Spring naar bijdragen

Vrijdag 15 juli


Max72

Aanbevolen berichten

Bolletje, ik dacht toch echt dat ik ziek zou worden. Maar dat gebeurde dus niet. Ik drink omdat ik de verdoving gebruik, om RL te onderdrukken. Werk, eet, drink, slaap, Werk enz.

Ik moet zeggen dronk om RL te onderdrukken. Moet de kracht wwer vinden om die gewoonte te onderdrukken.

Ben direct naar mijn huisarts gegaan, en zou nu dubbele dosis moeten slikken, maar ik stel dat dus al drie dagen uit. geef mezelf het excuus dat ik er de spirit niet voor heb. Lieg weer tegen mezelf.

Zucht ff diep nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 470
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Djoon geweldig dat je zo eerlijk kunt kijken naar jezelf. Ja dat uitstel gedrag ken ik maar al te goed. Had dat toen ik dronk ook vaak. "Nee morgen ga ik slikken maar vandaag zuip ik me het lazerus". Toch moet je jezelf bij de lurven pakken joh, want iedere dag die je langer uitsteld, is dubbel zo moeilijk om je te herpakken.
Wil je een afspraak maken met me of vind je dit nog te vroeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Djoon

'alcohol om RL te onderdrukken'.

Geef die analyse op.

Mensen drinken soms alcohol om RL situaties op een 'gezonde' manier te vergeten.

Als je tot tot dat genre behoort, vergeet dan mijn bijdrage.

Maar als je voor de zoveelste keer alcohol gebruikt om RL situaties de kop op te drukken,

dan moet je dat argument los laten en de diepere waarheid zien.

groet,
Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg,
Ja, ik heb vorige maand maatregelen genomen. Vanmorgen had ik een kennismakingsgesprek met psycholoog
(een voormalig huisarts) om mezelf, en mijn leven, weer richting te geven, op de rit te zetten, of te wel om weer een begin te maken aan mijn leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Djoon geweldig dat je zo eerlijk kunt kijken naar jezelf. Ja dat uitstel gedrag ken ik maar al te goed. Had dat toen ik dronk ook vaak. "Nee morgen ga ik slikken maar vandaag zuip ik me het lazerus". Toch moet je jezelf bij de lurven pakken joh, want iedere dag die je langer uitsteld, is dubbel zo moeilijk om je te herpakken.


Wil je een afspraak maken met me of vind je dit nog te vroeg?



Bolletje, over wat voor afspraak heb je het dan, als ik vragen mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feit is dat deze verslaving tot grote eenzaamheid leidt.
Je wilt aandacht, want je voelt je zo ontzettend eenzaam met alleen die fles.
(alleen schrijf je het niet aan de drank toe, want dat beseft het benevelde brein niet meer).
De kunst is dan om die aandacht op een positieve manier te vinden.
Helaas is het vergif alcohol gemeen en schreeuwt met om aandacht op de meest destructieve negatieve manier die er is.

Als ik flink gedronken heb dan kan dat zomaar gebeuren.

Nu kom ik bij tijden hier op het forum en dan zie ik steeds hetzelfde gebeuren.
Dezelfde miskenningen, dezelfde 'discussies', alleen door andere mensen, met een gemene factor: alcoholisme.

Het is niet uit te bannen, dat hoeft ook niet.
Op een dag als je nuchter bent dan doorzie je dat pas.
Het alsmaar doorgaan op hetzelfde, niet luisteren en maar in je eigen eenzaamheid zitten.
Niet over je eigen problemen hebben, maar wel over die van anderen.
Hoe anderen het zien en doen, wat de ander allemaal fout doet.

De eerste stap is erkennen dat je ziek bent.
Dat je het niet alleen puur op wilskracht kan.
We hebben elkaar nodig.

En JA het is net als het echte leven hier op het forum.
We maken ons hier net zo druk om de meest simpele futiliteiten als in het dagelijks leven.

Ik heb deze maand mijn eerste stap gezet.
En het is 11 jaar geleden dat ik dit inzicht ook had.

Vijf jaar niet gedronken, mijn ziekte verwaarloosd, niet wetende dat het sluimerend in mijn hersens zat.
De hersens zitten te wachten op die eerste slok en zo snel ze dat weten wordt het hele mechanisme in werking gezet om de rest ook te krijgen en zo ben je weer terug bij af.

Niet helemaal, als je er maar weer van kan leren.

Ik begin gewoon weer opnieuw, zonder schroom of schaamte.
Ik ben blij dat ik dit nu kan schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Djoon geweldig dat je zo eerlijk kunt kijken naar jezelf. Ja dat uitstel gedrag ken ik maar al te goed. Had dat toen ik dronk ook vaak. "Nee morgen ga ik slikken maar vandaag zuip ik me het lazerus". Toch moet je jezelf bij de lurven pakken joh, want iedere dag die je langer uitsteld, is dubbel zo moeilijk om je te herpakken.


Wil je een afspraak maken met me of vind je dit nog te vroeg?



Ik zal het even anders zeggen, das misschien wat duidelijker. Wat ik zo heel graag met jou zou willen afspreken is dat je ook op het refudraadje gaat komen. Dit staat bij thema's. Daar melden mensen die ook refu slikken dat ze het ook daadwerkelijk gedaan hebben. Het is een soort ruggensteuntje en ikzelf voel me daadoor een stuk zekerder.
Nou dat zou ik ook graag willen voor jou. Dat je je een stuk zekerder gaat voelen.
heb net bij wie is wie gelezen dat je zo vastberaden bent om de drank te laten staan. Dit draadje zou je daarbij goed kunnen helpen.
Mocht je dat willen en je kan het niet vinden, laat het dan ff weten dan kijken we samen, afgesproken?:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Vallen, struikelen, dapper opstaan, en weer vallen struiken en opstaan. En weer doorgaan.
Ik ken je niet.
Maar ik herken je verhaal wel.
Je verhaal zou ik ook herkennen als ik nog nooit in mijn leven een druppel gedronken zou hebben.
Hou vol, zonder opstaan en weer doorgaan, heb ik nooit kunnen genieten van de momenten dat ik er weer stond.
En weer de kracht had om door te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
BamBam

En Fleur, het valt me op dat je blijft hameren op het feit dat er een kern is die elkaar kent. Dat er mensen zijn die elkaar kennen is waar. Maar wat is kennen. Is dat elkaar hebben ontmoet, is dat dagelijks hier schrijven, is dat privécontact?


Jij schrijft nog niet zo lang maar daar hoor jij nu toch ook bij, bij die kern. Daar hoort toch iedereen bij die langer dan een paar dagen blijft hangen.


Schrijf mee, stel vragen, vraag om respons als je niet genoeg krijgt naar je zin, lees de verhalen van anderen en kijk wat je eruit kunt halen. Ik wens iedereen een fijne plek op dit forum. Voor mij is het zo ontzettend helpend geweest, dat wens ik voor iedereen die zich inschrijft.




:D :D :D
Ik zit hier al ff hoor BamBam..Ben heel veel weggeweest ook. Meestal niet zo vrijwillig..
Ik hamer niet..ik zeg gewoon dat het er is en ik totaal kan begrijpen waarom nieuwelingen zich zo voelen. Heb ik daar mede schuld aan. Zeker weten..

Op je eerdere reactie.. Ik ben enkel teruggekomen omdat er verschuivingen hadden plaatsgevonden. Na mijn laatste ban had ik meer dan opgegeven. Sommige weten dat, anderen kunnen daar om grijnzen. Sommige opmerkingen zijn te.
En soms wordt er veel te veel geschoten op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Djoon:

Dat is ook wat de internettherapie van Tactus me heeft geleerd.
De ellendige spijt, schuld en schaamte houdt juist die verslaving in stand.

Het niet willen voelen van die ellendige weer en weer mislukken.
Wat doe je, drank er overheen en heel even voel je je weer de bink.
Tenminste zo werkt dat bij mij.

Tactus heeft me dat inzicht gegeven.
Dan is er weer een tijd over heen gegaan.
Maar wij willen alles DIRECT, NU.
Het is niet maakbaar.
Je brein heeft ook tijd nodig.

Want de verslaving is meer emotioneel dan lichamelijk.
Van de lichamelijke ongemakken ben je zo af.

Maar wat doet je omgeving met je.
Alle triggers.

ALLES triggert:

Mooi weer, slecht weer, ziek gezond, geslaagd, gezakt.

ALLES, totdat we beseffen dat er niet EEN rede is om je vol te gieten.

Het is gewoon jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Dinah

Hallo lieve frummers,




Ik ben weer terug en kan jullie met hele grote blijdschap melden dat er bij mij geen uitzaaiingen van kanker zijn geconstateerd,


Glaasje champagne gedronken en vanaf dat moment weer droog.


Heb hele goede vooruitzichten en ga voor een droog en schoon leven.


Godzijdank.




AAaaaaaaaaaHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!! Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:heart: :heart: :heart: :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...