bolletje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Hahaha ja Jane, en dan nodig ik jullie over 3 jaar weer uit.Maar inderdaad ik geloof niet dat ik het anders zo grondig aangepakt zou hebben. Maar ik vind het nog steeds leuk om zo in m'n huisje bezig te zijn. En ik moet nu eenmaal het gevoel hebben dat m'n kamer af en toe helemaal veranderd moet worden. Hebben jullie dat nu ook?Vroeger veranderde ik om de paar maanden, maar van die tic ben ik nu gelukkig af. Voelde me toen ook veel onrustiger. Ik poetste toen ook veel minder goed.Borrie goeie middag. gisteren goed gegaan hé? Fijn te horen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Niets gemist zie ik,ben er weer vandoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 quote: Originally posted by: bolletje quote: Originally posted by: fleurtje1- weet dat ik een probleem heb met alcohol 2- weet dat ik normaal kan drinken in de zin dat ik niet de fles hoef leeg te boemelen maar daar niet voor kies op het moment. Wat blijkbaar héél moeilijk te aanvaarden is voor sommigen. Ik kan dan héél fel reageren. Dat heeft niets te maken met mijn alcoholprobleem. Fleur dat snap ik niet. Je schrijft dat je een probleem hebt met de alcohol maar tevens schrijf je dat je normaal kan drinken maar daar niet voor kiest. Dan schrijf je weer dat het niets te maken heeft met jouw alcoholprobleem. Maar wat is dan het alc. probleem als je geen probleem heb met alc. tenzij je er voor kiest. Misschien was ik niet duidelijk genoeg, ik doe dat weleens.Ja ik heb een probleem met alcohol in die zin dat ik het gebruik om de verkeerde redenen. Ja ik kan normaal drinken in de zin dat ik geen probleem heb met me te houden aan de voorgeschreven gezond zijn voor het lichaam doseringen. Ik kan perfect minderen. Of ik nu niet of wel gecontroleerd kan drinken staat los van het feit dat ik drink om de foute redenen. Als je drinkt om de foute redenen en die drang voelt om te drinken net daarom heb je op zich wel een probleem. Daarom dat ik wens niet te drinken. Weet niet of dat iets duidelijker is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Btw will, laat je wel ff op tijd weten wanneer je volgende week passeert? Ik moet nog wel een paar dagen werken maar denk toch dat je 's avonds eens wou binnenspringen toch? Mij gelijk zolang je het ff op voorhand laat weten. Kan ik nog vlug vlug opruimen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Het fel reageren op Niwi zijn reactie heeft niets te maken met mijn alcoholprobleem bol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Goede en foute redenen vind ik lastig Fleur.Die verzin ik er ter plekke meestal bij en net hoe mijn pet staatzo interpreteer ik goed en fout.Ik kon ook prima op wilskracht drinken en dan matig.Maar af en toe "moest" ik doorzakken van mezelf, dat leek vaak goed te beginnenen fout te eindigen.Nu ben ik blij dat ik niet meer hoef, is altijd goed zo.En op mijn doorzakdagen heb ik nu een vreetbui.Die rusteloosheid/besluiteloosheid/stress dagen die blijven en ikblijf denken dat ik die moet dempen door er iets in te stoppen.Hoeveel therapieen, inzichten, bewustworden, gezondheidsredenen enz ook.Ik heb besloten dat deel dan maar te accepteren en er wisselend mee om te gaan,soms aan toegeven, soms tegen vechten en meestal er van genieten als dat lukt.Zonder er altijd redenen meer bij te zoeken, ik werd daar soms zooo moe van.en Tired is............. juist een trigger:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Daar zeg je zoiets JaneHet onderscheid tussen goed en fout is moeilijk als je in eerste instantie al een probleem hebt met alcohol. Het gecontroleerd moeten drinken geeft al aan dat je een probleem hebt anders kan je gewoon sociaal drinken natuurlijk en hoef je niet te meten en te wegen. Maar gecontroleerd drinken kan ik op zich wel.Ik voor mezelf dan geen goede reden verzinnen om terug aan het minderen te gaan. Ik bedacht me waarom ik zo graag dronk. Voor de roes voornamelijk. Gisteren vroeg ik me af of het nu zo een slechte reden is dat drinken voor de roes. Niet echt dacht ik...zeker al niet als je gecontroleerd drinken kan. Wat houdt me dan tegen? Ik denk vooral de wetenschap dat ik zo kan verlangen naar die roes. Dat klopt niet..Het verlangen naar de roes is geen goede reden om over te stappen naar minderen. Toch niet voor mij omdat dat juist de reden was waarom ik elke dag drinken wou. Maar misschien reageer ik helemaal naast wat jij nu net neerschreef.Het viel me gewoon binnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Dank je Fleurie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Tja fout en goed..HmmmDunne lijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 quote: Originally posted by: fleurtjeHet fel reageren op Niwi zijn reactie heeft niets te maken met mijn alcoholprobleem bol. Nee nee Fleur dat staat er los van. Soms heb ik zelf het gevoel dat je je aangevallen voelt als je voor mijn gevoel erg fel reageert, terwijl het niet de bedoeling van die ander was om je aan te vallen. Maar dan schiet die ander ook weer in de verdediging en dan ontstaat er een heftige discusie.Ikzelf ben altijd erg voorzichtig met wat ik naar je schrijf omdat ik zelf een type ben wat zich gauw aangevallen voel en me dan ga verdedigen.Zo heb ik m'n eerste berichtje naar jou toe wel 5 x overgelezen om te kijken of ik je nergens mee geraakt heb.Ik ga me dan erg onzeker voelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 toch eigenlijk wel jammer dan he, bolletje... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 weet je dan niet Boldat de beste verdedigingde aanval is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Oei ik denk dat ik niet zo goed meer kan volgen bolletje. Je pikte in je vorige reactie in op iets maar niet heel mijn reactie stond in je quote.Goh bolletje, zo erg kan ik niet zijn . Misschien schiet ik van tijd tot tijd nogal vlug in de heftige modus maar ik geloof van mezelf wel dat ik mensen redelijk goed lees.Soms zit ik daar ook volledig naast en blijf ik gewoon hangen in een bepaald gevoel en schiet ik daar niet uit en ga ik volop. Terecht of onterecht.Het kan een werkpunt voor me zijn. Sommigen noemen me heftig en op het randje agressief ik zie mezelf eerder als een passioneel iemand . Zo denk ik niet dat ik vlugger op mijn tenen ben getrapt ben dan anderen. Misschien heb ik het wel minder onder controle dan anderen alhoewel ik vind dat ik gegroeid ben. Misschien reageer ik daardoor ook te impulsief.Vind het ergens spijtig als mensen zich geremd voelen door mijn soms heftige reacties. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Kijk...Daar krijg ik nu wat van bijvoorbeeld. Wat bedoel je nou met die reactie Niwi? Hoe moet ik dat lezen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Nou Rekel, ik word weer met m'n neus op de feiten gedrukt.Ja Jane de beste verdediging is de aanval, maar als die ander niet de intentie heeft om aan te vallen, ga je zelf al wel in de aanval en dan krijg je hele scheve verhoudingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 jij denkt wat veel voor anderen misschien?maar op het moment dat je het gevoel hebtje te moeten verdedigen zegt dat iets over jouof je nou aangevallen wordt of niet.ik ga nu aanvallen met volleyenook leuken daarna aanvallen op het buffetook lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 het zal niet veel uitmaken he, Fleur...hoe ik reageer en op wie...veel goeds kun je er niet in vinden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Zolang dat al die berichten tussendoor niet op mijn persoontje slagen vind ik het okHet hoe en waarom kan ik gelukkig zelf nog invullen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 hou je nu nog van me, Fleur ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 quote: Originally posted by: fleurtjeMisschien schiet ik van tijd tot tijd nogal vlug in de heftige modus maar ik geloof van mezelf wel dat ik mensen redelijk goed lees.Het kan een werkpunt voor me zijn. Sommigen noemen me heftig en op het randje agressief ik zie mezelf eerder als een passioneel iemand . q]Ik denk ook dat je mensen goed leest Fleurie maar ik heb het idee dat je erg gevoelig bent. En misschien zou het kunnen zijn dat je je vaak aangevallen voelt.Een geschreven stuk leest anders dan dat iemand tegen je spreekt.Ik heb dit zelf ook vaak hoor, maar dan lees ik en lees ik opnieuw. Vaak kom ik dan tot de ontdekking dat het heel anders bedoeld is, dan dat ik in eerste instantie las. Vaak ook merk ik dan dat ik me onnodig rot ben gaan voelen.En soms, en dat is iets van de laatste tijd, komt er een stuk onverschilligheid. zoiets van, nou ik zal het wel weer verkeerd lezen, en dan kan ik het ook naast me neer leggen.Hé mensen hier gaat nu het zonnetje pas schijnen zeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 quote: Originally posted by: niwihet zal niet veel uitmaken he, Fleur... hoe ik reageer en op wie...veel goeds kun je er niet in vinden Dat hangt ervan af..Ik vond het niet fijn wat je zei twee dagen geleden, heb je ook gezegd waarom en hoe het er voor mij uitzag en voelde. Dat hangt nog in de lucht.Had net het gevoel dat je je op een bepaalde verborgen manier uitspreekt over iets dat betrekking heeft op mij. En dat is alleen omdat voor mij niet duidelijk is op wat je nu juist op reageert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 quote: Originally posted by: niwihou je nu nog van me, Fleur ? Niet echt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 pleazzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 quote: Originally posted by: bolletjequote: Originally posted by: fleurtjeIk denk ook dat je mensen goed leest Fleurie maar ik heb het idee dat je erg gevoelig bent. En misschien zou het kunnen zijn dat je je vaak aangevallen voelt. :DIk voel me niet vaak aangevallen hoor. Alleen als ik aangevallen word Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 quote: Originally posted by: niwipleazzzz Zit je op je knieën?? Kijk je met droevige oogjes en heb je een snicker vast? Zoja...dan een beetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden