Spring naar bijdragen

Zaterdag 15 januari


Sara

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 237
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

snoepje,er is hier maar een superzeikerd,en dat ben ik! verberg dat achter galgen humor,maar leef je uit
daar is dit forum voor! alles mag1

jemig bedankt voor de bloemen allemaal! heb niet eens een vaas!
morgen maar ens een lijstje maken,ben nu al driemaal naar het dorp geweest en nog geeen koffie in huis!
had verder een super-dag zie het weer helemaal zitten!

en voor aalle AD gebruikers,bijt van je af geen gel... van die bijewernkingen gaan wel over! gewoon andere eisen! heft nij ook pakweg 10 jaar geduurd,maar uiteindelijk vind je wel iets!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
snoepje

dank jullie wel




ja voel me echt rot


normaal gesproken zat ik nu lekker met een wijntje


de tuinruimers te kijken


en vind het nu gewoon helemaal niet leuk






Zonder drankje is dat programma ook niet om aan te zien. :D


Sorry, fout grapje. maar toch wel een beetje leuk, :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He hoi snoepje, ook ik heb een slechte dag. Nog steeds hoofdpijn, onvoorstelbaar moe, wat somber en nergens zin in. Gisteren zag ik voor het eerst, sinds ik gestopt ben, weer een glas wijn (in mijn verbeelding) staan. Heb gelukkig niets in huis. Dus zit nu aan de groene thee met lemon en honey. En dan gaat het wel weer. We gaan het gewoon redden snoepje, even weer uitzitten die moeilijke momenten, even wat anders gaan doen en dan gaat het weer over. Ik ga zo verder met de serie die wij op dvd aan het kijken zijn, leidt ook weer af. Sterkte en succes:present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ben ik ook weer.

Snoepje: hier is ruimte voor alles. Voel je niet geremd, als we toevallig aan het dollen zijn horen we het toch ook wel wanneer iemand even om hulp roept hoor!
En misschien kun je op de andere draadjes kijken? Geeft mij altijd wat rust, net of je van een drukke huiskamer in een rustige bibliotheek stapt waar je op je gemak kunt rondsnuffelen en kijken of er iets van je gading bij is. Daar zul je ook zien dat velen van ons heus niet altijd vrolijk zijn hoor!
Sterkte :present:

Goed zo Vonnie! Nou ja.....ná de sportschool mag je toch wel eten ;)

Igor; how's life? K&B lekker aandacht gegeven?
Heb net gespeurd met herder, hij moet er echt weer in komen na die lange sneeuw en vorsttijd, ging al wel beter dan vorige keer maar nog lang niet zoals hij het kan. Nou ja, was ook best pittig; spoor had een uur in die harde wind gelegen en er waren stukken meer moeras dan weiland en dat vindt hij altijd moeilijk. Oefenen, oefenen, oefenen.

Will; je huis begint een beetje 'thuis' te worden begrijp ik? Fijn man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
snoepje

mupke




met alcohol is alles leuk toch


maar ga maar een bakkiie thee zetten



Meen je dat nou? Er zijn toch ook leuke dingen zonder alco? Of zie je dat op het moment niet?
Ik heb jouw introductie gemist maar jij was (bent?) een stevige drinker? Is geen veroordeling hoor. Ik probeer even beeld te krijgen van welke fase je in zit nu. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bolletje

ik denk gewoon dat ik me rot voel om ik dat glaasje nu niet heb
de avonden zijn gewoon het ergst en dit weekend ook
en de gedachten dat dit ook altijd zo zou blijven
en ik wil het zo graag maar die stiekeme gedachten van ach kan jou het schelen joh zoveel mensen drinken wat maak het uit dan benje weer gelukkig
nee want de andere dag voel ik me ook weer rot tot ik weer mag drinken
ik moet gewoon wat verder in de tijd zijn denk ik
ben gewoon bang dat ik zwak ben
volgende week een verjaardag baal ik ook van
heb nu ook drank in huis hoor maar weet wel zeker dat ik het niet zou aan raken
heb het me dochter ook belooft en dat zou ik toch wel heel erg vinden
maar hoop gauw dat ik ook eens wat vrolijker werd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

josje

ja hoe jij je voel voel ik me ook
gewoon leeg
wij zijn ongeveer dezelfde tijd gestopt
dus daar zal het wel aan liggen

mupke

door de weeks een fles wijn
en in het weekend nog een halve erbij
maar ben gewoon bang dat ik nooit meer blij kan zijn zonder die rot wijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net gewerkt en weer thuis en achter de pc met een reep chocolade:D Mjammie!
Las dat Borretje was langsgeweest, mooi! Het zal bijzonder voor haar zijn geweest om het speciale "Borretjedraadje" te ontdekken...

Ga zo koken. Vriendlief is de jongste bij een feestje ophalen. Hier vandaag spruitjes met....satésaus:) Dat vind ik toch zoóó lekker!

Met mij alles goed trouwens. Heb nog wel mijn trekmomenten, maar die zijn hanteerbaar. Stemming nog niet optimaal en om die reden met St. Janskruid begonnen. Geen last van bijwerkingen, dus dat is mooi.
Morgen een wat lastige dag want ik ga bij vrienden eten en die schenken liters rosé. Maar ook daar worstel ik me wel door. Morgen op dag 76 (Yajala ook!).
Het gaat de goede kant op:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepie je hebt je nu een paar dagen iets ontzegd waar je je normaal gesproken heel lang aan vastgehouden hebt. dit is een normale reactie. Je rouwt omdat je je goeie (vriend) die jou (zogenaamd) jarenlang geholpen heeft, kwijt bent. Je hebt hem de deur gewezen. En dat doet pijn, daar krijg je sombere gevoelens van en dat moet slijten, net zo als je bij ieder verlies hebt.
Je moet het nu op eigen kracht gaan doen en dat vergt moed en doorzettingsvermogen. Maar het is de enigste manier om niet meer afhankelijk te zijn van de alcohol lieverd.

Saar het gaat hier redelijk meisie. Vanmiddag een fikse huilbui gehad. Realiseer me soms, dat ik mijn manneke nooit meer zie. Dat hij nu helemaal weg is en dat doet soms pijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even teruggehaald van gisteren:
Weekendpact:

Sara
Snoepje
Muffin
Sailor
Bolletje
Desi
Jane4
Gerebeer ?
Sowhat
Josje

Dus........Josje en Snoepje ZET M OP!!! Ik sta er ook niet voor niets bij,
ook voor mij zijn de weekenden en dan m.n. de zondag het moeilijkst.
En: er is leven na de alcohol, zelfs een leuker leven, echt waar, want dan hoef je niks meer te "verdoven" of "op te leuken", echte gevoelens zonder drank en helaas, ja....zowel de positieve als de negatieve. Maar ik weet uit ervaring dat bijv. depressieve gevoelens door drank alleen maar erger worden, niet op het moment dat je drinkt, nee. Maar wel daarna.
PACTERS TEN STRIJDE!!!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mup, je had je er gisteren ook niet bij aangemeld en bovendien had ik het wel begrepen hoor. Is toch oké? Er worden ook dag-pacten afgesloten dus.... Ieder doet het gewoon op de manier die voor hem/haar het beste is, toch? Ben allang blij dat je weer onder de dekens vandaan bent gekropen meid, hier :sun:

Bol, ja mens, dat is het 'm, het gemis. En vooral in het begin is dat zo verschrikkelijk rauw.........Soms ben je het even kwijt en dan, ineens dringt het in alle hevigheid tot je door en doet het alleen maar pijn. Huil maar lieverd, wou dat ik je mijn schouder kon bieden :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepie als je je gevoelens dood gezopen zou hebben, zou je nu geen moeite hebben om te stoppen met drinken. Maar het zou misschien wel kunnen dat je je gevoelens heel ver weg gestopt hebt en hoe langer het geleden is dat je die gevoelens en ervaringen weg gedrukt hebt, des te dieper zitten ze, en des te moeilijker komen ze weer naar boven. Maar komen doen ze hoor, ook de fijne gevoelens, maar er zal eerst een berg rotzooi opgeruimd moeten worden voor de fijne gevoelens kunnen komen.
Huil je wel eens en gaat dat makkelijk of erg moeilijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben je toch een ontzettende lieverd Saar. Ja vaak kan ik me niet voorstellen dat ik hem nooit meer zal zien. maar soms realiseer ik het me wel, en dan komt de pijn. Soms word ik boos om het moeilijk leven dat ik gehad heb, en dan denk ik weer aan z'n warme handen die hij op m'n been legde als ik z'n nagels moest knippen.
J. had hele grote, warme en ontzettend zachte handen, heel anders dan die van mij. Daar zit dik het eelt op.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje: herlees nu eens wat je net allemaal hebt geschreven?
Dat staat toch BOL van de gevoelens?!!! Je hebt het over balen, over angst, over somberte enz. dus je gevoel is er heus nog wel hoor. Ik denk dat je juist moet wennen om weer je echte gevoel te (her)kennen. En tuurlijk is er nu het verlangen naar het vertrouwde en het missen van.....en tuurlijk baal je daar van. Geef het tijd, geef jezelf de tijd.
Trouwens je hebt het over een dochter, woon jij met haar of bestaat je gezin uit meer personen? Of ben je (nu) alleen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Heb zo nog eens terug gelezen.
Met name het berichtje vam Martens op het draadje dat, niet door hem, is opgezet voor zijn verhuizing.
Hij spreekt zijn teleurstelling uit over de hulp die er reëel is gekomen na de massale toezegging om te helpen.

Drie (3) reacties, daarna wordt het doodgezwegen...

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Teveel

Goedenavond,




Heb zo nog eens terug gelezen.


Met name het berichtje vam Martens op het draadje dat, niet door hem, is opgezet voor zijn verhuizing.


Hij spreekt zijn teleurstelling uit over de hulp die er reëel is gekomen na de massale toezegging om te helpen.




Drie (3) reacties, daarna wordt het doodgezwegen...




Harry



Doodgezwegen is misschien wat te sterk uitgedrukt. Mensen lezen meestal geen draadjes die al wat naar beneden gezakt zijn. Ik tenminste niet.
Kan me zijn teleurstelling erg goed voorstellen. En heel goed van hem om het te zeggen ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...