Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Mari

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen',

Ik ben Dusty, heb alwat rondgeneusd in jullie forum. Zijn jullie nu allemaal van de drank af? Ik drink alleen s,avonds. Om 20.30 gaat de knop om en moet ik drinken???

Ook als er overdag een feestje is, drink ik geen drup! Maar om 20.30 gaat de fles weer open. Ik drink rode wijn, en dan wel 1 liter. Ik vind het genant om dit mezelf te zien schrijven!! Maar jullie hulp kan ik wel gebruiken, wie heeft dezelfde avondervaringen? En wat kunnen jullie mij voor tips geven? Om 20.30 naar bed gaan werkt niet!! Ik hoop iets van jullie tips en ervaringen te leren,en wat is nou het allerergste wat er kan gebeuren als je niet meer drinkt??

Groetjes Dusty

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dusty,

Ik heb me NET vandaag hier aangemeld en heb hetzelfde probleem als jij, maar dan met witte wijn. Ik kocht al expres geen liter-flessen en aan die pakken van 3 liter ben ik al nooit begonnen, omdat ik bang was dat ik dat ook op een avond wel leeg zou kunnen krijgen. Dus gewone wijnflessen, maar soms werden dat er ook wel eens 1,5 of 2 hoor. Onmatigheid dus ! Ik heb nu besloten dat ik gewoon niet meer ga drinken, ik ben ook van het type '1 glas is te veel en 10 is te weinig', dus dan maar niet meer. Ik ben net begonnen dus nog niet zoveel tips van mijn kant. Volgens mij gebeurt er niks ergs als je niet meer drinkt... het is geen 1e levensbehoefte, zoals water of zout en je lichaam is beter af zonder. Ik hoop dat je hier veel tips en trics zult kunnen krijgen !

Gr. GG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ergste en tevens het beste is dat je moet leren leven met wie je bent zonder je gevoelens te verstoppen.

Drank vervult een gevoel..een gevoel van leegte, onzekerheid etc..zal bij een ieder een beetje verschillen.

Ik dronk iedere dag tussen de 4 en 12 halve liters bier als zijnde jonge meid van 30 , vanaf mijn 24ste met een stop van 1,5 jaar.

Lichamelijk hoef je met 1 liter wijn per dag denk ik geen zorgen te maken om ernstige fysieke afkick gevaren, je moet andere dingen gaan verzinnen om te doen om niet te drinken..Ik zuip nu liters thee heheh

Het niet drinken moet je ondergaan, proberen je op ander dingen te gaan richten, bedenk eens wat het drinken je oplevert en wat het je kost.

Je gaat je zowiezo wel beter voelen als je niet drinkt, in het begin voel je je nerveus en soms obssesief bezig met het niet drinken...Maar hoeveel mensen denken wanneer ze opstaan

"he, verdorie had ik gisteren maar flink gezopen" ?

Als afsluiter; welkom dusty, dapper dat je je hebt voorgesteld en zet m op!

change

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dusty welkom hier op het forum.

Niet iedereen hier op het forum is al van de alcohol af hoor. Er zijn mensen die hier komen zoals jij om mbv het forum te stoppen en er zijn ook minderaars, mensen die nog wel drinken, maar veel minder dan vroeger.

Je vraagt wat het allerergste is aan het stoppem met drinken. Ik ben nu ruim 2 maanden gestopt en mis heel eerlijk de alcohol best nog wel. Maar het heeft me ook veel opgeleverd. Betere gezondheid, meer zelfvertrouwen en vooral controle over mezelf zonder mijn "vriend"alcohol.

Veel succes en ik hoop je te zien op der dagdraad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dusty,

Welkom hier op het forum. Er zijn hier zowel stoppers als minderaars. Ik ben een minderaar, maar heb daarvoor wel de internetcursus van Tactive gedaan (dat kan ook als je stopt natuurlijk). Je leert dan waarom je drinkt, je valkuilen en triggers. Je leert ook om goede gedachten tegenover de foute te zetten.

Als dit minderen vervalt in toch weer meer drinken, dan stop ik helemaal. Minderen vind ik vaak lastiger dan stoppen.

Er zijn allerlei manieren om niet te gaan drinken. Bij Tips en Adviezen staat er ook het nodige over. Je hebt bepaalde situaties waarin je gewend was te drinken. Daar kan je iets in veranderen. Een moeilijk moment was voor mij altijd voor het avondeten. Ik zorg dat ik nu altijd lekkere soep of bouillon heb rond die tijd.

Er zijn ook mensen die per uur de keukenwekker zetten en dan niet drinken, daarna weer een uur enz.

Afleiding zoeken is ook een hele goede. Forum, computerspelletje doen, het huis boenen, het geeft niet wat. Zelf bekijken wat voor jóu werkt! De trek duurt meestal zo'n 20 minuten en daarna zakt het weer af. Uitzitten dus, hoe dan ook!

Het voornaamste is dat je weer opstaat als je gestruikeld bent. Bekijk het gewoon per dag, dan is het overzichtelijk!

Succes en volharding toegewenst,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dusty.

Je vraagt of we allemaal van de alcohol af zijn?

Ik probeer het wel, maar het lukt me nog niet helemaal.

Bij mij was het ook een beloning. Maar dat maakt het meteen zo moeilijk.

Hoe vul je dit in, ik weet het niet. Ik probeer niet te drinken, en daar gebruik ik

refusal bij.

Er is hier zelfs een refusal draadje, maar daar ben ik zelfs nog niet aan toe.

Ik ben begin januari gestopt, en nog gaat het niet altijd even gemakkelijk, maar

dat enorme misgevoel is wel minder.

Ik vind het nog steeds saai, maar toch ook wel knap van mezelf dat ik toch

wel zonder kan, want dat bewijs ik mezelf toch bijna iedere dag.

Ja, die avondervaring.

Veel lezen hier, en toch vroeg naar bed.

Ik vind de avonden nu vreselijk saai, en de trekmomenten zijn natuurlijk

het ergst op de momenten dat je normaal drinkt.

Tips heb ik verder niet, alleen dat het allemaal minder moeilijk word

naarmate je langer niet drinkt.

Heel veel succes, en ik hoop dat je veel aan deze site zult hebben.

Gr Pebles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi Mari,

Met alle respect, maar de ene keer noem je je Dieseltje, dan weer

Mari en dan weer Dusty.

Niet handig meis, we willen je echt wel steunen, maar net zoals Emmaroos

al zei: kom naar de Ditjes, Datjes en Dagdraad.

We kennen het probleem drinken allemaal,

daarom zijn we ook hier, om elkaar te helpen en (h)erkenning te vinden.

Makkelijk zul je het niet hebben, ik hoor je hulpkreet maar al te goed.

En ik herken dit ook.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe en als je hulp wilt,

kóm dan!

Veel liefs, Nance

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...