.
St. Janskruid schijnt een leverenzym te activeren die er voor kan zorgen dat bepaalde medicatie eerder door je lever wordt afgebroken. Ook kan het je anticonceptiepil minder goed laten werken. Je kunt dan oa. last krijgen van doorbraakbloedingen.
Om die reden heb ik "mijn" St. Janskruid ook gekocht bij de apotheek. Daar kreeg ik dus ook de nodige vragen (oa. drinkt u wel eens alcohol?:P NEE!:D) en keken ze in mijn dossier naar mijn medicijn gebruik. Ik vond dat ze er heel zorgvuldig mee om sprongen. St. Janskruid is zelfs een geregistreerd geneesmiddel (mits van een bepaald merk) en wordt door sommige ziektekostenverzekeraars vergoed. Het is werkzaam bij een lichte tot milde depressie en het is nog niet duidelijk waarom het precies werkt. Het duurt ongeveer 4 tot 6 weken totdat het aanslaat (het niveau van het middel in je bloed moet worden opgebouwd). Voel je na die periode geen verbetering dan heeft het middel helaas geen werking voor je en zul je verder moeten kijken...
Je kunt het middel overal vrij verkrijgen, maar zelf zou ik het altijd bij je eigen apotheek kopen vanwege de zorgvuldige voorlichting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo anders, welkom hier. Ik vind het ook nog steeds eng..:huh: Maar, ik denk maar: als ik iedereen een beetje leer kennen en zij mij, gaat het vast steeds gemakkelijker. En, ik moet zeggen het helpt gewoon in de strijd tegen alcohol, de herkenning. En soms lees ik alleen maar mee, zelfs dat helpt. Goed dat je meedoet!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, weer terug van wandelen. Mijn hond kwam haar vriendinnetje hond tegen, ze kennen elkaar al vanaf pup en zijn zo gek op elkaar, leuk om te zien. Rennen, spelen en heel erg vies worden. En nu ligt hij bekaf op zijn kussen.. Gelukkig was het zo goed als droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Eksje, ja weer terug. Als hij zijn vriendinnetje tegenkomt heeft hij geen wandeling van een uur nodig. Kan dan al zijn energie kwijt in spelen en rennen. Krijg vanmiddag vriendin op bezoek, mooie gelegenheid om het huis eens op te ruimen;) Maar eerst een koffie en een sigaretje. Rook jij eigenlijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...