Spring naar bijdragen

Goedkoop op vakantie


SubRosa

Aanbevolen berichten

Hoi,

Het gaat niet over een regenboog, maar Franschhoek- Zuid-Afrika.

Maar, wat moeten we ermee.

Je kan ook naar de Skuul op Texel.
Castle Craig Schotland, ook Minnesota!!

En met enig Googlewerk is er zat te vinden.
Zelf ben ik op de hoogte met Castle Craig,
ik heb de DVD liggen, mij toegestuurd.

Beslist geen vacantie daar.
Een loodzwaar dagprogramma.

Castle Craig zag ik niet zitten. Geen tijd om even door de hooglanden te wandelen.
Aan jezelf werken en werken en werken!
Ik besloot het met een forum te proberen, en zie.
De oplossing kan om de hoek liggen.

Ticket naar Zuid- Afrika is niet echt goedkoop.
Kortom, ik snap de hoge bedoeling niet.

Naar Kaapstad om te stoppen.:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was mijn bedoeling om een discussie opgang te krijgen over verspilling van "gemeenschapsgeld", zoals ook in andere branches van "hulpverlening"voorkomt b.v. op orientatiecursus naar Marokko... enz... en daarnaast het "geldgebrek" door bezuinigingen bij instellingen door het "overheidsbeleid".

Bel je zorgverzekeraar maar eens met klachten... het antwoord is steeds... :De overheid heeft ons dit beleid voorgeschreven en wij voeren het uit... met de geconstateerde klachten kunt u naar de ombudsman,.... weer een schrijven op een stapel...

Dank Soothe voor je aanvulling van alternatieven die van Skuul op Texel was mij nog niet bekend';-)

Mijn ervaringen met de verslavingszorg in Nl zijn tot op heden bedroevend en waarom zou je niet keihard werken? aan jezelf en aan de aarde, landbouw enz?

Ik vind de prijzen van het vliegticket naar ZA wel meevallen... zeker als je verder geen kosten hebt aan de verblijfskosten, het is ook verder niet de bedoeling als een zon en strandvakantie maar wel om weg te zijn uit de dagelijkse beslommeringen. En omdat je geen toeristische attracties bezoekt is het in mijn beleving relatief goedkoop en na je herstel kun je toch "pochen in ZA" te zijn geweest voor een langere periode ;-)


Jaap er zijn wel meer gelikte site's van "hulpverleners"... en uit ervaring weet ik ook dat als hun naam vervuild is door dat de hulpverleners niet functioneren, ze van naam veranderen en met dezelfde onbekwame mensen verder gaan... neem b.v. ACT Maashave Oostzijde te Rotterdam... na anderhalf jaar hete het plots "Lucretias"... en in oorspong blijft het nog steeds hetzelfde orgaan RIAGG subafdeling die al meer dan 30 jaar niet functioneerd...

Op een ander level is er ook al 60 jaar of meer een discussie over jeugdzorg en de kinderbescherming....

Maar waarom "goede" hulpverlening in het Buitenland ontwikkelen terwijl het in eigen land ERBARMELIJK is en er een klasse zorg is??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Subrosa, dank voor de reactie.
Het is duidelijk.

Behoudens enkele opnames in de Jellinek en jaren maatschappelijk werk
over de vloer, heb ik weinig ervaring met de hulpverlening.

Wel een eerstelijns psychologe nu. Weet nog niet wat daarvan te zeggen.

Maar ik begrijp je punt en het klinkt logisch.

Subrosa, ga goed.

Een groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...