Spring naar bijdragen

woensdag 13 juli


Gast jopie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 239
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Aicha ik ben cold turkey gestopt op 27 februari, 3x gerookt tijdens een terugval met drank, gelukkig meteen de dag erna weer kunnen stoppen, ik wil echt niet meer roken, en das een goede stok achter de deur, natuurlijk wil ik ook nooit meer drinken :huh: maar ik verlang nog wel naar die roes :wacko:
soms wil ik nog verdoven, maar roken ,nee daar verlang ik niet naar, het Leven is zoveel lekkerder zonder, na de eerste 2 weken wordt het makkelijker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Gaby


nu maar eens kijken hoe het daarachter is, en dat gaat dus met vallen en opstaan, want achter mijn gordijntje is de grote boze mensen wereld, en soms wil ik daar nog steeds voor schuilen (lees drinken)



Het valt heus mee hoor achter dat gordijntje ;). Het is niet dat jij het niet aankan..het is je verslaving die zegt dat je te zwak bent. Dat je het nodig hebt.
Je hebt al meer dan eens bewezen dat je strijden kan. Stralen kan je al, nu nog blijven schijnen bij de volgende storm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en weet je Fleur, ik heb de luxe, dat als het me niet bevalt achter dat gordijntje, ik de gordijntjes hier kan sluiten, en me in mijn eigen wereldje kan terugtrekken (op een positieve manier hoor!) zoals vandaag, ik hoef enkel vanmiddag te werken, lig nu super luxe in mijn bedje met laptop, met jullie te frummen, tel je zegeningen ;)

ga je vandaag nog klussen Fleur? ik wil een kamer witten, of nee, ik wil eigenlijk dat iemand mijn kamer wit, liefhebbers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen mensen
zit hier met een soort van jet-lag gevoel
maar de nachtdienst verliep goed hoor.
Ik ben blij weer in de running te zijn qua werken
is toch anders dan thuis en thuiswerk.
Weer een netwerkje erbij en ergens bijhoren, zoiets ook.
zo nu ff bijlezen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mick

@Gaby, nee dat kan je niet ergens invullen, want ik heb het aangepast. Je kan natuurlijk wel de link op je eigen pagina plaatsen.



mmm jammer, om het nu zelf te plaatsen,ze zouden eens denken dat ik een alcoholprobleem heb :$ maar vaak vindt ik dat soort stukjes even aanvinken met ''vindt ik leuk'' alsof je misschien net dat ene kleine zaadje bij iemand plant... (of zoiets :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,
wat alweer een drukte hier zeg.
Rotnacht gehad, alleen maar nachtmerries. Vanmorgen al vroeg opgestaan, toch mijn ritme maar aanhouden.
Zo plantjes halen voor op mijn balkon.
Inderdaad niet echt zomerweer zo. We hadden in april een heerlijke zonnige maand, maar juli valt erg tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: verrandering
hey gabby,

er lag een vrouw voor me en die staat me echt op het netvlies gegrift.. die rookte en dronk als een tierelier en ze zal niet veel ouder zijn dan een jaartje of 60... dacht zo wil ik echt niet worden, en ja ervaringen uit fam.. komen er dan ook nog even bij... dus toen ben ik ook heel hard gaan nadenken van wat doe ik hiermee,

ik weet nog toen ik vroeger bijna dagelijks(!) in de kroeg zat te zuipen, dat ik soms van die vrouwen zag , en dan dacht ik altijd, dat gaat met mij ook gebeuren, en het leek me vreselijk, maar het idee niet meer te mogen drinken leek me nog vreselijker, mijn hele sociale leven speelde zich af in de kroeg, ik ben ook zo eenzaam geweest toen ik besloot te stoppen (bijna 5 jaar terug) ,nu langzaam maar zeker, komt mijn leven weer in het juiste vaarwater, maar dat heeft best lang geduurd, bij de AA werd ik altijd boos, omdat ik me zo eenzaam voelde na het stoppen, want heb met iedereen gebroken, echt iedereen met wie ik omging zoop, nu ga ik wel met mensen om die af en toe iets drinken (je kent ze wel, die types die daar niet over nadenken, die na 2 wijntjes zeggen, nee dank je, doe mij maar een spa :huh:, wat heb ik me daarover verbaasd in het begin!!!) en toen ik weer begon te drinken, deed ik het stiekem thuis, was inmiddels al zo ver, dat ik de kroeg niet meer in durfde, want wist nooit meer het eind van de avond, en wou ook eigenlijk niet meer terug daar naar toe, maar juist uit eenzaamheid, kon ik dan wel hele dagen zitten drinken aan de keukentafel, wat een kwelling, wat deed ik mezelf aan :wacko:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij duurde het ook erg lang Jopie
dat resetten van slaapritme, ik hoop dat
ik dat nu niet helemaal ontregel. Maar met 1 nachtdienst per maand zal het wel meevallen.

Gefeliciteerd met oudste:musicnote:
ben je ook een beetje jarig he!
Mijn jongste vertrekt straks naar de states
doet weer een appèl op mijn triggerpunten
loslaten en vertrouwen
en hopen dat ze tijd neemt om contact te onderhouden
met dr nieuwe Balckberry; geen excuses nu:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar gabs,
het lijkt me zo dat je in die kroegen ook héél wat eenzame uurtjes
hebt weggedonken en dat ze daar nog eenzamer door werden, want
persoonlijk vind ik vaak dat dat juist daar zo duidelijk is allemaal.
De gezellige groepjes hebben een heel andere uitstraling, zeker in het begin
van het drankgelag, maar ook die groepjes stralen op een gegeven moment
iets triests uit. je bent trouwens toppiue bezig meis, maar dat weet je al he:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt Jane, wat vroeger als gezellig werd gezien, na het werk een paar biertjes drinken met onze vaste club in de kroeg, werd natuurlijk steeds triester, mensen gingen trouwen, kregen kinderen, bouwden een Leven op en hun kroegbezoek werd steeds minder, ik daarentegen gaf mijn hele leven op om maar in de kroeg te zitten (ken je dat liedje van "Doe Maar'' ik laat je steeds maar zitten als ik ga stappen met m''n vrienden in de kroeg, dat was mijn lijflied, was er gewoon trots op, want die ''anderen'' die een Leven gingen opbouwen vond ik maar triest, ze zouden een biertje (of tien) moesten lusten! En zo werd ''ons'' clubje steeds kleiner, en de rest van het publiek steeds jonger, en als ik nu langs de kroeg loop, zie ik de triestheid en de eenzaamheid van de mensen, maar toch, daar was je i.i.g met de barkeepster dus je had aanspraak, nu ben ik alleen thuis, daar heb ik heel erg aan moeten wennen, was mijn huiskamer kwijt, en kreeg er een leeg bestaan voor terug, de bekende cirkel he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...