Spring naar bijdragen

Donderdag 16 juni

Jaap

Aanbevolen berichten

Het lijkt me zwaar ellendig om op die manier steeds weer met de problemen van je ex geconfronteerd te worden, Fleurtje.

Ik meende gisteren te lezen dat je een beetje (of veel?) het gevoel hebt dat je hem moet helpen, omdat ie zielig is. En omdat hij op deze manier niet een vader voor je dochter kan zijn. Ze is zelfs bang voor hem.
Maar Fleur, dat kan jij niet veranderen. Misschien, ooit, als hij er iets serieus aan gaat doen. Tot die tijd zijn het jij en je dochter. Daar heb je je handen vast al vol aan. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
albertina

.

Dat vond ik zo'n stomme naam dat ik

haar om gedoopt heb in Bolletje.

Zo heet ze nu dus al jaren

Dus Bol, ik heb vaak aan je gedacht vanmiddag.

:heart:

Wat lief Tien. Jos noemde me al heel lang Bol, ik denk al zo'n 18 jaar of zo. Als hij zich een keer goed voelde noemde hij me bolletje.
Of als ik iets voor hem moest halen..;)

Lieve kanjers ik ga weer afsluiten omdat ik morgenvroeg gehaald word. Heb Ambulance dienst.
Slaap lekker allemaal, en tot morgen weer.:sun::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het vooral triest voor haar en voor hem denk ik. Ik weet dat hij hopen van haar houdt maar geen uitweg ziet. Hij is van vreemde afkomst wat, laat ons eerlijk zijn, in de meeste gevallen meer tegen je werkt dan met je mee werkt. Dus kans op werk is zo goed als nihil. Hij leefde drie jaar zo goed als op straat. Daar terug uitkrabbelen is niet onmogelijk maar nou ja in zijn situatie zo goed als.
Ik weet dat ik hem niet helpen kan, ik wil me daar ook niet aan wagen. Maar je handen volledig lostrekken van iemand waarvan je weet dat hij mooi vanbinnen is maar verzuipen gaat is confronterend.
Maar helpen doe ik niet..dat is geen optie. Houden van wel (niet in de love love way natuurlijk).
Vogel voor de kat.
Het enigste wat nog meer pijn doet is de paniektoestand van dochter als ze hem ziet. Het is naar de maan denk ik. Ze heeft nog wel een goed contact met haar halfbroertjes dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Gunn

Ja, lief Mupke, na precies een week droogstaan kreeg 'k een zwak moment. In de nacht van 6 op 7 Juni een sixpack weggetikt. :$ Vanaf woensdag 8 Juni de draad weer opgepakt.

En? Kater van gehad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mupke,

Neen, een kater niet. Voelde me wel een beetje brak. En zelfverwijt, he. 'k fikte mezelf tot op de veter af! Dat 'k 't leven niet waard, alle gruw'lijke ziektes over mezelf afgesmeekt, etc. Goed, 'ben nu al verder dan m'n eerste stoppoging. Vandaag voor de achtste dag droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Mupke

Ik begrijp het.

Je medeleven met hem en zijn bijna onmogelijke situatie siert je. Tegelijk denk ik, het brengt zoveel onrust met zich mee voor jou als je hem spreekt. Loop toch door lieverd. Erken je onmacht en loop door.

Ik denk dat ie me aansprak op aandringen van zijnen vriend. Was al op hem gebotst toen ik met collega iets in de winkel ging halen om te eten. Hij zei goedendag, ik negeerde hem. Hoorde vriend van hem vragen of ik zijn ex-vrouw was en zei dat ie met me praten moest. Ik hoorde hem zeggen dat ik zoiets niet wou.
Toen was ie weg. Normaal laat ie me ook met rust hoor. Hij roept dan wel een een keertje maar verder niets. Toen we terugkwamen van de winkel stond ie me op te wachten net voor het werk. En bleef aandringen op vijf minuten. Dan zeg je vlug..wat moet je nou?..en dan ben je vertrokken natuurlijk.
Weet nog altijd niet wat ie van me moest. Zijn vriend stond iets verder te wachten blijkbaar. Hij verontschuldigde zich voor de fouten die hij had gemaakt. Geloof ik ook maar het was maar een aanzet tot.
Ach ja, tegenkomen zal ik hem nog zeker. Werk te midden van zijnen habitat. We zien wel..
Ben soms toch ook een beetje bang hoor. Niet dat ie me ooit iets heeft aangedaan..maar gewoon..als je zo diep zit vind ik mensen moeilijk in te schatten.

Ach ja..kous is af :D
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Niets

Goeie avond allemaal,

ik meld me ook weer eens. Ik lees af en toe nog wel met jullie mee hoor, maar heb even niet gereageerd. Het gaat hier allemaal zo snel en jullie maken allemaal zoveel mee (positief, negatief, veel verdriet, vrolijkheid, moeilijkheden en trekmomenten), dat ik het soms moeilijk vind om te reageren of om me te melden.

Wilde toch even melden 5 weken en 2 dagen droog, met moeilijke momenten, verdriet, maar ook veel besef en blijheid. Tja stoppen is niet makkelijk, maar heb een flinke stok achter de deur gevonden om niet te drinken. Na 6 weken ziekmelding, 2 dagen per week bij de Brijder, maatschappelijk werk, lifestyletraining en veel bijwerkingen van de Ritalin had ik vandaag mijn eerste halve werkdag op AT basis. Heel duidelijk kwam naar voor dat het vertrouwen en de goodwill van het team weg is (ook logisch) en ze laten duidelijk merken dat ze me liever kwijt dan rijk zijn, wat niet heel positief werkt. Maar ik laat me niet uit het veld slaan, vertrouwen terugwinnen kost tijd, veel tijd. Bij thuiskomst brief van het CBR dat ze twijfelen aan mijn rijbevoegdheid en ik bijna 1000,- moet betalen voor bloedtesten en psycologisch onderzoek, als blijkt dat ik mijn rijbewijs terug mag dan moet ik nog 720,- betalen voor de EMA.

Besef al een tijd dat ik mezelf in de nesten heb gewerkt en dat het heel lang zal duren voor ik alles weer op de rit heb. Maar dat is niets bij wat ik hier af en toe lees, pfff!

Ook veel positieve dingen hoor, heb veel nagedacht over mezelf: waarom cijfer ik mezelf weg, waarom wil ik anderen pleasen, waarom gun ik mezelf niets, waarom leg ik de lat altijd zo hoog dat ik mezelf altijd teleurstel. Belangrijk is dat ik weer wil genieten, weer tijd voor mezelf kan hebben, niet alleen maar mezelf over de kop werken en mezelf niet voorbij rennen, dan gaat het alleen maar mis.

Sorry voor mijn lange verhaal over mezelf

Ik wens iedereen heel veel sterkte!!! Het is een lange weg vol met hoge bergen en hele diepe dalen, alcohol lijkt soms even te verlichten, maar is absoluut niet de oplossing, maakt het vaak alleen maar erger!

:present:Niets
:present:

WOW!!!!!!!!!
Superknap van je!!!!!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...