kruidenthee67 Geplaatst 31 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2014 Goed zo Hut...tevreden, da's mooi..tevreden met jezelf... Fijne dag! huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 31 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2014 49 hut! We zijn even oud. Je mag met opgeheven hoofd naar de reünie!!! Niks te verbergen! Dit is het! Dit ben jij! Wees maar trots! huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juni 2014 Reuni van nichtjes was geslaagd....ondanks dat het jaaaaren geleden was dat we elkaar zagen..hadden we genoeg te vertellen. Als kinderen zijn we destijds uit elkaar gegaan en toch zo de draad op kunnen pakken. Was eigenlijk wel bang dat de verhalen uit het verleden veel emoties zouden oproepen bij mij. Het voelde vreemd maar ook heel vertrouwd. Allemaal met het zelfde verleden We zijn allemaal met de fles grootgebracht..en dat heeft zo allemaal hun sporen achtergelaten . Drank het leverd uiteindelijk zo weinig op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 juni 2014 Zelf loop ik al dik 3 jaar bij tactus Binnenkort ga ik daar helemaal afscheid van nemen ...het veilige haventje verlaten Voelt zo dubbel...alles wat ik was..verleden ,verslaving,gevoelens, begrip,aandacht, tranen. Niemand kent me beter als de mensen die me geholpen hebben daar Als een klein kind voelde ik me omdat ik een moeder nodig had om me te troosten en de weg te wijzen om verder te gaan Nooit voelde het als straf om er heen tegaan... Het doel is bereikt..ik ben wie ik ben en ik mag er wezen..verslaving de baas En mijn ontdekkingsreis gaat door kruidenthee67 en Skip reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 5 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 juni 2014 Zelf ben ik wel blij met alle hulp die ik heb gekregen en aanvaard met het stoppen Weet ook niet of het zonder gelukt was. 9 maand librium niet standaard ,bij mij wel nodig om me zekerheid te geven dat ik zonder alcohol kon leven. Dankbaar voor alle gesprekken die er gevoerd zijn met me..begrip en inzicht te krijgen Dankbaar voor alle tissues die ik aangereikt kreeg...klein gebaar maar ohhh zo fijn De hulp die ik kreeg met puinruimen die ik jarenlang had opgebouwd..door jarenlang net het hoofd boven water te houden Daardoor kreeg ik ook steeds meer lucht..meer ruimte om meer van mezelf te leren kennen De hulp die me liet zien dat ik er mocht wezen..in mezelf te geloven..met mijn gevoelens om kunnen gaan Zodat ik buiten de verslavingswereld weer kan functioneren Moet er niet aandenken als ik dit niet had gehad Vanmiddag mijn 1 na laatste gesprek bij tactus..zal nog wel een paar tissues nodig hebben...werken aan afscheid van veilige haventje Wist niet dat een verslavings instelling zoveel met mij kon doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 5 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 juni 2014 Verslavingsgevoeligheid zit in veel dingen.. Niet alleen eten, drinken , roken...maar ook ja fb, tv,kopen,gamen enz Ik moet mezelf altijd in acht nemen dat ik niet doordraaf in iets of ga compenseren Zelf heb ik de tv losgelaten..voegd zo weinig toe..gaat zoveel tenkoste van.. Telkens een beetje bijschoeven om voor mij een zinvol leven te creëen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 5 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2014 Hoi Huttula, Ja....en het zit een beetje in de persoon...alles of niets Goed om te herkennen, erkennen en af en toe op gewezen te worden... Mooi hoe jij het stapje voor stapje aanpakt... Je klinkt sterk en in balans, goed dat je afscheid kunt nemen van die veilige plek, en stevig op beide benen je eigen leven zinvol verder leidt... Fijne dag! huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 8 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juni 2014 n deze 3 heftige alcoholvrije jaren heb ik al genoeg excusen gehad om te beginnen...en eigenlijk zou ik er nog niet raar van op kijken als dat gebeurd was Deze jaren hebben me wel gesterkt...dat drank echt niks toevoegd en dat ik ook niet meerwil naar de tijd met drank Het heeft me zo weinig opgeleverd. De betrekkelijk korte tijd dat ik droog sta heb ik al ,meer gehuild,gelachen,genoten,gevoeld Dat maakt dat me rijk....en doet me beseffen hoe rijk ik wel niet ben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 8 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juni 2014 Zelf ben ik niet haatdragend...en zal niet gauw iemand de deur wijzen Eigenlijk heb ik dit 2 keer gedaan in mijn leven...dat waren mensen Mensen waarin ik heel erg teleurgesteld in was..niet 1 keer maar heel vaak...telkens weer trapte ik in deze personen Ik heb toen een bewuste keuze gemaakt om echt afscheid van deze mensen te nemen...ook toen ze weer kwamen melden en sorry ..sorry..de deur bleef gesloten ..ik had mijn keuze gemaakt waar ik vierkant achter sta. Zo is het ook met de drank gegaan...keer op keer liet deze vriend me in de steek..bracht me niet verder dan alleen verlangen naar ...telkens na de ontmoeting kwamen weer de teleurstellingen Steeds meer steeds vaker...liet hij zich op zich wachten....hoeveel ik ook dronk. Het was nu of nooit...eruit met die gast... Ik had een keuze gemaakt...de fles is geen vriend meer van me...en daar sta ik vierkant achter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 8 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2014 Sterk en mooi verwoord! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 10 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 De wereld van een verslaafde ..exverslaafde ziet er heel anders uit dan wat anderen zien en van je vinden De wereld zonder drank zien/ervaren is ook een andere belevenis De strijd die wij hebben word niet gezien als strijd door anderen maar meer als falen Heb het idee dat we ondanks dat we het redden ons dubbel en dwars moeten waarmaken... Voor hun gaat het leven door zoals het was...met de persoon die gefaald heeft Voor ons een totaal nieuw leven..met de persoon die ons niet ziet als winnaar maar nog steeds als loser Van een slechte naam afkomen is niet makkelijk...beroerder word het van het slechte gevoel afkomen wat ze over je hebben Wij verdienen best wel meer respect ipv schuldgevoelens. Zo voel ik het een beetje..en...wie ben ik Sterkte die het nodig hebben..succes voor waar je mee bezig bent...en geniet ze als het kan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 10 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Een verslaving overwinnen is heel hard voor jezelf zijn mbt alcohol....hoe rot en hard het ook klinkt Met zelfmedelijden...krijgen de twijfels weer meer kans Lief voor je zelf wezen mag daarna...heel veel heeel lang Eigenlijk is de drank laten staan al lief voor jezelf...rottige is...zo voelt het nog niet Strijd..strijd..strijd Vooral in het begin,... Daarna is het werken aan....tis het waard..al lijkt het soms waardeloos Bedoel geen personen hiermee Ik lees zoveel herkenbaars..dat ik gewoon wat moet schrijven En ja ik ben blij met wat ik bereikt heb en gun het een ander ook zo graag... Zou zo graag mensen over de streep willen mee trekken..helaas...dat gaat mij niet lukken Tis het waard...en je bent het waard..tis de moeite waard Mooier kan ik het niet maken kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Mooi Hut! Er worden hier toch prachtige dingen gezegd en geschreven!! Ontroerend en krachtig Dank je wel ! huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 15 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 juni 2014 Leren met rust omgaan..niks moeten..niks hoeven Rust geeft vaak onrust, Zonder drank is er al vrij snel rust...we hebben immmers tijd over En wat is zinnig? Voor de tijd was er maar 1 ding wat zinnig was..dat was alcohol ondanks dat het niks opleverde Het voelde belangrijk..zinnig Nu is dat zinnige er niet meer..een soort leegte Wat ik wel heel veel belang bij had is..om kunnen gaan met rust Wat houd rust in...hoe voelt het Best eng eigenlijk voor mij..rust Ik moest altijd mijn rust invullen met iets zodat ik geen rust vond Heb bij mindfullness pas echt rust leren kennen Gewoon zitten en niks...geen tv.geen radio Gewoon ik, mezelf en de stilte In begin zo moeilijk om te ervaren...maar nu zo blij mee En dat geeft me al zoveel rust...das best lekker Eigenlijk zijn mensen helemaal geen echte rust gewend We moeten,willen veel Alles moet zinnig wezen Gewoon ff niks zou toch heel normaal moeten wezen Lang verhaal..moet het ff opschrijven voor mezelf Ik vergeet ook wel eens dat dit zo belangrijk is kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2014 de Tibetanen maken van elk klusje een meditatie Gerrit. Wij westerlingen doen die vaak vanuit een moeten. Maar als je in het hier en nu zit (is al Mindful) dan maakt het niet uit wat je doet, je doet het met aandacht, mindful, of juist heel ontspannen. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 15 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2014 Mooi, herkenbaar Hut! Onkruid tussen tegels uit peuteren, koelkast poetsen...het kán heel erg zen zijn...wanneer je het met aandacht doet. We zijn het niet gewend om zo te denken en doen. Beetje bij beetje kan ik dat toelaten...verrijkend! Fijn dat je die gedachte met ons deelt Hut. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 17 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2014 Hutt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 19 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juni 2014 (bewerkt) Mijn zelfzorg was behoorlijk slecht...heb eigenlijk ook genoeg mankementen Toch volgens mijn huisarts ben ik waarschijnlijk op tijd gestopt om de schade hopelijk te beperken Lichaam heeft echt veel tijd nodig om hiervan te herstellen ...praten niet over weken...maar jaren Psychisch valt er ook genoeg te sleutelen aan mezelf Tenslotte werken lichaam en geest samen. Had echt niet verwacht dat herstel zo lang kan duren Ben zelf best ongeduldig op dit gebied Maar heb nu geaccepteerd dat wat ik nu allemaal doe dat het voor langere termijnswerk is Kan het verleden niet meer terugdraaien Kan mezelf ook niet de schuld geven..mijn basis was al verkeerd Kan mijn ouders niet de schuld geven...zij wisten ook niet beter Kan alleen nu goed voor mezelf zorgen...en dat lukt me aardig Langzaam kan ik ook de vruchten plukken..soms zit er een slechte oogst bij...het zij zo Een auto loopt op wat goed voor um is.. Anders gaat hij haperen 30 augustus 2014 bewerkt door huttula Acanthus reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 juli 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 juli 2014 Ook voor mij om niet te vergeten: Bij emoties denken we vaak in rot gevoelens..verdriet Emoties zijn ook fijne gevoelens..blij Gekke is dat als we ons goed voelen moet het altijd versterkt worden...zon..blij..ijsje of drankje Dat blije gevoel was er al..zon..blij...heb je genoeg aan...kan je op teren Het is een gewoonte geworden om het te versterken Wij zijn de simpele gevoelens niet meer gewend. Acanthus, kruidenthee67 en Skip reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 juli 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 juli 2014 Hier weer als een blok in slaap gevallen gister. Valt me op..ben het niet meer gewend. Wel vreemd zo in eens...en zo snel Zou er bijna wat achter zoeken Dit stukje is een hele belangrijke voor me.....wacht hier al jaren op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 4 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2014 Je bedoelt goed slapen/goede nachtrust? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2014 en integratie en totaal herstel? slaap doet veel he Hutt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 juli 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 juli 2014 (bewerkt) Na dik 3 jaar hard werken en ik eindelijk rust in mezelf vind...word het nu oogsten op slaapgebied...lijkt het wel Mijn peut zei het al de laatste tijd al vaker; IK BEN VAN HEEL VER GEKOMEN...EN KAN NOG HEEEEL VER KOMEN...MET MIJN WIL, KRACHT EN MOTIVATIE Ik moet zeggen..ze heeft wel heel vaak gelijk Ben blij dat ik haar ken. 30 augustus 2014 bewerkt door huttula Acanthus reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 4 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2014 Fijn Hut! Jij bent voor mij een grote inspiratie.... huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 8 juli 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juli 2014 Het afscheid was indrukwekkend en natuurlijk emotioneel. Toch 3 jaar bij tactus gelopen....elk traject een graantje meegepikt en vooruitgang geboekt Het laatste half jaar supersnel gegaan..gegroeid..ook omdat ik eindelijk de oorzaak weet En het ook makkelijker kan accepteren De kracht en motivatie om uit de diepe put te komen was groot Het was erop of eronder Zal wel met dat alles of niets type te maken hebben Ze was er wel onder de indruk van mijn afscheid en hoe ik verder ga. Heb haar op een mooie manier bedankt...in ieder geval vanuit mijn hart Ook tactus bedankt op een manier die bij me past. Toch dubbel iemand waarbij je zoveel tranen hebt gelaten...zo graag naar toe ging...nooit meer ziet Is toch wel een heel bijzonder mens 1 knuffel en 3 kussen..daar moet ik het mee doen Een mens voor mij om nooit te vergeten Zo en nu weer verder met mijn ondekkingsreis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden