Spring naar bijdragen

weekendpact van 15/17 april

lady jane

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gaat nog goed hier. :)
Gisteren had ik wel last van onrustgevoelens. Dat kwam omdat ik nu voor totale droogstand gekozen heb. Ik kan best een weekend niet drinken. vond mezelf een succesvol minderaar. Maar de werkelijkheid is dat ik merkte toch altijd de gedachten te blijven houden: Meer, ik wil meer, als ik bijv. 2 pilsjes dronk. Dat deed ik dan niet, maar ik dacht het wel!
Conclusie is dan dat het dieper zit dan ik lange tijd gedacht heb. Vandaar dat ik besloten heb voor 0 te gaan.
En gisteren dus steeds de gedachten: Nog één keer een paar drinken, als afscheid. Niet gedaan vanwege het weekendpact. En ik zie nu dat als ik toegeef aan die gedachten, dat er dan steeds opnieuw een laatste keer zal komen waarop ik nog wel 'mag'.
Ben blij met de pactafspraak hier. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed Muppeke, ik denk dat het voor de meesten onder ons niet gaat lukken om te minderen. En inderdaad het lijkt me veel makkelijker om helemaal te stoppen.
Ikzelf zou het niet kunnen om 1-2 pilsjes te drinken, het zou hetzelfde voor mij betekenen als dat je me een stuk biefstuk neer zet als ik honger zou hebben en dat ik er dan een iniministukje van mag nemen.
Als ik een biertje op zou hebben wil ik meer en meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje vroeg misschien maar ik meld me alvast als succesvol weekendpacter. Vanavond laat ik de pc verder uit dus vandaar.
Geen haar op mn hoofd trouwens die eraan denk vanavond nog te drinken. Al zolang ik hier kom (of bijna zolang?) drink ik op zondag niet.
Morgen word een dag met stress dus dat zou een trigger kunnen zijn. Doorbijten dan maar als ik de verleiding voel en hier komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik heb ook een heerlijk droog weekend gehad
er zijn veel flessen leeggegaan en ik had best wat
kriebels af en toe juist omdat het allemaal zo gezellig
was en bij de meesten redelijk matig. Maar gezelliger
dan nu kon toch al niet, dus ik heb maar besloten dat bewust
te ervaren, het had echt niets toegevoegd voor mij, en hooguit
een kater als ik het risico niet aan had gekund.
Nu weer blij daarmee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...