igor Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 Martens ik wens je een fijne vakantie. ik hoop niet dat je teleurgesteld bent dat ik niet ben komen helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 dit wordt mijn vijfde dag zonder alcoholhet weekend komt eraan dus het zal een stuk moeilijker wordenhet moet uit me hoofd dat het zonder alcohol niet gezellig kan zijnmaar ik moet het volhouden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 Hallo allemaal.Eergisteren ff en slechte dag gehad, veel stress en dus weer teveel gedronken.Gisteren echter weer op schema, en vandaag ook nog geen druppel op, en dat ga ik nog wel ff volhouden.Kon me gisteren gelukkig zonder teveel moeite aan de "limiet" houden en lichaamelijke klachten worden ook wat minder.Had afgelopen week een dag dat ik de eerste pas om 15:00 nam. (dat was een week geleden nog 07:00)Ga maar voor een nieuw record vandaag! Volgende stap is de hoeveelheid nog meer naar beneden te krijgen.Zal de hulpverlening versteld doen staan.Over drie weken eerste gesprek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 o super goed van je Tom dat je erheen gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 Snoepje, mijn ervaring is dat het in het begin moeilijk is, dan moet je echt doorzetten, en watertandend op een houtje bijten, maar na een poosje gaat dat weg en heb je de gezelligste avond ever En vooral de volgende dag natuurlijk een fijne beloning want geen kater... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 Telefonisch intakegesprek gehad en nu 7 feb eerste afspraak.Mij werd aangeraden om niet zelfstandig te stoppen of te minderen toen ze hoorden wat ik dronk maar ben er toch mee begonen.Echt heel moeilijk gehad de eerste week, dat hab je gelezen, maar gaat nu iets beter.Vanmorgen een oxazepam en een valeriaan ingenomen, en dan gaat het aardig.Kon vanmorgen koffiedrinken zonder te beven, en zweten s'nachts is nu ook minder.Gisteren wel weer acupunctuur gehad en dat helpt ook moet ik zeggen.Begin nu onrustig te worden, snelle hartslag enzo, jullie kennen het wel.Ga daarom zo boodschappen doen en daarna lopend naar e markt.Zijn we weer twee uurtjes verder;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 Ik zat ff terug te lezen over de drinkgewoontes van mensen hier.Herken het helemaal, maar was het bij jullie ook zo dat je op een feestje of iets dergelijks altijd de eerste was die leeg was? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 Snoepje, ik ben jaloers, ik wilde dat ik zo ver was als jij, dus hou alsjeblieft vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 hallo tomik zit juist te denken wat is nou 5 dagen wilde dat ik een jaar verder wasmaar even een andere vraag ik krijg alle antwoorden via me mail binnen is dit normaal of kan ik dit veranderen wil dit eigenlijk niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 Ik ben de laatste tien jaar geen 5 dagen gestopt dus vindt het heel wat.Vragen van het forum bedoe je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 elke keer als er iemand hier een berichtje plaats krijg ik dit op via me mail binnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 Geen idee hoe dat kan, misschien iets in je profiel veranderen wat met je e-mail te maken heeft? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 dit is ook voor mijn de eerste keer dat ik zolang niks gedronken hebmaar heb volgens mijn wel door dat het nu moet om er nog wat van te makenen ik kan het toch me kinderen niet aandoen om zo moeder te hebbenik functioneer verder wel goed en zorg wel goed voor ze maar alcohol kom toch op de eerste plaatsen door de alcohol is alles dood van binnen totaal geen gevoel meer doe geen oog meer dicht zie er slecht uit en het heeft mijn huwelijk gekostnu slaap ik nog slechter maar ze zeggen dat het weer over gaatdus ik moet gewoon en ga die strijd aan want hier kom ik doorheen maar als ik met alcohol door blijf gaan verlies ik alles Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 Herken het wel.Wil niet dat mijn relatie eraan gaat maar bovenal dat het mijn leven gaat beheersen.Voor mij is het daarom ook nu of nooit.In de kast staan nog 6 flessen wijn 1 bailys (open) contraux (open) sherry, port en een fles wiskey (dicht)Vooral die laatste hou ik zo, ben meer een bierdrinker, maar als die laatste open gaat is die binnen een paar dagen leeg.Ik ga boodschappen doen en naar de markt ff een paar uur weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 He snoepje, dat slechte slapen gaat over hoor. Is natuurlijk bij iedereen anders maar ik zit nu op dag 11 en slaap toch redelijk goed. Kom soms wat onrustig/moeilijk in slaap, maar slaap wel goed door. Het wordt bij jou ook beter hoor, even doorzetten. Het zou toch jammer zijn dat je de dagen die je nu niet gedronken hebt weggooit door weer te beginnen. Moet je weer opnieuw beginnen. Dat zeg ik steeds tegen mezelf en het helpt me;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 Zijn nog met z'n 2-en op het forum, zie ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 hallo josjenee ga niet beginnendit wordt mijn nieuwe verslaving...praten hahaslaap door de drank maar 3 uurtjes per nachtben gewoon bang dat me slaap hersenen dood zijnals die terug zouden komen dan ben ik ook heel erg blijwant hier wordt ik zo vreselijk moe van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 Kan me voorstellen dat je moe bent, 3 uur is ook weinig. Maar komt goed:present: Buiten zijn, wandelen, helpt ook, ook al heb je geen zin, maar de frisse lucht en lichamelijk moeheid helpt misschien om te slapen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 hoelang heb jij gedronken en hoeveel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 Heb jarenlang gedronken, op mijn 14e de eerste borrel na de kerk, vanaf ongeveer mijn 24e ben ik dagelijks gaan drinken, en het laatste jaar is het echt toegenomen tot ongeveer een fles per dag, soms wat minder, soms zelfs wat meer. Je kunt ook even kijken bij wie is wie, daar heb ik me voorgesteld. En jij? Heb jou niet kunnen vinden, had je je al voorgesteld? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 nee volgens mijn nietmoest echt even uitvinden hoe het hier werkheb ook vanaf 13 jaar zo gedronkenmaar toen ik twaalf jaar geleden stopte met roken ben ik steeds meer gaan drinken en ook een fles wijn per dag soms iets minder maar in het weekend iets meerzo ik ga even me jongste halen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 Ondanks dat ik geen moeilijke afspraken heb dit weekend, heb ik best behoeft aan nog een weekendpact om dit weekend zonder alcohol door te komen. Merk dat er meer zijn. Wie doet er mee aan het weekendpact? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 Goeienamiddag iedereen hier.Heb het heel drukjes, dus kom maar heel even gedag zeggen.Doch gisterennacht iets vreselijks gezien en wou dit even van me afschrijven !Tijdens onze nachtdienst is er op de containerterminal waar wij schepen vastmaken een dode gevallen !Jonge man, geen idee hoe oud, kreeg een container bovenop zich, op een goede 50m naast me.Heb er heel de nacht niet goed van geweest. Heel de verdere nacht lag heel die terminal stil, behalve wij natuurlijk, want de schepen die zich nog aandiende moesten wel worden vastgemaakt. Kon maar aan één ding denken en dat is aan die jongen zijn verwanten. Krijg dat maar thuis hé Zo, komende dinsdag heb ik een intake bij een psycholoog om eens te praten over hoe ik alles moet verwerken, want ik blijf precies onder stroom staan en geraak uitgeput. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muffin Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 @ Tom72: op een feestje, de eerste leeg, de eerste terug vol en terug de eerste leeg en ga zo maar voort; en telkens al direct rondloeren: waar kan ik terug vullen .... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 14 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2011 sowhatja zoals je het zo opschrijf lijk het inderdaad niet gezelligmaar dat is het ook nietmaar overdag drink ik niet meestal om 20.00 begin iken zodra ik me eerste glas leeg heb voel ik me weer wat gelukkigerja voel meer uren ongelukkiger dag gelukkigmaar als het zo simpel was dan had ik allang niet meer gedronkentwee jaar geleden begon ik altijd om 5 uurmaar dan gebeurde het ook wel eens dat ik om 7 uur al een fles op hadmaar we gaan ervoor het eerste weekend zonder drank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden