Spring naar bijdragen

Woensdag 4 mei 2011

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 284
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lenie, afgelopen week is het ook mis gegaan. Kijk, je kunt wel iedere keer argumenten zoeken om te gaan drinken, dan vind je ze zeker maar jij bent toch diegene die de keuze maakt, en het glas inschenkt en opdrinkt. Zo maak je dadelijk ook de keuze om wel of niet door te gaan.
Het is jouw eigen verantwoording, niet de schuld van jou xxxxkind.
Jammer meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen,

typische derde dag. Zwaar op allerlei vlakken (behalve alcohol). Momenten van verslagenheid, somberte, verdriet, stress, woede. Gingen allemaal wel over. Tegen 19u begon ik wat te kalmeren. Nu heb ik een vorm van rust. Ik hoop dat voorbije nacht de laatste was met ontwenningsproblemen.

In het midden van museumbezoek vandaag begon ik effie verkeerd te denken over alcohol, maar dat heeft zich niet vertaald in plannetjes smeden en de motivatie nam snel (maar toch met zekere vertwijfeling) de bovenhand.

Dus dag 3 droog.

Fleur :present:

Woman, sterkte.

Jaap, alles goed?

Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Sowhat

Lenie.

Waarom nou voor na het wandelen,je kind hetft zijn excuses gemaakt voor zijn reactie naar jou toe.

Je wil dus gewoon drinken na het wandelen,dat is dus nu je eigen keus.

Morgen heb je weer spijt en schaamte.

'k weet het....heb net alles leeg gegooid.
was een fijne wandeling.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meiden zijn weer weg. Ik heb niet gedronken vandaag en daar ben ik reuze trots op :D

Rae, heel goed derde dag. Die ontwenningsverschijnselen zullen niet lang meer duren :present:

Zo, nu nog even een uurtje genieten van de rust in huis voordat ik slapen ga. Morgen weer een werkdag en dus een veilige dag ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Lenie om alles weg te gooien.........

Heeft iemand Niets (of Nien) nog gezien?
Ik begrijp dat ze een terugval heeft gehad?

Ik had haar vorige week een pb gestuurd......geen antwoord
en de vorige keren steeds wél, vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, vaak als ik zo'n dag vol houd en niet drink dan vind ik de volgende dag makkelijker. Trek gaat dan een paar dagen aan me voorbij. Ik zou de alcohol zelfs wat kunnen vergeten :)

Van jou ook helemaal TOP!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai die Mup.

Niet echt. Maar ik heb een sterke beveiliging achter de hand sinds het weekend: geen geld. Heb het beheer van mijn inkomen volledig uit handen gegeven.

Hoop dat dat op termijn leidt tot het beginnen draaien van die knop. Ik ben erg graag nuchter en na een zekere tijd zegt alcohol me niks meer. Er blijven wel valkuilen uiteraard. Voor altijd.

Heb ook wat minder sterke maar toch fijne interne motivaties achter de hand op korte termijn. Ga proberen die voorzichtig te voeden. Want zulke zaken moeten het uiteindelijk overnemen van externe controle.

Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom alleen even welterusten zeggen.
Heb me al een tijdje niet gemeld, maar heb het zo ongeloofelijk druk.
Veel krachten op de zaak die niet kunnen werken i.vm. familieomstandigheden.
Dus draai ik van de week wel een dikke 60 uur.
Nou ja, ben tenminste gezond, en drink niet.
Hou je het het langste vol he.
Hopelijk volgende week iets rustiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,
Ik heb nog haast niets geschreven hier, maar ik lees wel bijna elke dag ditjes en datjes. Het is goed om te ervaren dat ik niet de enige ben met problemen met alcohol en dat ook alcoholisten lieve, waardevolle mensen zijn. Dat helpt me om ook positieve kanten van mezelf (alcoholist)te zien.
Ik heb nu een maand niet gedronken. Eerst wilde ik maar een week stoppen, maar nu wil ik voorlopig doorgaan.
Ik lees dat sommige mensen soms toch weer voor de bijl gaan.
Ik vind het gewoon heel dapper als je onder ogen wilt zien dat je teveel drinkt.
Het probleem aanpakken gaat met vallen en opstaan. Als alcohol in je gevoel een soort ontspanning was, dan verlang je naar dat gevoel.
Ik heb er veel bewondering voor als iemand die terugvalt het weer opnieuw gaat proberen.
Veel liefs voor iedereen hier,

Ingri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor,
Misschien komt die trek juist omdat je nu weer thuis bent.
Alles weer oud en "vertouwd"he.
Ze zeggen toch ook altijd, wacht maar tot je weer terug bent in die boze echte wereld, dan wordt het pas moeilijk.!
Sla je erdoorheen he.!
Hier een hartje met extra moed en kracht:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist het wel, maar had het weggedrukt.
Weggezopen natuurlijk ook. En drugs, ooit.
Door de psych komt het nu duidelijk naar vorn, en vanmiddag besloot ik het beest maar eens bij de naam te noemen.

quote:

Originally posted by:
Sowhat

Woman,dat is niet mis wat je schrijft,

Had je het verdrongen en kwam het ineens inje op,of begrijp ik het verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, liever geen details
dat bewaar ik voor da psych....

quote:

Originally posted by:
Sowhat

Woman,zag net dat je het er verder niet over wilt hebben,had ik overheen gelezen.

Kan je alleen maar sterkte wensen:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...