Otje Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Vandaag mn balkon leeggehaald want die staat op doorzakken. Dat wordt een project de komende tijd wat ik héél langzaam ga aanpakken. Step by step. Voorlopig niet meer betreden. Mn verlengde terras kan ik bereiken via mn erf, maar dat hoeft niet want mn erf is prettig genoeg. Vanavond wil ik een rondje lopen over de vrijmarkt die altijd de avond ervoor al begint.Maar eerst in bad samen met da dog want die heeft een wasbeurt nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Goedemiddag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Fleurtje Dat heb je heel goed verwoord meissie. Maar ik vond je altijd een een superwijfie, dat weet je. Hoi Max, wikl je iets kwijt of kwam je gewoon even gedag zeggen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Fleutje.....ik ken je nog niet zo lang, maar dat wat ik ken is oke!!!dikke knuf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Hoi mensen,Foei, vandaag was weer eens niet daverend. Man, 't lijkt wel of met iedere handeling - een gedachte zelfs - alle energie uit me wordt gezogen! Is dit een bekend in de oren klinkend verschijnsel? Of ben 'k de enige die zo onfortuinlijk uniek is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 I'm back:)gister na de Brijder flink gedronken, heb ook zoveel verteld in 1 1/2 uur. Kwam veel uit mijn jeugd en mijn vaders ziekbed boven.Nu weer nuchter.Sorry alleln Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 pfffff.....nie meer doen hoor!!!zat me hier helemaal op te vreten... wel weten welke straat maar niet welk nummer...anders was ik naar je toe gekomen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Zat even met mezelf in de knoop. Maar knoopie is weer losgemaakt, ben weer nuchter terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 oke....schouders er weer onder!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Is wer een tijdje geleden maar ing ook ff niet goed,terugval gehad, weer gaan drinkenveel gaan drinken...Nu weer, (nog steeds) onder behandelingopnieuw aan de librium en gelukkig gesprekkenmet de GGZ.Kreeg nachtmerries, werd zwetend wakker, ging helemaal niet goed.Verleden kwam ineens bovenplus de combi librium en AD...vooral dat laatste deed me de das om.Ik was al depri maar met die AD ging het helemaal mis.Arts gaf later ook toe dat een upper en een downertegelijk eigenlijk niet zo'n goed idee was.Voelde me onwijs goed, wel veel moeite met alc. maar het ging...en toen die AD erbij,en toen ging het mis,heb het echt doorgezet maar wilde op het laatst liever voor de trein springenben weer gaan drinken en ging niet goed.Nu weer opnieuw begonnennieuwe librium, geen AD voorlopig en binneneen week een psyh. van de ggz (met spoed)Heb de man alleen verteld wat te hebbenmeegemaakt in het verleden.Met name bij de tijd bij de politie,alle lijken, doden, zelfmoorden, mishandelingen, vechtpartijen, schietpartijenen zo kan ik nog en heel poosje doorgaan.Maakt niet uit, ik ben weer gaan drinken...en nu weer gestopt, mbv medicijnenen gelukkig een psych. a.s. maandag.Wilde dit ff kwijt, weten jullie ook hoe het gaat.Log zo uit maar kom vanavond nog wel ff terugGroetjes aan iedereen:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Schouders eronder en het verleden achter me laten. Wat gebeurd is is gebeurd. Met een frisse (maar lege) blik naar de toekomst.Ik mis mijn mannetje..... Lenie, nr is 152 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Blij dat je weer aaan boord bent Max! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 kijk!!...das een goeie instelling.tuurlijk mis je je vriendje..het is net gebeurd allemaal.skeet...als je wilt dat ik kom dan zeg je het oke?mag dan een heel stuk ouder zijn, maar wil je wel helpen!!ik woon op 215....( zelfde nummers...het moet zo zijn!!!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Gunn een heel bekend verschijnsel joh. Je bent bezig te herstellen van het jarenlang misbruiken van alcohol. Je lichaam moet nu ook wennen aan geen alcohol. Vaak snakken mensen nog een hele tijd naar alcohol en daar tegen vechten kost een hele hoop energie. Ook heb je nu een hele hoop nuchtere indrukken van buitenaf, iets wat je vroeger niet had. Invloeden van buitenaf en verwerken kost een hele hoop energie. Opnieuw leren omgaan met gevoelens kost een hele hoop energie. Herinneringen uit het verleden die weer naar boven komen omdat je ze nu niet meer weg drinkt, kosten een hele hoop energie. Je leven op de rit krijgen, jezelf verzorgen, eten koken en alle verantwoording voor jezelf nemen kost een hele hoop energie.Nou joh, dan is het niet gek dat je moe bent. probeer het te accepteren en laat het gebeuren. We willen zo graag gelijk resultaat zien van het stoppen maar eerst moeten er een hoop andere dingen uit. Maar het gaat je lukken kerel, zeker te weten.Het kan misschien wel maanden duren maar binnen niet al te lange tijd zal je ook kleine stukjes geluk voelen en trots zijn op jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Ha die Bol. Lekker gewerkt vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Hey Mup. jazeker, er was een heerlijk ontspannen sfeertje. Soms kwam de leiding wat klagen over de stagiaires maar heb heel wijselijk gezegd dat ze het zelf op moet lossen omdat ik vandaag geen dienst heb. Hoe vind je die? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Die vind ik goeeeed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 maxfijn dat je de draad weer oppak:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Goed zo Bolletje...heel assertief!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Hier lekker terug van stage ....nog 2 maanden te gaan en ben ik op mijn 4 jaar...ben heel trots op....met alcohol zou ik het niet kunnen doen, ben blij dat alcohol geen rol meer speel in mijn leven...maar ik blijf op mijn hoede want je weet maar nooit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 wow!!!...4 jaar, wat goed??(of is je stage 4 jaar?...ook goed hoor..hahaha) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Lenie het gaat over mijn 4 studie jaar...maar als ik 4 jaar vrij van alcohol ben zou ook super trots zijn, ik ben een minderaar dat kies om geen alcohol te drinken maar ik laat de optie open want ik ben iemand die moelijk heb om te zeggen nooit... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Komend weekeind weer alleen en is lastig.Ik hoop net zover te komen als sommigen hier, maanden, jaren zonder alcohol. Zoals Bolletje etc. Voor mij is de weg zonder drank duidelijker naarmate de tijd voortgaat zonder! Maar ik stuit wel op gevoelens als het alleen voelen, moeite hebben met emoties en mijn zelfvertrouwen is rijp voor revisie.Ik ontvang deze signalen duidelijk nu en zal er niet meer voor weg te lopen. Wel is alles zwaar en moet ik, naast dit forum, erg leunen op mijzelf en kracht daar zoeken. Is soms wat dubbel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Susana, betkent dat dat je nog wel af en toe drinkt? Ik was ook minderaar. Ook omdat ik'Nooit zo zwaar vond. Tijdens het minderen merkte ik ook al dat dingen me gemakkelijker afgingen. Alles ging beter: werk, sociale contacten etc. Maar nu ben ik sinds een paar weken stopper. Omdat ik ook die volgende stap wilde zetten. Toch nog te veel onrust van het minderen. Misschien neem je ook ooit dat besluit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Beste Jan, we hebben allemaal moeite met gevoelens omdat het is ons geleerd dat we alleen lekker moet voelen..en dat is niet zo, we moeten ook leren omgaan met de ongemakkelijk gevoelens, ze mogen er zijn, ze horen bij onze leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden