Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wie kan me alsjeblieft helpen?

Ik ben 33 en ben alcoholist.
Het begon vorig jaar toen ik de ziekte van Pfeiffer kreeg.
Ik was al een stevige drinker maar ik kreeg geen katers meer maar door voor in de plaats wordt ik elke ochtend duizelig wakker waardoor het soms zo erg is dat ik niet naar mijn werk kan of over straat durf.
Om die duizeligheid weg te krijgen begin ik weer met wijn en dan voel ik me goed maar blijf weer met de wijn door gaan tot ik de volgende ochtend weer duizelig ben.
Bij mijn laatste bloed controle bleek mijn lever waarde te hoog te zijn, mijn arts zij dat het door de ziekte van Pfeiffer kwam, maar ik denk dat ik wel beter weet.

Ik drink dus om me beter te voelen, maar ook als ik een dag niet drink dan wordt ik duizelig, is dit afkick verschijnselen?

Please help!

Geplaatst

draaikont, welkom.
misschien is het verstandiger om nog eens naar de huisarts te gaan en hem de waarheid te vertellen. dat je moet stoppen met drinken was je zelf al achter :D. en als je echt wilt stoppen kunnen wij je misschien een steuntje in de rug geven maar uiteindelijk zul je het zelf moeten doen. kom je gezellig meekletsen in de huiskamer??? ook bij ditjes en datjes en dan de datum van vandaag.
groetjes igor

Geplaatst

Welkom Draaikont,
ja jij weet beter
je bent je gezondheid aan het vernielen
en eigenlijk zie ik maar één hulpmiddel:
stoppen.
geen katers meer hebben is al een heel duidelijk signaal,
verhoogde leverwaarden ook natuurlijk, en door verminderde weerstand kun je van alles
gaan mankeren. neem deze signalen alsjeblieft serieus, je bent nog zo jong, je lijf kan herstellen, ontgiften en je een nieuwe kans geven. Mag jij wel zorgen dat je die kans neemt en houdt!
Het zijn waarschijnlijk afkickverschijnselen als je een dag niet drinkt, maar als je je zorgen maakt
is het mischien toch tijd om je arts in vertrouwen te nemen zodat je een soeciaal op alofol gerichte
diagnose krijgt. De ziekte van Pfeiffer duurt meestal erg lang, een jaar of zo, en als je blijft drinken
zal dat eerder nog langer gaan duren. Ik ben geneigd te zeggen
please help jezelf.
met dit forum, een goede behandeling en genoeg motivatie bij jou moet het kunnen lukken. Succes!

Geplaatst

@jane4 ik probeer al zo lang te stoppen, maar de klachten gaan niet weg, dat is gewoon het ergste, ik ben een tijdje een week gestopt en het was een verschrikking, ik bleef maar volhouden en denken dat het morgen beter zou gaan maar dat was niet zo. Ik kon op een gegeven moment mijn eigen benen niet meer sturen terwijl ik er zo mee bezig was.
Ik zal morgen een afspraak maken met de huisarts welke ik al te lang heb uitgesteld, maar ik ben er bang voor, bang om mijn jonge kind hierdoor te verliezen als ik zeg dat ik niet van de alcohol kan afblijven.

Geplaatst

@jane4 ik probeer al zo lang te stoppen, maar de klachten gaan niet weg, dat is gewoon het ergste, ik ben een tijdje een week gestopt en het was een verschrikking, ik bleef maar volhouden en denken dat het morgen beter zou gaan maar dat was niet zo. Ik kon op een gegeven moment mijn eigen benen niet meer sturen terwijl ik er zo mee bezig was.
Ik zal morgen een afspraak maken met de huisarts welke ik al te lang heb uitgesteld, maar ik ben er bang voor, bang om mijn jonge kind hierdoor te verliezen als ik zeg dat ik niet van de alcohol kan afblijven.

Geplaatst

een keer is genoeg hoor draaikont, soms is iemand al niet meer ingelogd
en dan moet je wachten op antwoord.
De huiskamer is als je forums aanklikt en dan op
ditjes en datjes klikt, per dag wordt daar een nieuw draadje aangemaakt
door degene die als eerste inlogt en wil schrijven.
Een soort van virtuele huiskamer, waar altijs wel iemand is die je kan steunen,
of om mee te kletsen.
En je kind wordt niet zomaar weggehaald hoor, je huisarts is wel wat gewend
en zal je ongetwijfeld goed kunnen helpen en een verwijzing maken voor de training
als je
die wilt doen, dan vergoedt je verzekering het n. Iemand die zijn problemen onder
ogen ziet en bereid is er iets aan te gaan doen, dat is iemand die een huisarts blij maakt denk ik.

Geplaatst

Hallo Draaikont,

Je hebt een heel herkenbaar verhaal, voor ons allemaal denk ik.
Mij heweft de begeleiding van alcoholdebaas erg geholpen, via Tactive, internetbehandeling. Je hebt daarvoor een verwijzing van je huisarts nodig, maar daar ga je morgen toch al naar toe! Ik vond het ook eng om tegen mijn huisarts over mijn problemen te vertellen, maar hij/zij kan dan beter bekijken wat er echt aan de hand is.
Je basisverzekering betaalt die begeleiding, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik heb nu de cursus gedaan en zit nu in een "vinger aan de pols" traject. Tot mijn enorme vreugde is ook mijn vakantie goed gegaan, zonder uit de bocht te vliegen. Dat was voor mij echt een vuurproef.
Je leert dan je eigen valkuilen te ontdekken en wat te doen om te voorkomen dat je er weer in valt.
Misschien een idee?

Hartelijk welkom trouwens. Je staat niet alleen in je problemen en dat maakt je minder eenzaam.
Veel succes, op wat voor manier dan ook.

Lytse.:present:

Geplaatst

Goeie morgen Draaikont,

Als die duizeligheid niet door de alc. komt, zou je er ook nog last van hebben als je gedronken zou hebben, dus heb ik het gevoel dat het toch met drinken te maken heeft.
Kom maar gauw naar ditjes en datjes zodat je daar kunt mee praten.
Welkom op ons forum.:)

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...