Spring naar bijdragen

Zondag 26 Juni 2011

Susana

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 417
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
niwi

tsja, Fleur...

ik herkende mezelf weer aan je antwoorden die je gaf....

je stelde een vraag...en bijna alles wat goed bedoeld was, kraakte je meteen af...

misschien omdat het confronterend was ?

ik schijn toch de neiging te hebben iemand na te laten denken, blijkbaar nu ook

dus je herkende jezelf in de antwoorden die je gaf en ging er dan vanuit dat ik net als jij toendertijd misschien bepaalde goede raad wel eens zou kunnen afkaatsen omdat het niet was wat ik horen wou? Want dat deed jij blijkbaar toen wel en maakte in eerste instantie die vergelijking. Herkennen is een gevaarlijk woord..
Ik denk dat je me verkeerd begreep toen. Ik kraakte niets af..ik legde je gewoon uit dat ik

1- weet dat ik een probleem heb met alcohol
2- weet dat ik normaal kan drinken in de zin dat ik niet de fles hoef leeg te boemelen maar daar niet voor kies op het moment. Wat blijkbaar héél moeilijk te aanvaarden is voor sommigen.
3- ik aangaf dat ik het moeilijk had met het invullen van die drang naar voldoening
4- ik helemaal geen boodschap heb aan de discussie al dan niet kunnen drinken aangezien dat mijn drive niet is.

Je doet me niet denken Niwi..daar zie je het fout. Het irriteert me gewoon. Waarom het me irriteert weet ik ook, moet ik ook niet over denken blijkt. Ik haalde het aan omdat het op mijn maag ligt meer niet.
Nog steeds doe je net alsof ik mezelf niet ken..reageer als een verslaafde die geen inzicht heeft en niet tegen confrontaties kan als het gaat rond mijn alcoholprobleem. Ik moet je teleurstellen bij deze. Ik reageer zo sterk omdat ik het moeilijk heb met mensen die me het gevoel geven de waarheid in pacht te hebben. Niet openstaan voor mijn gevoel, het afwimpelen als niet beter weten etc.
Ik kan dan héél fel reageren. Dat heeft niets te maken met mijn alcoholprobleem.

Maar over tot de orde van de dag.
Maak er een fijne van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff serieus voor Fleur,
ik denk(! oeps ja) dat ik jouw irritaties
deel; in veel cursussen/workshops/therapieen
wordt geleerd ik boodschappen te geven. dat is
eerlijker en kwetsbaarder dan jij boodschappen.
Minder veroordelend en beschuldigend ook.
Maar mensen ide daar erg goed in worden kunnen dan
ook in ik boodschappen belerend overkomen. Het zijn dan eigenlijk
verkapte jij-boodschappen geworden, beetje sneaky dus. Ik betrap mezelf er ook wel eens op.
Zoalng het integer blijft is er misschien weinig aan de hand, maar zodra de ander zich toch
aangevallen voelt of in verwarring raakt, dan klopt er ook meestal iets niet. Snap je hem nog?
ik al bijna niet meer. maar wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat ik met je meeleef en voel:heart:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp het niet helemaal Jane4

Maar zoals gezegd het woord herkennen gebruiken zoals Niwi het deed en daar dan nog een heel vervolg aan kleven slaat verkeerd in. Denk dat als je je zin begint met 'herkennen' in deze hele discussie de boodschap niet verkeerd te interpreteren valt en deze ook als zodanig bedoeld is.
Ik loop maar raar of zelden weg van een confrontatie ook al kan ik me daar heel slecht om voelen. Ik ben redelijk eigenzinnig en het klopt als dat ik alle raad niet altijd als goede raad zie omdat het niet in mijn straatje past. Maar dat is niet eigen aan mij of mijn alcoholverslaving. Dat doet iedereen wel eens.
Maar goed..
Ik koel wel af op termijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
jopie

quote:

Originally posted by:
fleurtje

Ik reageer zo sterk omdat ik het moeilijk heb met mensen die me het gevoel geven de waarheid in pacht te hebben. Niet openstaan voor mijn gevoel, het afwimpelen als niet beter weten etc.

je niet serieus nemen, dus, lijkt me.

ik weet even niet zo goed hoe verder te reageren.

Herken veel in wat je hierover schrijft, en toch zal jij ook zelf daarmee om moeten leren gaan.

Omdat je de ander niet kan veranderen, en jezelf wel. Maar ja, dat keer op keer zeggen is ook weer zoiets.....je wéét dat wel!

Dat klopt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Hannah1

Wat een gezwam weer,

het is ieders waarheid!

Iedereen ervaart dat anders en hierin is er geen goed of kwaad.

Een iedereen vertelde gisteren fleur over "h'un ervaringen om dat te delen.

Meer is er niet van.

Als je daar niks mee kan is dat aan jou.

Dan is dat ook duidelijkheid toch?

Fleur jij ervaart het anders en kan er niks mee dus.

so be it

Ach meid...wat is dat nu weer typisch voor je.
Als ik iets te zeggen heb dan doe ik dat..of jij er nu zin in hebt of niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
jopie

quote:

Originally posted by:
fleurtje

en het klopt als dat ik alle raad niet altijd als goede raad zie omdat het niet in mijn straatje past. Maar dat is niet eigen aan mij of mijn alcoholverslaving. Dat doet iedereen wel eens.

.

Als het goed is doet iedereen dat. Vergis je niet, goede raad is pas goede raad als hij als zodanig ervaren wordt door de toehoorder. Per definitie!

Tenzij je je leven over wilt geven aan derden, maar dan pas ben je eigenlijk tegennatuurlijk bezig.

maar op een forum gerichte vragen stellen, liefst ook naar een individuele personen, gaat niet werken, fleur. Je hebt namelijk niet echt contact op een forum, het is enkel een forum. Iedereen kan enmag antwoorden en zal dat ook doen als het hem of haar uitkomt. Een plek waar eenieder zijn eigen mening uit, maar ook (vooral) mogelijkheden zoekt om zijn eigen stokpaardjes los te laten.

Je krijgt geen antwoord op je concrete vragen hier, meestens, maar een bombardement van meningen die er omheengehangen kunnen worden. Dát is in feite ook de kracht van het forum, maar dus ook de zwakte. Gericht blijven op 1 enkel aspect lukt haast niet en kan je beter ook niet willen.

ach, en die ik-boodschappen, als dat een farce wordt, heb ik altijd even de gedachte: 'jemig, zeg gewoon wat je te zeggen hebt, joh!'

Ik heb op zich geen probleem met het feit dat mensen hun meningen en evaringen op me los laten. Ik heb er wel een probleem mee als ze hun eigen ervaringen om mij als mens gaan projecteren. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het is niet omdat ik boe zeg, ik ook effectief een koe ben.
Maar zoals ooit gezegd. Het forum is een goede leerschool.
Bedankt voor je reacties Jopie, ook jij voor die van jou Jane.

Het stoort me dat Hannah zo reageert maar met zoiets heb ik nu op heel korte termijn totaal geen probleem. Zie je...daar zit het verschil :)

Laters
:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: fleurtje

1- weet dat ik een probleem heb met alcohol

2- weet dat ik normaal kan drinken in de zin dat ik niet de fles hoef leeg te boemelen maar daar niet voor kies op het moment. Wat blijkbaar héél moeilijk te aanvaarden is voor sommigen.
Ik kan dan héél fel reageren. Dat heeft niets te maken met mijn alcoholprobleem.

Fleur dat snap ik niet. Je schrijft dat je een probleem hebt met de alcohol maar tevens schrijf je dat je normaal kan drinken maar daar niet voor kiest.
Dan schrijf je weer dat het niets te maken heeft met jouw alcoholprobleem.
Maar wat is dan het alc. probleem als je geen probleem heb met alc. tenzij je er voor kiest.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet waar bij mij vaak de trigger zit
als iemand op een bepaalde manier zijn mening geeft.
Als het belerend wordt kan ik daar slecht tegen.
Zegt wat over mij, of niet?
Maakt niet uit eigenlijk, ik houd niet van belerende
mensen.
Zo simpel is het.

@woord toegevoegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk zelf Bor dat alle alcoholisten
ooit probleemdrinkers waren
en daar weer voor; gewone drinkers.

Bol werk ze, meid
volgens mij wil jij de boel op de meeting
een beetje perfect hebben he!
Nou ja, heb je jaren plezier van natuurlijk
goeie stok achter de deur dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...