Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 juli


Max72

Aanbevolen berichten

Goedemorgen

Vandaag nog niet teruggelezen, gisteren wel :)

Sha, petje af!! Ik dacht gisteren diene slinger in het geniept nog te pikken maar ik heb em opgeblonken en terug opgehangen :D

Bekkie :sun:. Keigoe dat je stappen onderneemt! Het is geen falen of minder sterk zijn. Net niet..
Het kan alleen maar beter worden. Kan niet anders!! We zijn op dezelfde dag geboren..komop..kranige weegschalen. Hoop dat je wat meer langskomt, I really do

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 287
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pfffffff weinig zin om terug te lezen..
Paar stukjes maar

Lien :present:. Goed gedaan!

En nou ben ik de rest al vergeten :(.
Ben moe..

Vannacht gedroomd dat ik verhuizen ging :huh:. Er was serieus iets mis met de lift. Het enigste dat ik me kan herinneren dat ie nooit juist op het verdiep stopte. Dan ben ik om één of andere reden achter een auto aangelopen. En ik had gedronken. Eén biertje maar trek dat ik daarna voelde..Hééééééééééééél vreemd.
Beetje rusteloos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door de doorbraak van gister bij de psych gaat mn leven volkomen veranderen.
Stel je voor dat je een zak bakstenen achter je aan moet slepen bij elke stap die je onderneemt......doodvermoeiend !
Die is nu weg, dus ik denk dat ik snel fitter ga worden.

We zijn nog niet klaar hoor, er ligt nog een pittig klusje. maar 2 PTSS trauma's zijn nu verwerkt. Ben wel diep onder de indruk van haar inzichtmethodes.

Looking at a different picture, through this new frame of mind

Moet ik ineens aan denken. rara uit welk liedje komt dat :) Het heeft iets met mn ADB naam te maken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht sliep ik in de bedstee en de beestjes lagen zo lief en braaf in hun mandje. Echt leuk. 1x een waarschuwingsblaf gehoord, maar dat is dan naar elkaar dat eentje iets doet wat de ander niet leuk vind. Meestal is het Zowie die Raksha corrigeert. Zowie snapt wat ik bedoel en Raksha nog niet.
Maar Raksha is wel gehoorzamer dan Zowie. Eenmaal gesnapt is voor altijd.
Zowie probeert nog wel eens dr eigen ding te doen, een boefje is het. Maar ja, ze heeft als pup alleen buiten moeten overleven dus ze is niet opgegroeit met mensen.
Raksha is wel echt helemaal happy aan het worden. Krijg regelmatig een oprechte glimlach van haar. Tis zo'n lieverd :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ken te weinig van rangorde tussen honden..
Maar zoals ik het lees woman ben jij dus de leider van het pact, volgt Zowie en staat Raksha onderaan in lijn. Ik zou echt niet goed zijn met twee honden. Ik zou de neiging hebben om de ene altijd te corrigeren als ie snauwt naar den andere.
Toch knap dat je het kan zien zoals het moet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4. Uw houding t.o.v. de honden.
Honden bepalen onderling hoe de rangorde tussen hen is. Hoe meer u zich bemoeit met de rangorde-bepaling tussen uw honden, hoe meer onrust u zult krijgen. Straf bijvoorbeeld de ranghogere hond dus nooit, als hij/zij de ander eens hardhandig op zijn plaats wijst. Negeer het hele gebeuren en mopper alleen op de ranglaagste en stuur deze weg. Geef de ranghoogste eventueel een aai wanneer de rust is weergekeerd. Houd ook rekening met de rangorde bij zaken als eten geven, begroeten bij thuiskomst enzovoort. Trek de ranghoogste hond bij alles voor, hoe "onmenselijk" dat soms misschien lijkt. Uiteindelijk is het ook in het belang van de ranglaagste wanneer u zo handelt, omdat het effect duidelijkheid en dus rust in de roedel met zich meebrengt.


Kijk dat kan ik dus niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I know
Ik doe het toch stiekum op mn eigen manier
Eerst Zowie ernstig knuffelen, daarna Raksha ook heel ernstig
Ipv nr.1 en nr.2 in de rangorde
Heb ik nr.1a en nr.1b
Zowie vindt dat ook goed ;)


quote:


Originally posted by:
fleurtje

4. Uw houding t.o.v. de honden.


Honden bepalen onderling hoe de rangorde tussen hen is. Hoe meer u zich bemoeit met de rangorde-bepaling tussen uw honden, hoe meer onrust u zult krijgen. Straf bijvoorbeeld de ranghogere hond dus nooit, als hij/zij de ander eens hardhandig op zijn plaats wijst. Negeer het hele gebeuren en mopper alleen op de ranglaagste en stuur deze weg. Geef de ranghoogste eventueel een aai wanneer de rust is weergekeerd. Houd ook rekening met de rangorde bij zaken als eten geven, begroeten bij thuiskomst enzovoort. Trek de ranghoogste hond bij alles voor, hoe "onmenselijk" dat soms misschien lijkt. Uiteindelijk is het ook in het belang van de ranglaagste wanneer u zo handelt, omdat het effect duidelijkheid en dus rust in de roedel met zich meebrengt.






Kijk dat kan ik dus niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal

Heerlijk geslapen, wat is uitslapen toch heeeeeeeeerlijk....
Ik geloof dat, dat 1 van mn lievelingshobby's is
Sorry voor alle slechte slapers hoor
Het lijkt me echt verschrikkelijk als je niet goed slapen kan
moet er niet aan denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik voel mij heel relaxed, want de kinderen zijn er. Wij zijn lekker aan het knutselen. Heerlijk....!!!!
4e dag alcoholvrij. Yes !!
Alleen als de kinderen weg gaan moet ik zeeeeer alert zijn altijd. Gelukkig ben ik een paar dagen alcoholvrij dus volgende week zal meevallen, maar die week erna of het weekend is het oppassen !!
Ook al denk ik nu helemaal niet !! Maar dat is mijn valkuil. Dat weet ik inmiddels wel.
Ik zie iedereen positief en dat doet goed !!
Ga ervoor dames en heren !!!

Groeten Gabber

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee Bekkie,
Ik heb je gelezen en ik vind het spijtig voor je dat de detox de enige manier is op dit moment.
Ik vind het erg knap van je dat je voor jezelf de weg kiest die het beste is.
Ik wens je heel veel kracht en beterschap toe voor je opname.


Hieruit blijkt voor mijzelf dat het dus helemaal niet verkeerd is
om lang op het forum te blijven "hangen" zoals het vaak genoemd wordt.
Zolang ik op het forum ben, ben ik niet meer de witte die ik voor het florum was
Sterker nog het heeft ontzettend meegewerkt aan mn eigen zoektocht.
Na Bekkie gelezen te hebben ben ik me dit helemaal weer bewust.
Zonder adb en het forum stond ik niet waar ik nu ben.
Zo blijkt maar weer:
Je moet het zelf doen, maar niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ja...dat is vaak zo helaas....
er blijven hier mensen weg omdat ze denken dat ze het niet meer nodig hebben...
en dan komt er vaak na verloop van tijd een idee...het kan wel weer...het gaat wel weer....
het gaat al zolang goed....en dan moet dat eentje toch wel kunnen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.
Ik schrijf een berichtje hier, omdat ik vanaf vandaag helemaal ga stoppen met drinken *zegt ze overtuigend*.
Eergisteren was vreselijk... Ik herinner me bijna niets meer van de avond. En gisteren ging het iets beter, maar ik ben weer stukken van de avond kwijt en vind mijn gedrag zo ontzettend stom als ik gedronken heb. Ik voel me de volgende dag zo ontzettend ellendig. Spijt... schuldgevoel... weer gefaald. Ik probeerde te minderen, maar dat kan ik schijnbaar niet.
Het is niets of alles. Dus vandaar mijn voornemen om helemaal te stoppen.

Ik weet nog niet hoe... Straks maar even shoppen in de stad en vanavond misschien naar de bioscoop ofzo. Ik probeer café's te vermijden, wat lastig is als je er bijna elkde dag komt :-S.

Heeft iemand nog tips misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd, sunny....
stoppen is wellicht makkelijker dan minderen...voor mij toch in ieder geval....
een gedoseerde verslaving bestaat voor mij niet...
maar in feite geef jezelf het antwoord al he....het is dan alles of niets....
en alleen maar vandaag die eerste niet pakken, moet toch lukken he ...??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...