Spring naar bijdragen

Gezocht: steun en luisterend oor


roodborstje

Aanbevolen berichten

2de keer voor mij op dit forum, laatst was het denk ik 4 jaar geleden. Ik herken me in marije1978 en gayes gaar. Ik wil ook stoppen om uiteindelijk wel beter de balans te vinden, maar ik weet niet of dat lukt. Mijn doel is nu om 3 maanden niet te drinken en daarna bepaal ik een nieuw doel heb ik besloten.

Ik zoek dus ook een maatje waarbij ik vooral dipjes, moeilijke momenten maar ook goede momenten kan delen. Ik ben ook benieuwd hoe andere zich voorbereiden op moeilijke momenten en valkuilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is dat proberen om een langere periode te stoppen totaal niet werkt. Wat werkt voor mij wel: ik neem me voor om vandáág niet te drinken. En dat gaat me prima af. Drie maanden is gewoon veel te lang als doel, stel dat het mislukt dan heb je er weer een teleurstelling bij! Hou je doelen klein is mijn advies.

Voorbereiden op moeilijke momenten en valkuilen: mijn hogere macht aanroepen, daarop kan ik áltijd terugvallen. Heel bewust leven, dus iedere dag opstaan , gezond ontbijten en een half uur mediteren waarbij ik mezelf, voor vandaag, volledig overgeef aan alles dat me overkomt (let op, ik ben zéker niet passief) ik mediteer ook vaak over de slechte dingen die alcohol me gebracht heeft en die ik niet meer wil. Daarnaast oefen ik, samen met mijn psychiater, in de pleziertherapie, herstellen van alcohol =LEUK. Alles beter dan aan de drank, eenvoudig gezegd. Ik hoop dat je er iets mee kan, zet em op hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is dat een beter plan, leven bij de dag met een doel erbij. Ik mediteer ook regelmatig. Maar het is ook vaak 's Morgens niet mogelijk ivm moeheid en teveel drinken de avond ervoor. Maar ik wil het echt veranderen. Ik zie op tegen a.s. weekend ivm een feest thuis. Maar ik wil ook geen dag langer meer wachten om het te veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Roodborstje,

Welkom hier op het forum. Ik probeer het ook van dag tot dag en het voornaamste is dat je, mocht je toch gestruikeld zijn, weer opstaat en er van leert!

Ik heb de internetcursus van Tactive gevolgd en heb daar veel aan gehad. Vooral zien hoe je jezelf de mogelijkheid geeft om te drinken, was voor mij een eye-opener. Verder je valkuilen ontdekken, gewoontes veranderen enz.

Ik heb ook geleerd dat trek meestal maar zo'n 20 minuten duurt en als ik bang ben dat ik zwicht, ga ik op het forum en vraag steun.

We hebben hier een virtuele huiskamer: ditjes en datjes. Daar zijn bijna altijd wel mensen te vinden ook als je advies wilt hebben.

Er is ook een draad Tips en adviezen. Probeer maar.

Veel succes toegewenst hoe je het ook wilt aanpakken. De aanhouder wint!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan ArchieB,

Misschien kan je, als je dat wilt, jezelf voorstellen op een apart draadje, i.p.v. onder Roodborstje. Mensen lezen anders gemakkelijk over je heen.

In ieder geval jij ook welkom hier. Alles wat ik aan Roodborstje schreef is bij deze ook voor jou.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roodborstje !

Welkom hier :) Lytse heeft je al de weg gewezen en ik kan je alleen maar veel succes wensen! Ik kan niet zo goed inschatten hoe afhankelijk je inmiddels bent van alcohol en hoe zat je het inmiddels bent. Ik was het zo spuugzat dat ik me heb opgelegd om minimaal 1 jaar niet te drinken, dat is de 'minimale' tijd die nodig is om van die 'cravings' af te komen. Ik hoop dat ik dan weer een 'normale natuurlijk rem' terugheb die er voor zorgt dat ik het bij 1-2 glazen kan houden. Mocht dat niet het geval zijn, dan zit het er gewoon niet meer in voor me.... Jammer dan! Als je nooit meer drinkt mis je feitelijk niks, behalve een hoop lichamelijk en psychisch ongemak:)

Was vandaag je eerste droge dag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Roodborstje en Archie,

ook ik ben begonnen hier met per dag

te besluiten niet dat eerste drankje te nemen.

Net als Lytse deed ik de online training en hield ik

een dagboekje bij, tegen wat liep ik aan, hoe ging ik daarmee om,

wat zijn/waren de triggers en moeilijke of verleidelijke momenten.

Ik heb veel gehad aan mindfulness , therapie en meditatie ook, sporten, naar de sauna,

en later toen ik actiever werd, beter sliep en meer zelfwaardering had opgebouwd,

vrijwilligerswerk.

Ik had lang gedronken, vaak geprobeerd te minderen en te stoppen en ik dronk

niet voor niets; er was dus veel werk aan de winkel. Nu ben ik blij dat drinken niet

meer hoeft. Ik voel me weer op een gezonde leefstijl zitten, met best ook ruimte voor

lui zijn en (vr)eetbuien. Ik blijf een emo-eter, maar hoef niet perfekt te worden.

En hoop het nooit meer zo ver te laten komen dat ik de situatie of mezelf als hopeloos beschouw.

Dus alert zijn en blijven is een goede motivatie om hier te blijven komen.

succes met het op jullie eigen wijze hier je weg te vinden en ook al loop je je eigen pad,

er zijn meer wandelaars op deze weg:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie nu pas het berichtje van gisteren. Moet nog even zoeken hoe het eea werkt. Gisteren inderdaad begonnen. Hoe afhankelijk ik ben weet ik niet goed. Ik kan dagen zonder alcohol en dan ineens gaan alle remmen los. Ben de dag erna niet fit, bel afspraken af ed. Ik denk niet de hele dag aan alcohol maar merk wel door nu met dit forum bezig te zijn dat het mij helpt in het proces van bewustwording. Ik gebruik geen medicatie ed. en hoop het op deze manier te kunnen oplossen. Ik ben eigenlijk pas op latere leeftijd echt veel gaan drinken. Ik wil de komende weken ook wel het gesprek met mezelf aan maar dit door komt. Maar nu is het streven om het weekend met feest thuis door te komen en dan stap 2 te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...