Spring naar bijdragen

zuurpruim


henk

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
Soothe

Yvonne,




Maak jij geen foutj





@Niwi, lekker meedoen.
;)





Aanp' ik knoeide met de taal.
:)



Sooth, je hebt helemaal gelijk.
Was onzorgvuldig van mij... en fout.
En aangezien het hier een mopperdraad is...
@#$#$ :devil: Beter opletten Von... minpuntje...
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 155
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dag Niwi,
Ik vind het jammer dat je hier niet meer wil delen. Ik weet niet hoe dat is ontstaan. Ik heb dat niet opgemerkt. Ik hoef dat niet te weten hoor. Ik hoop alleen als je echt niet meer komt dat je toch een overwegend goed gevoel overhoud aan dit forum en dat je niet te lang met dat slechte gevoel hier geweest bent. Voor mij is het zo dat ik dit forum vooral voor mezelf gebruik, dat werkt alleen als ik me er positief over voel. Het is heel mooi meegenomen dat we elkaar ook helpen.

Ik denk dat dit forum voor iedereen tijdelijk is. Velen houden het snel voor gezien. Dat is mij ook opgevallen. Aan een kant maar goed ook. Als er te veel forumleden komen zou het voor mij te druk worden. Dan volg ik het niet meer. Moet er niet aan denken dat 1400 mensen hier schrijven. Het aantal schrijvers is nu goed denk ik.

Je kan natuurlijk altijd weer opduiken als je daar zin in hebt.

Hoe dan ook, het beste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k doe wel joviaal op het forum, maar ben het niet.
kan het wel uitschreeuwen op het moment.
ik ben echt m'n huishoudelijke werkjes aan het verdelen over de hele dag...
'k heb nog niet eens in de zon gezeten??.......de drang, erg hoog vandaag!!!!
zometeen maar koken...weer even afleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moppr mopprrr...

sha moet inderdaad niet denken dat zij in haar eentje kan bslissen of ergens het laatste woord over gezegd wordt, iwi trouwens ook niet,

in sha's oprechte en weer zeer heldere woorden valt wel duidelijk een verzoek te lezen om een kwestie verder te laten voo wat ie is, ik vnd mupke dan ook en bemoeizuchtige kip om dat toch te doen, en haar bepottelijke verontwaardiging en gekrenktheid als sha daar iets van zegt, waar slaat dat op? is ze ergens jaloers op of zo?

niwi blijft uitblinken in vaagheden en manouvreert nu werkelijk als een circusaap om te voorkomen dat hij rechtstreeks kan worden aangesproken... het zij zo... ik denk dat hij overigens vlot weer terug is hier als ie zich weer eens wat zwakjes voelt... mij allemaal best hoor...

verder niks te mopperen want ik heb weer een computer, en verder gaat het ook redelijk goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha...:light:

Een stok in het kippenhok..dat is het :D
Maatjes zijn is één ding, dit een ander.

Kan me niet voorstellen dat je dit draadje hebt opgericht Henk met de intentie om mensen de ruimte te geven om op andere van het forum te mopperen en toch ging de bal aan het rollen na het eerste kleine stokje.
Het is heel sterk wat je zegt en begrijp dat je je ei kwijt wil. Ik zou me kunnen vergelijken met jou in die zin.
Eén ding is zeker.
Je doet andere pijn door zo ongenuanceerd te reageren. Mensen hoeven het niet te zeggen..
En misschien voel je het nu nog niet maar je doet jezelf net zo goed pijn. Achter je gevoel staan is goed, het uitdrukken ook. Maar het uitdrukken zonder de ander daarbij te raken is een kunst.
Ik geloof niet in de woorden 'het kan me niet schelen wat het een ander doet'.

Dus die stok dat je net gooide was de moeite niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henk, kijk nu eens waarom sommige dingen jou geraakt hebben, en wat jouw aandeel hier in is. Houd het bij jezelf, daar leer je van. Proberen aan anderen duidelijk te maken dat je gelijk hebt of anderen de schuld geven van iets wat jou geraakt heeft, helpt niet. Dan wordt het verwijten over en weer, en daar leer je niet van en wordt het een machtstrijd. Deze dingen komen in r.l. ook voor.
Hier kun je dingen uit praten joh, hier kun je leren. Maar dat houdt ook in dat je je kwetsbaar op moet stellen en dat is moeilijk.
Een van de dingen waardoor ik vroeger dronk was, conflicten die ik had met anderen. Ik kon daar niet mee overweg. Niet dat het nu makkelijk gaat hoor maar ik ben wel bereid om te kijken naar het waarom het mij zo raakt.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu was het tussen Shahire en mij opgelost en wordt het weer aangewakkerd blijkbaar.
Ik heb Shahire uitgelegd hoe en waarom en zij mij ook en we begrijpen elkaar..
Niet dat ik verantwoording moet afleggen, maar om even wat duidelijkheid te scheppen, heb ik haar
gezegd en dat doe ik nu ook.
Ik heb me in 2009 aangemeld op het forum, niet omdat ik het moeilijk had maar meer om ervaringen te
delen. Ik was toen al bijna 22 jaar gestopt met drinken.
Als ik dan probeer mijn mening te geven of ervaringen te delen (inmiddels bijna 25 jaar AA) vind ik het
niet nodig om allerlei kwetsend commentaar over me heen te krijgen. Zoals ik eerder al heb gemeld,
was het deze week niet de eerste keer en in oktober 2009 heb ik er ook al mee willen stoppen.
Als ik dan niks meer schrijf of deel, hoef ik al die negatieve commentaren ook niet te lezen en hoef ik
ook niet met een rotgevoel daarover hier weg te gaan. Het bespaart me dan een hoop gepeins.
Als ik dan vanmiddag moet lezen dat ik wel gauw hier terug zou zijn vanwege een zwak moment,
moest ik wel lachen. Die zwakke momenten dateren van ruim 20 jaar geleden, en stel dat ik die zwakke
momenten nu toch nog zou krijgen, wat altijd kan natuurlijk, heb ik altijd nog AA en de talloze vrienden
en vriendinnen van AA. En toch herken ik mijn dronkemansgedrag van vroeger nog, iedereen was
alcoholist, behalve ik...over iedereen een mening, maar vergat naar mezelf te kijken. ik vond toen
iedereen een circusaap, maar was toen zelf de grootste.
Ik blijf nog wel lezen hier en soms aangemeld om te kunnen pb-en met goede vrienden en vriendinnen
op het forum, dat moet natuurlijk wel, want niks zou erger zijn dan door een lotgenoot in de steek gelaten worden. Ik zou mijn reacties niet cynisch willen noemen, soms misschien, maar toch eerder
scherp of recht voor zijn raap.
Verder wil ik iedereen nog bedanken die me aardige, opbeurende en lieve pb's gestuurd hebben.
Het ga jullie goed.
Niwi.

PS: 8.464 dagen niet gedronken en 94 dagen niet gerookt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij dat dat van de baan is :huh:

Misschien dat volgende keer één van jullie beiden effe eerder kan melden dat het van de baan is zodanig dat er geen drukte meer is om iets dat al werd uitgesproken. Niet dat je het aan de grote klok moet hangen maar het zou helpen. Geen verwijt, enkel een suggestie.

*? = .
En nog wat ander spul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
henk

waarde bolletje, kwetsbaar opstellen? ... me dunkt!

maar zeg, stap jij zelf niet ietsje te lief door dit forum? op die manier word je, inderdaad, nooit aangevallen... maar een voorbeeld van kwetsbaar opstellen vind ik dat niet...



Henk ik val je niet aan, ik beschuldig je nergens van ik zeg alleen dat het verdomd moeilijk is om je kwetsbaar op te stellen.
Verder heb ik geen behoefte om niet vriendelijk (want zo zou ik het liever willen noemen) hier op het forum te zijn. Ik heb geen behoefte om aangevallen te worden, of iets uit te lokken. Ook niet om mensen aan te vallen als dat niet nodig is. Dus geen behoefte om ruzie te maken. Daar heb ik zelf alleen maar veel last van.
Als ik echt zie dat iemand, iemand anders, erg veel pijn doet, dan doet dat mij zelf ook erg veel, en dan komt er een andere Bol om de hoek kijken. Maar dit gebeurd maar zelden.
Maar ik heb het gevoel dat jij je aangevallen voelt. Ik lees jouw reacties en heb het idee dat je je konstant aan het verdedigen bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry mensen, ik heb met opzet geprobeerd de discussie niet te volgen. Liefs allen, Sha, Bol, Mup, bb, yvonne, henk, Bor, Niwi. Jullie kunnen elkaar zo hard helpen. Niwi, je hebt me al zoveel goede raad gegeven. Geef niet op omwille van een menselijk verschil in mening. Commentaar op iemand hoeft geen belediging te zijn. En als het zo aankwam, weet ik zeker dat jullie lieve mensen dat oprecht willen rechtzetten.
Ik bid om jullie goede raad te blijven ontvangen,
Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...