Spring naar bijdragen

zaterdag 7 mei


Mupke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag alweer allemaal, Kohtje en Spud, van harte gefeliciteerd op deze geweldige zonnige dag:rose:

Blondie, las een paar dagen geleden dat jij ook aan het solliciteren bent, is niet gemakkelijk he? Ik heb nu 2 sollicitatiegesprekken gehad, maar niet door naar de 2e ronde.

Fleurtje, je schreef gisteren: "Heb je al een keertje geswitched in je drinkpatroon? Moet je toch eens proberen als de gelegenheid zich voordoet. Zien hoe je reageert als je niet meer op die vaste twee dagen 'mag' drinken".

Bedoel je dan gewoon proberen los te laten? Maar, moet ik niet ergens een plan hebben? Hoe deed jij dat dan? Meer bij gelegenheid dan bij vaste dagen? Dat zou ik wel lastig vinden denk ik, want straks heb ik bijvoorbeeld 5 etentjes in de week of ga ik 4x op een terras zitten met een vriend of vriendin. Of begrijp ik je verkeerd? Ben beniewd hoe je het bedoeld.

Nog bedankt voor de reacties van gisteren, Jaap en Rae, en anderen. Ik denk dat het zeker geen discussie moet worden, maar vind het fijn steun te krijgen in mijn proces en zo ik las zijn dat er meer. Vind het ook goed fleur dat je de dingen opengooit:heart:

En Lytse, gewoon blijven komen hoor en je vragen blijven stellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug van de winkel en zoooo weer weg.
Ik lijk tasseke wel..knal...boem..bots :D

Oh drupje, spijtig te horen dat je niet goed aard in je nieuwe woonplaats. Je woont er toch al een tijdje toch? Misschien komt het nog wel los..
Hoe is het met het keffertje? :)

Josje, ik bedoel denk ik hoe jij het bedoelt ;). Ikzelf ben maar geminderd voor een week of drie voor ik terug de dieperik in ging. Nu wil ik alvast daarbij zeggen dat mijn minderen me niet automatisch er toe zette om meer drinken (hetgeen ik daarna deed). Ik had gewoon een heel zware tik gehad en daardoor ging ik terug overboord. Of je nu stopt of mindert een tik is een tik en kan je doen overhellen. Het kon me ook niet meer schelen. Buiten dat weet ik dat ik weinig problemen zou ondervinden met minderen. Ik vond het goed te controleren. Ter info :D
Ik had ook vaste dagen en een vaste hoeveelheid in het weekend. Daar ging ik ook absoluut niet over. Maandag was altijd iets vreemd omdat je dan terug de knop moest omdraaien. Maar echt zwaar was het niet, gewoon ff vreemd. Dit patroon zou ik voor een tijdje hebben vastgehouden maar uiteindelijk wel in geswitched. Wanneer dat je dat best doet weet ik niet, ik denk dat je dat moet aanvoelen.
Ik zou op termijn proberen eens een keertje in de week te drinken en het een dag te laten vallen in het weekend. Er een beetje mee rommelen, niet in de hoeveelheden natuurlijk. Ik denk dat je de eerste keer zoiets heel vervelend kan aanvoelen want je bent een ander plan gewoon. Plots 'mag' je niet meer in het weekend. Maar dat is denk ik op termijn de bedoeling toch? Dat je niet meer gaat denken over wanneer en hoe maar het au naturel komt. Je weet nu al wanneer je niet drinken mag (je triggers), denk dat je later ook je patroon een beetje moet loslaten en durven omgooien.
Denk ik maar...
Weet niet of dit een beetje zinnig is? ;)
Ik vind je superknap bezig!! Het gaat nog een hele tijd duren voor alles uit je systeem is en misschien blijft het altijd wel een beetje moeilijker dan 'normale' drinkers aangezien je altijd zal gebonden zijn aan een bepaalde hoeveelheid. Na een tijdje zal je merken of dit doenbaar is of het teveel energie vraagt. Wees gewoon alert, voorzichtig en heel bewust.


:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat hier dus niet zo lekker...
Voel me verschrikkelijk depri, nergens zin in en hondsmoe...
In ene.
Gewoon de dag maar uitzitten dan:huh:

Inderdaad ik ook nog steeds aan het solliciteren Josje en ook nog geen succes, maar probeer positief te blijven.
Laatste afwijzing zoals zovelen is dat ze bang zijn dat ze mij de uitdaging niet kunnen bieden...
Duhhhh, solliciteer toch niet voor niks aldaar:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ko en Spud van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag.

Dacht ik een rustige dag te hebben ben ik zo druk als een potje met pieren.:huh:

Binnenwerk, terwijl ik met dit mooie weer het liefst buiten ben.

Kiezen Rudy, zei hij tandenknarsend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé ho mensen,

Wat een weertje, niet? 'k zit heerlijk op m'n balkon(netje) met een boekje en ijs thee van d'Aldi. 't leven kan soms zo verrukkelijk eenvoudig zijn. De zon staat niet pal op m'n balkon, dus prima te doen. 'k heb helaas geen tuin, maar als 'k jullie zo bezig hoor, zou 'k er graag één willen hebben. Misschien zou 'k een tomatenplantje in een pot kunnen kopen voor op 't balkon. Alsook kruidenplantjes zoals basilicum, peterselie ed. Hmm, 'k denk dat 'k nu even naar 't Tuincentrum ga... Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag, vanochtend brunch gehad, was heel leuk, voelt dan wel weer even eezaam als je alleen naar huis gaat, maar goed.... N heeft gister nog een heel stuk in de tuin gewerkt en het wordt echt een paradijsje :)
en staraks ga ik eten bij een collega , en daarna naar de kroeg :wacko: heb m'n refusal ingenomen, want gisteravond kwam vriend van N even de tuin bekijken, dus daar had ik wat bier voor gehaald, en voor mezelf wat 0% biertjes, de bedoeling (zoals vaak) was daar rustig er 2 van te drinken, maar ik had ze binnen no-time alle 6 op, en toen N en vriend weggingen, waren er nog een paar biertjes over, (vergeten mee te geven) dat lokte...........
maar niet gedaan! Neem ze zo mee voor collega, want ze moeten hier weg,
nu nog even relaxen in de tuin, dan douchen en op pad, N zou me nog smsen over vanavond? misschien dat er dan een opening is voor een gesprek? ik zie het wel, belangrijkste is toch wel voor mij om de eerste niet te nemen!

Fijne dag allen! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

druppeltje waarom zien we je nog zo weinig? als je dan toch zo'n @#$! dorp hebt kun je hier ook wel gezellig meekletsen.

het zweet gutst me van het hoofd. ben even een zwembad aan het opblazen pffffff wat een werk. hijg hijg pufffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is weer zo'n dag waarop ik iets mis. Tsja, zaterdag, weekend, beetje ontspanning zoeken. (niet dat ik gespannen ben dus dat is ook flauwekul)
Maar ik heb nou eenmaal een afspraak met mezelf en daar houd ik me aan. Totdat ik me weer eens bedenk. En zover is het nog niet.

Baal wel. Vanmiddag lag er een bekeuring op de mat! :wacko: Was ik zo blij met alles wat ik uitspaar, vooral door niet meer te roken, krijg je dit! :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat,

Wat goed van je Sowhat, uitpraten vind ik het moeilijkste wat er is. Zijn jullie tot een nieuw compromis gekomen?
Prima dat je dit met ons op het forum deelde. Ook al kennen we niet precies díe situatie, er zijn genoeg aanknopingspunten om met je mee te leven!
Hou vol!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...