Spring naar bijdragen

Dindsdag 17 mei 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 269
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Oscarke

Oei ! Dit was blijkbaar geen goede beslissing



Oscar, je moet zelf een beetje uitvogelen wat voor jou het prettigst aan voelt, dan ook kom je er achter wat je wel of niet kunt kopen, ik reageer alleen van wat ik zelf nooit zou doen.
En tuurlijk krijg je spijt dat je die pil geslikt hebt, dat is normaal, je bent een mens met menselijke gevoelens maar misschien morgen al ga je je bij het opstaan al wat fitter voelen.
Deze dagen zal je er ook achter komen wat alcohol allemaal met je lijf doet.
Alcohol is geen vriend, dat kan niet, het is vocht, je krijgt er een onnatuurlijk gevoel van en dat vernietigd je lichaam en geest. Je zal voor al die vrije tijd die je nu krijgt, iets moeten vinden wat ook voldoening geeft.
Het gevoel dat je krijgt van alc. is door niets te vervangen, maar je kunt er wel iets voor in de plaats zetten.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk, Oscar....herken ik me wel in jou....
alles moest opgelost worden...wat mijn verslavingen betrof dan...
liefst door een ander...en liefst zonder moeite....
maar dat gaat nu eenmaal niet...ik heb het zelf moeten doen...
wel met steun van lotgenoten...en het was de moeite waard...en dat is het nog steeds

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Susana

Ik ga zo werken maar ik moest reagereen op Oscar, hij zegt alcohol maakt alles makkelijk!!! helemaal niet...het maakt alles ingewikkeld, kapot....de problemen zijn er nog na drinken plus de kater en nog meer.....



Zeker Susane, maar dat is wat ik mezelf wijs maakte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,
Ik drink nu ruim 6 weken niet. Ik ben er blij om. Het thema positieve gevolgen van het niet drinken is voor mij een bevestiging.
Ik kan me gelukkig niet voorstellen dat ik vanavond weer wijn zal drinken.
Ik hoop dat dat nog een tijd zo blijft.
Dat maakt het wel zo makkelijk.
Natuurlijk is het niet alleen rozegeur en maneschijn. Ik voel me vaak moe en verdrietig, maar ik heb niet meer de pest aan mezelf.
Ik wens iedereen een goede dag toe en het blijft goed om te weten dat ik niet de enige met een alcoholprobleem ben, maar dat er veel lotgenoten zijn, die ieder op hun eigen manier hun leven weer een goede richting willen geven.
Ik ben niet zo vaak op ditjes en datjes, want ik schrijf niet zo gemakkelijk zomaar berichtjes en ik heb vaak niet de tijd om te lezen wat er allemaal speelt.
Ik waardeer het wel dat mensen hier regelmatig komen, hun problemen durven te bespreken en er zijn voor anderen, ook door alledaagse gebeurtenissen te vertellen.
Ingri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

even pauze, ik ben mijn boekenkast aan het herindelen
en opruimen. ik kan ook nooit iets weg doen:(.
Maar goed ik heb zo'n 600 boeken:o en een aantal
zijn toch echt wat verouderd, tevens plaatsgebrek,
dus wegdoen wat weg kan.

Ik ga weer verder met mijn klus.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag!!
sjee zeg ik zit me hier rot te zweten en dan ben ik nog niet eens klaar met het huishouden...pffff
even uitwazemen...raar weer is het.
verder alles goed..net de lege kratten weg gebracht en de nodige cola flessen.
verders wens ik iedereen weer sterkte voor vandaag...met name oscar...kop op!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag allen!
ff een berichtje van mij, angst overspoelt me momenteel, ik wil me het liefst helemaal isoleren en drinken, dat drankduiveltje is erg met me bezig :(
ik weet uit eerdere ervaringen dat ik er NIET aan moet toegeven, maar durf amper iets hier te schrijven, wil alleen maar in bed liggen, ga dan nu ook naar school om even te helpen daar, vind het doodeng, heb het idee dat iedereen aan me kan zien dat ik alcoholiste ben, kan het niet goed omschrijven, herkent iemand dit misschien?
ga NU de deur uit, met knikkende knieen, wetend dat het nergens voor nodig is, en toch dit gevoel hebben, ik spoor echt niet :angry:

nu ja, misschien voel ik me zo beter

doei........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Snoepje
Zondag heb ik je een bericht gestuurd, heb je dat gelezen?
Vanmorgen las ik je weer, ik begrijp je heel goed, heb zelf vaak in zo'n situatie gezeten. Kon ook niet slapen en dan maar naar de fles grijpen! Waarschijnlijk zit jouw hoofd vol onrust, kom je niet tot rust, ligt te piekeren, voors en tegens af te wegen, je zorgen te maken over de toekomst. 's Nachts neemt alles ook nog eens grotere proporties aan.
Bij mij heeft dat als resultaat gehad dat ik na een kwart eeuw stress nu chronische pijn heb door conctant te hoge spierspanning. Dit gaat niet meer over omdat mijn hersenen zeggen :je hebt pijn, terwijl daar geen reden voor is.
In december kwam ik tot de conclusie dat het geen zin had om nog aan die dode paarden te blijven trekken, dat het tijd werd om de rest van mijn leven er nog iets van te maken. Deze dode paarden betroffen 2 van mijn kinderen, een tweeling. Ik heb toen dagen besteed aan brieven om van alles en nog wat uit te leggen in de hoop dat ze het zouden begrijpen. Helaas. Ik zat te huilen toen ik aan mijn lievelingszoon schreef : ik laat je los, het ga je goed.
De dag erna ben ik met een vriendin, zoals gepland naar de Rode Zee vertrokken, een hotelletje waar niets te doen was, geen TV op de kamer zelfs. Een paar mooie tochten door de woestijn gemaakt en verder lezen en praten. In het hotel ernaast 8 uur door een fysiotherapeut behandeld, die zei dat ik veel te veel melkzuur in mijn spieren had. (opgehoopte spanning). Na een dag of 10 voelde ik letterlijk de onderhuidse spanning wegtrekken en zei tegen mijn vriendin: een knappe die mij nog gek krijgt.
Vast besloten mij daaraan te houden kwam ik weer thuis. Lekkage, rustig zei ik, je lost het wel op. Toen de feestdag en mijn verjaardag, niets gehoord van mijn (4) kinderen. Vrienden en buren uitgenodigd en toch een fijne verjaardag gehad.
Toen kwam het geworstel om de alcohol te laten staan, wat met steeds grotere tussenpozen lukte.
Maar ik stond er alleen in en wilde het aan niemand toegeven, vond ik slap. Tenminste men zou dat vinden, want men weet niet wat verslaving is. Daarom ben ik hier gekomen. Nu dag 9 en sinds een dag of 5 slaap ik als een blok. Mijn hersenen staan 's nachts eindelijk stil. Ben nog wel erg moe, maar heb er vertrouwen in dat dat ook wel over gaat.
Ik schrijf je dit zo uitgebreid omdat ik hoop dat je er wat aan hebt. Als jij zelf inziet dat het trekken aan een dood paard je alleen maar uitput en niets oplevert, kun je het mss opgeven en je blik naar de toekomst richten.
Het klinkt gek, want ik ben voor jou nieuw en onbekend, maar jij niet voor mij, ik heb je zien binnenkomen als een totaal ander iemand als je nu bent, ongelooflijk. Nu raak je weer in de war en bang, maar je kunt het alleen. Lees nog eens wat ik geschreven heb zondag.
Soms roep ik ook wel eens dat ik er zo moe van wordt altijd alles alleen te moeten doen, maar het is niet anders en er zijn altijd mensen die een helpende hand uit willen steken. Mar je moet er wel om vragen, dat ben ik nu aan het leren.
Veel sterkte
Lidia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb dat soms ook Gaby....
en ik pak dan een boek en ga dan idd op bed liggen lezen.
net als jij dringt de behoefte als je op bed ligt weg.( stom eigenlijk?)
sterkte meis.... we slepen je er wel doorheen, we trekken ons aan elkaar op.
dikke knuf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hyperventilatie is een van de weinige dingen waar ik heel lang geleden, heel kort, last van heb gehad.
De koolzuurspiegel in je bloed is dan te laag.
Om dat te herstellen moet je in een plastic zakje ademen.
Je ademt dan je eigen, verbruikte, lucht weer in die relatief rijk aan koolzuur (CO2) is en de zaak komt weer in balans.
Hoop dat het helpt Gaby :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lidia

ik heb dat bericht wel gelezen toen er stond alleen blondie boven maar begreep dat het voor mijn was
ik moet hier denk ik zelf uit komen en hoe weet ik nog niet
ik kan best wel goed alleen zijn en voor alles zorgen maar niet alles
en niet dat ik daar een relatie voor moet hebben
maar wij kunnen niet met elkaar en zonder elkaar en dat maak het zo moeilijk
voor anderen weet ik altijd de oplossing maar voor mezelf wordt het toch moeilijker
maar ben blij met je begrip..:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby,

het enige wat ik je wil zeggen,
ga de angst niet uit de weg, probeer te kijken naar wat je angstig maakt
en of dat reeel is.
Door te gaan drinken vergroot je de angst alleen maar,
als de drank is uitgewerkt komt de angst terug.
Die angst wil je dan weer verdinken en vice versa.........

Heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...