Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 juni 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Max, over energie omzetten gesproken. Vier dagen geleden was ik een wrak vol met zelfmedelijden. Nu pisstoff op de hulpverlening en heb net een uur krachttraining gedaan, bokszak er van langs gegeven en een baksteen door midden geslagen. Ik ben nu in een staat van: Niemand krijgt me klein, de drank niet, kwakzalvers van artsen niet, niemand!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mupke, wat goed dat je niet die twee bier hebt gehaald!! Je mag trots zijn op jezelf vind ik. Ik herken het wel, dat aantal van 2 (of 3) bier. Even de ergste spanning eraf halen..

En jij ook, Denker, je hebt je gevoel om weten te zetten in iets wat veel krachtiger voelt!

Bij mij: dag vier zonder bier (hé! Dat rijmt! Hoewel het dus ook wijn kan zijn als het buitenshuis is). Voelde me heel erg moe al bij het opstaan. M'n lieve collega/vriendin zag al aan me dat het niet lekker met me ging voordat ik het zelf echt doorhad. Okay, echt lekker voelde ik me niet, maar alles was overdekt door die wattige vermoeidheid. Moe ben ik al wéken. De ene dag meer als de andere.

Afijn. Even niets te doen. We werden melig met z'n allen en openden het vuur op elkaar met elastiekjes.... (ja ja, vrouw van 41...). Op een gegeven moment kreeg ik er per ongeluk één KEIHARD in mijn gezicht, mijn bovenlip en wang waren helemaal rood. En toen kwamen de tranen op.... M'n vriendin heeft me heel erg lief opgevangen! Ze is een heel warm persoon. Meestal voel ik me heel eenzaam als ik me rot voel, want meestal ziet niemand iets aan me. Ik heb een aangeboren eh.. aangeleerde bedoel ik, pokerface. Maar vandaag zag zij het.

Weer thuis verschrikkelijk moe en twee uur geslapen. Eigenlijk nog steeds te moe om op te staan, toch maar gedaan. Pas nu voel ik me weer redelijk.

Heel maf vind ik het zelf, dat ik bij de grote dingen des levens, o.a. moeder die zwaardementerend in een verpleeghuis zit, niet veel voel. En om een relatief klein ding zoals dat elastiekje of een rotopmerking, kan ik dus wél janken... Snappumniet. M'n tranen laten gaan maakte ook dat ik geen trek heb in alcohol. Dus vandaag is een makkie.

P.s.: is dit draadje eigenlijk wel bedoeld voor zulke lange posts?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zuske we gaan gelijk op. Ik ook dag 4. Dat je nog wat emotioneel en kwetsbaar bent is normaal hoor. Mooi dat je zo'n lieve vriendin hebt. Ik ben zelf ook nog wat emotioneel. Maar zonet woest, net alsof alles weer in evenwicht moet komen. Zet hem op meid, we gaan er voor. Ik log nu uit, ga nog even op bed liggen. Ga vannacht werken vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Denker

Max, over energie omzetten gesproken. Vier dagen geleden was ik een wrak vol met zelfmedelijden. Nu pisstoff op de hulpverlening en heb net een uur krachttraining gedaan, bokszak er van langs gegeven en een baksteen door midden geslagen. Ik ben nu in een staat van: Niemand krijgt me klein, de drank niet, kwakzalvers van artsen niet, niemand!



Klinkt goed denker:)

Neem lekker een reep (of 2) Mupke
je hebt ze verdiend!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Denker, houdt die vechtlust maar vast als je dat kunt. Als je zelfmedelijden voelt kun je dat omdraaien naar vechtlust. Zo ben je actief bezig met je probleem terwijl als je passief blijft zitten door zelfmedelijden, je nergens toe komt, want dan kun je niets. Het verlamd je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje :sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:

Zo, eten is op. Afwas gedaan. En ondertussen bedacht dat die 2 biertjes nu wel opgeweest zouden zijn. En ik achtergebleven was met de gedachte dat ik er weer ingestonken was.
Ha, mooi niet!!! :moon:

Ga ik nu nog even wat nuttigs doen. Was ophangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zuske, als dingen erg hoog zitten hoeft er maar iets te gebeuren en hup daar komen die tranen, dat is helemaal niet zo gek hoor.
En die moeheid is ook normaal hoor, je hoort het hier heel vaak. Moet je nagaan dat je de tijd dat je dronk, niets voelde, alles wat jouw lichaam aangaf, nam je niet serieus.
Nu je wel naar je lichaam luistert, voel je pas echt, wat je moet voelen.
Al die moeheid die er misschien al jaren zit, komt er nu uit. Bovendien gebeurd er nu best veel in je lichaam, en misschien ook hormonaal.
Je lichaam is bezig te herstellen en dat heeft gewoon veel tijd nodig. Maar wees gerust, het gaat over hoor.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx, Bolletje! Ben benieuwd hoe het over 4 weken gaat... Ik las hier namelijk dat het ongeveer zo lang duurt voordat alle alcohol uit je lichaam is.
Die moeheid was er eigenlijk ook al toen ik dus nog dronk. Maar ik dronk niet elke dag en ook niet elke keer heel veel. Nu je het zegt... met een kater voelde ik me wel brak en nerveus, maar die moeheid kwam pas weer de dag ná de kater.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje, daar ben ik weer, moest even eten opwarmen en opeten van mezelf.

Mijn moeder is al sinds 1997 bezig om héél langzaam dement te worden. Bijvoorbeeld: ik was met haar in 1999 op vakantie in Spanje en ze wist niets te vinden, was toen al vaak verward, ik moest alles regelen. Tot nu, nu ze dus in een verpleeghuis zit en mij en mijn broer al heel soms niet herkent. Ook verstaan we haar nog amper. Pijnlijk om je moeder zo te zien.

Het verdriet wat ik vandaag voelde had ook te maken met dat ze me afgelopen zondag geen afscheidszoen gaf, al probeerde ik het 4 keer. Mijn broer kreeg er wel één. Ik kan het haar niet kwalijk nemen, ze beseft de dingen niet meer. Maar ik voelde me weer even het meisje van 11 dat door haar werd afgewezen. En ook voelde ik me schuldig: heb ik iets verkeerd gedaan of gezegd? Maar goed, ik kan denken wat ik wil: het deed gewoon pijn.

(Even aanpassen want vergeten te zeggen: ze was in 1997 55 jaar oud. Jongdementerend dus. Alzheimer.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hohoi,

ik heb net even naar de tv gekeken.
Een programma over de overleden Willem Duys,
ik vond het enig, een soort jeugdsentiment.
Toen was tv nog echt speciaal.


Verder een druk dagje gehad, Pietje peut (gipikt van Bol:P)
spulletjes voor het balkon gehaald, leuke plantjes enz.
Bij mijn Pa koffie gedronken en gezellig bijgekletst.
Alhoewel, dat bijkletsen valt wel mee, ik spreek hem dagelijks.

Toen had ik geen zin meer om te koken en heb kant en klare lasagne gehaald.
Moet kunnen zo nu en dan, salade erbij en de vitamientjes zijn weer binnen.

Al met al, hoe beroerd ik mij vanmorgen voelde
is het toch nog goed gekomen vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond, lieve mensen. :heart:

Nou, de maatregelen zijn getroffen. 'k heb tegen m'n huisarts (via e-mail), de hulpverlener en m'n ouders opgebiecht dat 'k een uitglijder had vannacht. D'ouders kwamen langs en hebben al m'n bier voorraad meegenomen. Mooi! Schluss! Daar ben 'k van af! 'k heb niets, maar dan ook niets aan alcohol meer in huis. Ja, een fles Spiritus, maar zo desperaat ben 'k nog niet!

Morgen weer een nieuwe dag. 'k ga mezelf niet martelen met gedachtes van 'Had 'k maar niet...' 't heeft geen zin, en haalt m'n moraal alleen maar naar beneden. Wat gebeurd is, is gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...