fleurtje Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 quote: Originally posted by: MupkeWat zijn peretten? van je peretten maken = duidelijk zeggen dat je er niet van gediend bent Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denker Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Dat is niet vreemd Mup, klinkt als mijn ervaring is Refu niks voor jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Ik heb ook soms zo'n stemmetje dat zegt, ach kom op stop eens met die Refu, probeer het weer eens een keer.Maar ik heb nog nooit een niet alci horen zeggen dat ie het jammer vind dat ie niet meer kan drinken, die gaat dan gewoon over op fris.Ik wil daar maar mee zeggen dat ik het heel erg vind dat ik nooit meer kan drinken, maar dat geeft tegelijk ook aan dat ik wel een alci ben. Ik wil me nog steeds vast houden aan het idee dat ik ooit wel weer eens soc. kan drinken. Nee dus, als ik heel eerlijk ben, gaat dat gewoon niet, en dat weet ik van mezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denker Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Ik weet het inmiddels ook van mezelf Bol. Na zolang vallen en opstaan kan ik ook eerlijk zeggen: Het kan niet! nooit meer. En dat jaagt me soms angst aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 In het kort...Je hoeft jezelf niet persé doelen van een maand of twee of drie op te leggen. Zoals jij het aanpakt vind ik super! Ik vind jou een héél verstandig en sterk iemand. Niet omdat je doet wat je doet maar omdat je zo aanvoelt bij mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 quote: Originally posted by: bolletjeIk heb ook soms zo'n stemmetje dat zegt, ach kom op stop eens met die Refu, probeer het weer eens een keer. Maar ik heb nog nooit een niet alci horen zeggen dat ie het jammer vind dat ie niet meer kan drinken, die gaat dan gewoon over op fris. Ik wil daar maar mee zeggen dat ik het heel erg vind dat ik nooit meer kan drinken, maar dat geeft tegelijk ook aan dat ik wel een alci ben. Ik wil me nog steeds vast houden aan het idee dat ik ooit wel weer eens soc. kan drinken. Nee dus, als ik heel eerlijk ben, gaat dat gewoon niet, en dat weet ik van mezelf. Waarom zou je eigenlijk zo graag willen drinken soms bol? Is het omdat het niet meer mag? Ik stel mezelf die vraag altijd bij grote trek en het antwoord is altijd het onjuiste. Heb je dat alleen bij trek of gewoon in het algemeen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Refu is niks voor mij Denker. ik heb een hekel aan langdurig medicijngebruik.Ik vind het goed hoor dat het er is en ik zie wel dat veel mensen er baar bij hebben, maar het is niet my cup of tea. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Ik vind het altijd een beetje vreemd dat sommige alci's geen stop hebben na een eerste drankje. Kan wel begrijpen dat de klik de dag daarop moeilijker word. Dat heb ik zelf ook ervaren maar op de dag zelf kan ik heel goed doseren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Dat is niet zo gek dat je bang bent Denker, we hebben ons zo lang vast geklampt aan de alcohol. Het was onze beste vriend, ons maatje, ons rustpunt, we durfde, weliswaar op een kromme manier, onze gevoelens te uiten, we durfden emotioneel te zijn, lief te hebben, kwaad te worden enz.Nu moeten we dat op eigen kracht leren doen en dat valt niet mee. Maar we kunnen het, zeker weten, en dan leren we echt.Als we dat tijdens onze afhankelijkheid geleerd hadden, hadden we nu niet zo veel moeite met onze emoties. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denker Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Ik vind het ook nog steeds een eng iets Mup. Maar het helpt me wel. Nu moet ik nog overtuigd worden dat het helemaal geen kwaad kan. Dat maak je mij niet wijs. Een stof die een funktie van mijn lever wegneemt, kan nooit gezond zijn. Voor mij is nu het minst van de twee kwaden, of een liter Vodka per dag, of een Refu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 quote: Originally posted by: fleurtje[/i Waarom zou je eigenlijk zo graag willen drinken soms bol? Is het omdat het niet meer mag? Ik stel mezelf die vraag altijd bij grote trek en het antwoord is altijd het onjuiste. Heb je dat alleen bij trek of gewoon in het algemeen?Ik zou heel graag willen drinken om die roes weer te voelen, weer even helemaal van de wereld willen zijn, geen spanningen meer te voelen, even dat behagelijk gevoel in m'n maag, de eerste kick, me niet meer geremd te voelen, want dat heb ik heel erg. Weer liefde willen geven zonder argwaan te hebben dat ik afgewezen wordt,'sommige dingen uit mijn jeugd willen vergeten. Tja dat is waarom ik soms wel weer zou willen drinken. Ik ervaar sommige dingen uit het leven als toch wel zwaar.Ik mag wel drinken maar ik kan het niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denker Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Heel goed verwoord Bol, precies hoe ik het ervaar. Nuchter voelt het harder en moeilijker, maar wel eerlijker. Ik was laatst afgewezen door een vrouw waar ik verliefd op was. Nu zeg ik: pech voor haar, ik ben een goeie vent en had alles voor haar over gehad. Had ik nog gedronken, dan was het : ach zielige ik, zie je wel ik ben niks waard en "plop" weer eentje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 quote: Originally posted by: bolletjequote: Originally posted by: fleurtje[/i Waarom zou je eigenlijk zo graag willen drinken soms bol? Is het omdat het niet meer mag? Ik stel mezelf die vraag altijd bij grote trek en het antwoord is altijd het onjuiste. Heb je dat alleen bij trek of gewoon in het algemeen?Ik zou heel graag willen drinken om die roes weer te voelen, weer even helemaal van de wereld willen zijn, geen spanningen meer te voelen, even dat behagelijk gevoel in m'n maag, de eerste kick, me niet meer geremd te voelen, want dat heb ik heel erg. Weer liefde willen geven zonder argwaan te hebben dat ik afgewezen wordt,'sommige dingen uit mijn jeugd willen vergeten. Tja dat is waarom ik soms wel weer zou willen drinken. Ik ervaar sommige dingen uit het leven als toch wel zwaar. Dat zijn geen goede redenen natuurlijk maar ik ken ze ook. Drinken kan net alleen als je bovenstaande niet wil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Ach ja...weet ik veel Mijne mallenmolen begint de draaien en eigenlijk is het daar nog veel te vroeg voor .Ik ga ff iets eten :light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 ik val zomaar ff binnen vanuit Spanje...en ik lees iets over het verlangen te drinken...waarom zou ik nu verlangen naar een slagveld waar ik zo dikwijls en zoveel verloren heb ?waarom zou ik nu verlangen naar mijn ondergang ?waarom zou ik dan willen drinken ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Bolletje, Fleurtje,Ik krijg last van mijn nek want jullie zijn nuin het cursief bezig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denker Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Smakelijk eten Fleur, ik ga even trainen. Tot laters. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 quote: Originally posted by: DenkerHeel goed verwoord Bol, precies hoe ik het ervaar. Nuchter voelt het harder en moeilijker, maar wel eerlijker. Ik was laatst afgewezen door een vrouw waar ik verliefd op was. Nu zeg ik: pech voor haar, ik ben een goeie vent en had alles voor haar over gehad. Had ik nog gedronken, dan was het : ach zielige ik, zie je wel ik ben niks waard en "plop" weer eentje. Kijk dat is groeien. Prima kerel.En het is niet dat ik niet MAG drinken van mezelf want dan leg ik mezelf een verbod op. Das nooit goed want dan zou ik in opstand komen en dan wordt het een gevecht met mezelf. Ik verlies daar altijd van dat weet ik.Maar als ik tegen mezelf zeg, ik KAN niet meer drinken dan voelt dat bij mij wat softer aan, en dan ook accepteer ik dat ik een ziekte onder de leden heb n.l. Alcoholisme.Maar het voordeel met deze ziekte is dat ik gewoon nog van alles kan doen, niet in bed hoef te liggen, en goed kan functioneren, ik kan alleen niet meer drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denker Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Bedankt Bol. Zo is het maar net, dat is de juiste wijze om naar ons "probleem" te kijken. En nu ben ik echt weg, het ijzer roept mij. Tot laters. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Mornink to ya all.Verlangen naar roes, naar vergetelheid, even helemaal niets. JA, dat snap ik best.En toch denk ik dan meteen aan alle ellende die de drank veroorzaakte, de boze buien, en ach, noem het allemaal maar op.Stoppen met drinken is stap 1 en dan begint het pas. Leven zoals het leven zich aandient. Met alle mooie en soms moeilijke, verdrietige en/of rottige gebeurtenissen die het met zich meebrengt.Ik hoorde ooit es; 'je hoeft maar één ding te veranderen als je gestopt bent met drinken. En dat is ALLES'. Tja, misschien is dat zo. Ik weet dat als ik alles blijf doen zoals ik het deed het niet goed komt en ik me niet goed voel.Dusssss, toch weer mn dankbaarheidslijstje invullen, een stap 10 schrijven, het goed maken als ik iets verkeerds heb gedaan, eerlijk naar mezelf zijn en er naar handelen. Een hele klus maar alles beter dan de drank en de heilloze weg die dat met zich meebrengt.Ik zag een mooie tekst op de weg geschilderd.WEES DE VERANDERING DIE JE IN DE WERELD WILT ZIEN.(Vlgs mij mis ik nou een stukje vd tekst, zucht:$ zal straks nog es gaan kijken).hEB EEN FIJNE DAG VANDAAG. tAKE Care. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Ik ben van mood geswitched..is niet erg..Maar het wordt vervelend lezen als het elke keer weer gaat over datgene waar overmatig gebruik van drank voor zorgt. Al het negatieve dat je beleefde is ideaal om je aan vast te houden. Zo vergeet je niet wat drank met je deed.Maar drank heeft ook goede eigenschappen als je het met mate aankan. Datgenen waar velen van ons naar verlangen. Het gezellige, de roes, het creatief zijn, het open en los zijn. Waarom daar niet de focus wat meer opleggen en bespreken hoe je dat in kan ruilen voor iets anders dan naar de drank te grijpen. Daar heb ik meer aan dan aan persoonlijke negatieve ervaringen van een ander. Die heb ik genoeg van mezelf.Niet dat het niet wordt aangehaald hoor. Misschien is het gewoon omdat ik niet veel nieuws lees van tijd tot tijd.Sorry Het was kaas tussen de boterham. Ik ben er mee weg voor mijn mood weer verandert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Fleurtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Ha die Harry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Hallo Marc,Goedemorgen allen trouwens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 13 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2011 Kom ik nog ff kijken en wie zie ik daar???Teveel Hoe gaat ie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden