Josje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 dat laat ik even bezinken niwi..goede vragen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 @Witte.....het toe moeten geven dat ik alcoholist was/ben....was eigenlijk een verademing....het inzicht van lotgenoten gaven me bevestiging van iets wat ik allang wist...maar probeerde te verdringen....zoals Josje net schreef.....een ander wel, maar ikke niet.....of toch wel ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Niwi; hoe zie jij nicotine-verslaving dan?Snap je overigens heel goed hoor, zo iets werkt voor mij ook, het geeft een bepaald houvast.Maar tegelijk denk ik dan dat ik mezelf voor 't lapje houd wanneer ik niet naar de diepere onderliggende (persoonlijkheids-)structuren kijk......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 ha eksje:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 ik ben toch vreselijk he, Josje.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Ik geloof in de theorie dat de drank iets in mijn hersenen heeft geactiveerd of veranderd waardoor ik niet meer matig kan drinken. Voorheen raakte ik van 1 glas aangeschoten en dat was grappig. Nu raak ik niet meer aangeschoten, maar denk ik bij de eerste slok al aan de glazen die gaan volgen. Mijn lichaam geeft niet meer de alarmsignalen die het vroeger wel gaf (aangeschoten raken, dronken). Ik drink niet meer voor de smaak van wijn, maar voor de roes. Daarom ben ik alcoholist, hoe moeilijk ik dit ook vind om te zeggen. Chocolade vind ik ook erg lekker, toch eet ik dat wel voor de smaak. Daarom vind ik dat niet te vergelijken met een verslaving. Chocolade kan ik prima laten staan, matig zijn erin ook. Met de alcohol kan ik dat niet meer, ooit ben ik door de rem getrapt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Witte:We zitten op dag 111:D Nog 9 nachtjes slapen en we zitten op 4 maanden...Joepie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Ha Josje:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Jaja vreselijk ben je niwi;)Dank voor al je antwoorden en wederom scherp gestelde vragen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Drie appels op 1 rij....daar kan er nog wel eentje bij:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Oké, dan ligt het dus aan de stoffen die ergens in zitten. Ja dat kan ik ook begrijpen.Chocola schijnt trouwens ook een bepaald stofje te bevatten waar je lichaam op reageert, net als koffie enzo. Dat van die rem is heel herkenbaar, misschien geldt dat dan wel voor alles......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Tju! Niet gelukt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Estertje en yalalahebben jullie al een plan om jezelf te belonen voor de aankomende 4 maandenWant de dagen gaan echt snnnnnelllllll Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 ook chatten gaat soms snel ekstertje:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 @ Sara,Nicotine-verslaving zie ik zeker ook als ziekte....voor mezelf dan toch....net als bij de meeste, misschien wel alle verslavingen....een allergie van het lichaam in combinatie met een obsessie van de geest..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Nee, heb er nog niet over na gedacht Witte. Maar ik ga de zondag voor die datum èn de zondag erna met een vriendin winkelen, dus dat komt vast goed:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Saar in chocolade zit geloof ik een stofje waardoor je een euforisch gevoel kunt krijgen.Nou ik heb hier nog 3 reuzen repen liggen, dus ga daar dan zo maar eens aan beginnen, kijken of ik wat voel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Yaja en Eks: kanjer-duo!!!Wat een mooi getal trouwens, 111 een allergie van het lichaam in combinatie met een obsessie van de geest..... Quote Niwi: " een allergie van het lichaam in combinatie met een obsessie van de geest..... "ja daar kan ik me helemaal in vinden.Toch niet makkelijk om toe te moeten geven dat ik erg obsessief ben......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Nou ekstertje beloon jezelf maar goed hoorwant dit keer ben je dwars door je drie maandelijkse dieptepunt gegaan.Dat is echt een beloning op zich waard!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Wat is het alternatief, Sara....toegeven aan de obsessie ?....of aanvaarden iets niet te kunnen ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Hihi Bol maar niks aan Puck geven hè?!Mijn moeder was echt verslaafd aan chocola, toen ze in de menopauze zat echt over de top, at het stiekem, had het overal verstopt liggen tot in de boodschappentas.......Ga nog maar es koffie halen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Als het je niet lukt om toe te geven aan jezelf dat je obsessief bent is hetmisschien makkelijker om toe te geven dat het een ziekte is waar je last van heb Saar?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Sara:En we zijn ook nog op 1-11 gestopt ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 @ witte...de beloning merk ik nu al elke dag meer en meer.Ik geniet weer van de kleine dingen,geniet weer van de kids,geniet weer van m,n mannetje en m,n werk.Ik geniet ook weer van mezelf,ik was zoooo klaar met mezelf,vond mezelf slecht,fout,lelijk,en zelfs zielig.Baalde mega van mezelf,was kattig tegen alles en iedereen maar nu....merk ik elke dag dat ik weer kan genieten!En het is pas sinds 1 November natuurlijk maar voor mij een wereld vol verschil!Eigenlijk de alledaagse dingen die zo "normaal" zijn!Maar...bij elke maand meer verwen ik gewoon even mezelf heb ik met mijn mannetje afgesproken!Kan niet wachten tot het 1 Maart is! hihi!!En stiekem....als ik weer een "test"heb doorstaan...ben ik ook best trots op mezelf!!Ook dat voelt heeel lekker kan ik zeggen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 scherp, witte, scherp...!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden