Spring naar bijdragen

dinsdag 22 maart


snoepje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 355
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Slechte nacht gehad
maar ja, vannacht was er nog ernstig oorlognieuws...
Straks een gespek met hulp. Eindelijk dan ? 1.5 jaar te laat mn wonden helen.
Morgen dansen en dreadwonder komt me ophalen op zn fiets. We gaan dan naar mijn huis. Ben benieuwd of hij dan bier meeneemt. Zou het niet erg vinden hoor paar biertjes. Als ik maar niet hoef te babysitten, hij moet zelf wel echt maat kunnen houden. Maar ja misschien drinkt ie wel helemaal nix. Dan wordt het wel erg leuk denk ik. Hij is erg aantrekkelijk met een opgewekt charisma.
Ik denk wel eens laat het los, wat maakt dat nou uit maak er niet zo'n punt van, het zijn je eigen spoken. maar het is juist wel heel belangrijk. ik mag helemaal nooit meer drinken! En dat moet hij goed weten !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net al mijn moed verzameld om de huisarts te bellen, maar hij is niet bereikbaar. Ik blijf het proberen.

Ik ben verdrietig omdat ik me eenzaam voel, omdat ik alleen ben in mijn probleem. Dat heb ik zelf veroorzaakt. Ik doe zoveel mensen verdriet. Dat maakt me verdrietig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net je stukje gelezen bij 'wie is wie'
Er zitten herkenbare dingen in, ik hoop dat je nu nog niet hebt gedronken...neem vandaag de eerste niet!!
Je zegt zelf al dat mensen vinden dat je veranderd bent, jij vindt het jammer dat daardoor
sommige contacten, zoals met je broer, verwateren.....des te reden meer om jezelf aan te pakken toch! :present:
Je zult straks zien dat als je niet meer drinkt het leven zo veel fijner is..ik spreek nu even namens mijzelf maar ik denk dat velen dit zullen beamen.
En hoe anderen over je denken....als jij ervoor kiest om je drankprobleem aan te pakken is dat alleen maar een groot compliment waard!!!
Jij doet er iets mee.....er zijn er nog genoeg die denken geen probleem te hebben met de alcohol...wij weten onderhand wel beter!
En hier op het forum lees je alles behalve alleen positieve berichten hoor....zie mij sinds zaterdag dan :(
Hier op het forum kun je veel energie halen om door te gaan met je strijd tegen de alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Maria,

Niet zo somberen hoor.
We waren hier allemaal een keer voor het eerst.
Je wordt gelezen, dus het komt allemaal goed.

Schrijf wat je op je (ik hoop gezonde) lever hebt en er is altijd wel een reactie.
Velen zijn je in dit proces voor gegaan, dus veel ervaringsdeskundigen.:)

Pak ze beet en sterkte.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wegens een probleem met het telefoonsysteem van de huisarts, kan ik ze niet bereiken. Ik heb me inmiddels aangemeld bij de iriszorg. Dit is een verslavingskliniek. Dit heb ik gedaan, mede dankzij dit forum. Ik zal vanmiddag nog of anders morgen gebeld worden voor een afspraak. Ik heb in ieder geval 1 drempel overwonnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maria,
Je schrijft dat je denkt geen dingen te kunnen doen als je niet drinkt...
Dat mensen een vernietigend oordeel hebben, zoals jij last had en keek naar je zus...

Maar als jij met een borrel op ergens komt, boodschappen doet of op visite....kun je zelf denk ik wel invullen hoe je omgeving daar tegenaan kijkt.
Ik zal nooit vergeten de keer dat ik 's morgens al bier op had en de buurman kwam wat lenen...die heeft die kegel toen echt wel geroken op afstand hoor...
Zonder drank op zul je zien dat je veel meer dingen gaat aanpakken en durft te doen
en ook je sociale leven zal een andere wending krijgen...allemaal veel fijner en leuker.
Misschien geloof je dat nu nog niet...ik zou zeggen probeer het uit en je zult het merken :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maria, wat goed dat je dat gedaan hebt, laat je weten wanneer ze gebeld hebben, er wordt met je meegeleefd hoor, ik moet nu werken, kom hier om een uur of 10 vanavond weer terug, je mag me ook altijd een pb (= persoonlijk bericht) sturen, als ik iets voor je kan doen!

tot vanavond allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afspraak met de iriszorg is inmiddels gemaakt. Ik kan er 19 april terecht. Daarna heb ik ook de huisarts gebeld. Ik ga daar 30 maart naar toe.

Dit word dus mijn stopplan: de mensen die ik nodig heb, inschakelen. Nu ik deze stappen en afspraken heb gemaakt, heb ik mijn moeder, mijn zus en broer op de hoogte gebracht. Dit was het voornaamste. Het balletje is aan het rollen gebracht. Mede dankzij dit forum, ik had dit anders nooit gedaan.

Ik ga nu, nog net voordat de zon ondergaat, de honden uitlaten... Thnx iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...