Spring naar bijdragen

Zondag 8 mei


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 230
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja ik wil het ook, maar ik weet datik het niet KAN, dat heb ik echt al heel vaak aan mezelf bewezen, kijk die 4 biertjes waren echt niet zo erg geweest om nu te nuttigen lekker in het zonnetje, boekje erbij, maar het had geeindigd in; nog meer halen (hoogst waarschijnlijk) en compleet lazerus te worden of super chaggerijnig omdat ik niet door ''mocht'' drinken, en er maar 4 ''mocht'', maar ws had ik meer gehaald, en meer ,en meer.........
:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

das het rare Niwi, ergens wil ik het ook niet meer,en ergens denkt ''iets'' in me dat het het enige is dat me rustig kan maken, maar je hebt helemaal gelijk hoor, en het lucht me wel op het hier zo neer te zetten, ook wel confronterend en beschamend als je hier zo zwart op wit zie, wat ik wil entoch eigenlijk niet

zo dubbel :wacko:, maar.... normaal had ik nu al gedronken en nu niet, dat heb ik i.i.g gewonnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is nou net ons probleem, Gaby....of toch in ieder geval het mijne....
die hunkering en die vrees.....
Zo graag willen stoppen...en opzien tegen het moment dat er geen drank is...
alsof ik mijn beste vriend in de steek moest laten....
en toch was het zo....ik moest van mijn beste vriend mijn grootste vijand zien te maken....
want die zogenaamde beste vriend zorgde voor mijn vernietiging...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen wartaal maar erg herkenbaar Gaby.

0% drankjes moet ik ook niet aan beginnen. Is gewoon droog drinken in mijn geval, in jouw geval blijkbaar ook (die 6 blikjes in een mum van tijd).

Ik drink ook veel vervangend spul .. is beetje de aard van het beestje, gulzigheid, weinig maat. Maar dat doe ik gelukkig uitsluitend met water. En dat blijft smaken. Is een keuze die ik gemaakt heb op een gegeven moment.

In mijn vorige 18 maanden nuchtere periode dronk ik daarentegen dagelijk tot 3 liter Icetea 's avonds met veel sigaretten erbij. Was ook gewoon droog drinken. Ik raakte geen druppel alcohol aan maar het gedrag bleef ongewijzigd. En de volgende morgen had ik een 'kater' van al dat suiker.

Nu geen tabak meer en gewoon water. Heel af en toe een kopje koffie.

Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zijn de momenten van machteloosheid bij mij (denk ik), als ik me onheus bejegend voel, als iemand kritiek op me uit, als iemand me afwijst, als het niet gebeurd zoals ik dat wil, noem maar op, dan is mijn eerste reactie; DRANK!!!! zo van wat fl*kken ''ze'' mij nu? ik die altijd haar best doe, en wat krijg ik? stank voor dank, niemand heeft me nodig,oho wat ben ik zielig ''ze'' bekijken het maar---- ZUIPEN!!!

lekker ''verdrinken'' in zelfmedelijden

het dus niet onder ogen willen zien :$
ik heb nog zoveel te leren, soms vraag ik me af hoe anderen dat doen ''Leven"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede vraag Niwi, de eerste stap is toegeven dat ik machteloos sta tegenover alcohol,

de laatste keren dat ik dronk, dacht ik ook te kalmeren, maar was een leugen, vroeger heel leuk gehad met drank, mijn allerbeste vriendje die er altijd was, en nu is dat niet meer zo, als ik het nuttig is het niet meer zoals vroeger, ha anders was er ook geen probleem bij mij he, dan zat ik hier nu niet op het forum, maar drinkend op het terras

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik heb gegeten Bol, ik weet inmiddels dat ik dat moet doen ook al heb ik geen zin, anders is de trek helemaal ondraaglijk, kijk dat is wel iets wat ik me nu helemaal eigen heb gemaakt, dus er zijn ook positieve dingen :)

heb al fles cola op, en zit nu aan de bitter lemon, voor vandaag mag dat , normaal geen frisdrank drinker, teveel suiker, donk liters aanmaaklimonade en thee de laatste tijd, nu trek, dus bitter lemon,probeer me voor te stellen dat die de trek weghaalt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, ik ga vandaag ook de eerste niet nemen, ga nu proberen beetje te rusten, want craving kost me een energie (zonde van de tijd, verdoe ik weer een dag) en dan zet ik de wekker over een uurtje en dan ga ik eens kijken of ik nog iets nuttigs uit m'n handen kan krijgen, genoeg te doen hier, ramen lappen, badkamer, wassen draaien, pfffffffff..... of het gaat lukken? en anders maar morgen , tussen de drukte door, vaak ga ik dan in 1x door, en ik weet dat hoe naar ik me nu ook voel, dat ik morgenochtend blij ben dat ik niet gedronken heb.

ik wil jullie allemaal heel erg bedanken dat jullie naar mijn gezever hebben geluisterd, en voor jullie reactie, doet me heel goed, gehoord te worden, kom zo weer terug, en neem vandaag de eerste niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...