Spring naar bijdragen

Lekker Wijn op tv


Basia

Aanbevolen berichten

Ik word echt gek van, ik kan geen tv serie kijken of een vrouwen film waar geen glas wijn of champagne gedronken wordt. Met ijs had ik het zelfde probleem als met de wijn, met depressieve gevoelens, ging ook alles op. Gelukkig het ijsje zie je niet zo vaak op tv als een lekker glas wijn. Misschien kunnen me andere vrouwen ( of mannen ) helpen hoe ze niet in verleiding komen in deze situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi daar,

een hele lange tijd worstelde ik met hetzelfde probleem. Wat ik zag op t.v. spoorde me aan.

Legde ik mezelf een aantal regels op.

In het warenhuis negeerde ik de wijnafdeling.
Ik weigerde mezelf de smaak voor te stellen.
Ik discussieerde niet over wijn met vrienden.
Ik schonk niks in en kocht ook geen wijn voor anderen.

Klinkt misschien radicaal, maar dat hield me 18 maanden clean.

Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt, het is echt moeilijk, zelf in een supermarkt heb je overal de wijn in zicht, naast kaas, noten of ergens anders staat een lekker fles wijn in zicht.
Ik heb ook een tijdje echt moeten leren om dat niet te kunnen zien. Heel heel erg moeilijk, Zelf in de kalender van de apotheek was er een mooie foto vant een glas vol rode wijn. ik moest de kalender omdraaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik weet dat ik het moeilijk heb dan vermijd ik het wijnpad in de supermarkt en zorg dat ik niets in huis heb. Drank kom je verder inderdaad overal tegen, daar is weinig tegen te doen. Ik lees veel en dan valt het me zelfs op hoe vaak er in de boeken wordt gedronken...Je ontkomt er niet aan. Ik moet zeggen mij irriteert het. Ook al die witte wijn in die soaps als "Gooise vrouwen" en "Desperate Housewives" en zo......Die irritatie gebruik ik dan om te denken: maar ik doe niet aan die onzin mee.
Klinkt kinderachtig, maar voor mij werkt het;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt mij ook veel meer op dan eerst hoe de media/de maatschappij doordrenkt is van alcohol. Het maakt het soms niet makkelijk. Ik vind het aan de andere kant wel een extra motivatie om niet te drinken. Het valt me op als ik nuchter en helder ben, dat ik alcoholgebruik namelijk helemaal niet zo "gezellig" of "classy" meer vind en ik stoor me sowieso altijd al aan het beeld dat de media van mensen maakt.

Ik keek gisteren de film Ninteen Eighty Four (naar het boek van Orwell). Daarin viel het me op dat iedereen de hele tijd door drinkt. Als je de film of het boek kent dan snap je wat ik bedoel... het was confronterend. Ik zag een stukje van mijzelf : zelfdestructie in een maatschappelijke context.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor gevoelige zielen raad ik het niet aan. Maar 'How I Met Your Mother' is een hilarische sitcom. Heb me ziek gelachen soms. Maarrrrrr ... in 90% van de scenes wordt er gezopen. Bier, korten drank, wijn, alles. Een echte trigger voor mij. Ik kan echt naar de winkel spurten tijdens het zien van die reeksen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...