Spring naar bijdragen

zondag 20-2-11


igor

Aanbevolen berichten

Ik lust nog wel een bakkie saar,
onze dans-oma:D
ik ben jaloers op je; jaren gel;eden dat ik op een plek was dat ik zo
uit mijn dak kon. Maar eerlijk gezegd mis ik dat wel, das nog beter als sporten of volleyen,
want er zit meer plezier in en minder moeten/presteren, heerlijk.
Misschien een house/dans meeting???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 323
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat is mooi gezegd Jane:present: Maar ook wel fijn om te lezen dat meerderen hiermee worstelen, dan sta je niet alleen in je strijd. En natuurlijk, ik neem alle waarschuwingen ten harte, maar misschien moet je soms eerst zelf ervaren en overtuigd zijn dat het niet gaat. Is jouw ervaring Jane dat het moeilijker wordt? Omdat je ouder wordt of omdat pogingen mislukken? In ieder geval berust ik nu in het niet drinken hoor, heb met mezelf 3 maanden afgesproken en dat houd ik gewoon vol, daarna zie ik wel weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josje,
Ik had destijds anderhalf jaar niet gedronken....en op zekere dag wilde ik toch nog eens proberen...
allerlei stiekeme en kromme gedachten....de valse illusie van dat eerste...en maar eentje....
Ik ben die dag nog nooit zo ziek, zwak en misselijk geweest...3 dagen later nog trouwens....
omdat ik dacht dat eentje geen kwaad kon...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn ervaringen Jos? Komplex, overgang, werkeloos, scheiding, zoon met autisme
en het drinken heeft er deel aan gehad dat ik er allemaal niet goed mee om kon gaan.
soms was het een kip en het ei verhaal, maar meestal maakte de drank alles erger.
En de periodes dat ik zonder kon, de langste was 7 maanden, nam ik waarschijnlijk niet echt serieus,
want ergens was de knop niet helemaal om. Nu voelt het eindelijk als wel en dat geeft zo'n rust, die wil ik niet meer terug om, die knop dus. Maar ook ik kan niet in de toekomst kijken. Dus ik durf niet eens meer
te experimenteren op drankgebeid. we hebben allemaal ons eigen verhaal en ervaringen, maar we zijn hier wel om dezelfde reden ADB worden en blijven!!!

en nu lekker volleyen, second best Saar:D
dag dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dat van jezelf kan accepteren is het ook een geruststelling denk ik. Ik vind het nog moeilijk het bij mezelf te zien, want ik drink toch niet zoveel, en ik ben niet verslaafd, en ik ben niet ziek, nee: die ander wel, maar ik niet. Met mij is het niet zo erg... ik kan best met mate....

Fijn Niwi dat je nog steeds op dit forum bent met jouw jarenlange ervaring, geeft een hoop steun en een voorbeeld hoe het ook kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dank voor je antwoord
En ik heb nog een vraag eigenlijk
Hoe was het voor jou om toe te moeten geven aan jezelf dat je alcoholist was??

Ha je merkt zeker wel dat ik net weer wakker ben he, gelijk weer vol vragen
Ik heb nog ff heerlijk getukt op het liedje van tante Bol:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Jane, ja heb me aardig in t zweet gewerkt gisteren, nou jij straks maar op een wat serieuzere manier hè? Maar wie weet, hm, een dans-meeting :D

Jee, doe mij ook zo'n muffin, Josje :P

Trouwens..............waar zou "onze" Muffin gebleven zijn?:huh:
En ik mis Drup ook al te lang, hoe is het Druppie, en met je pootje?

Josje; ziekte? Daar kun je over discussiëren denk ik.
Verslaving, verslavingsgevoeligheid............. asl ik kijk waar ik allemaal aan verslaafd ben/ ben geweest nou dan ben ik wel errug ziek :$ alcohol, nicotine, eten, niet-eten, snoep, laxeermiddelen, tv-programma's, mensen (!).............om maar eens wat dwarsstraten op te noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...