Spring naar bijdragen

Donderdag 21 juli 2011

Susana

Aanbevolen berichten

Morgen

wat een gezellige dromen bol.

Er is een uitvaart van een oud-collega van me maar ik ga niet. Stond er niet zo dicht bij dus waarom me ziek maken?
Veel sterkte Igor.
Hoop dat je daarna in rustiger vaarwater komt te zitten en terug starten kan daar waar je was geƫindigd.

Daardoor denk ik aan Dinah? Gaat het goed met je? Mijn geheugen speelt me weer eens parten.

Suus, succes!

Rae, geen geld vandaag dus..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 248
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ik heb de hele toestand nog eens nagelezen, de hele discussie is ontstaan omdat ik heb geschreven...
"wat een weelde, om nuchter door dit leven te huppelen" Dat kan blijkbaar niet. Na alles wat ik meegemaakt
heb met drank, is het niet mogelijk hier te vertellen dat ik ben gelukkig ben dat ik niet meer hoef te
drinken. Het moet zo nodig afgekraakt worden en dan ontstaat er een commotie van 2 dagen.
Ik voel me dan ook zeer belemmerd in mijn vrijheid om hier te schrijven hoe ik me voel, als
ik bij ieder bericht moet nadenken...zou dat kunnen, zou dat niet kunnen...??...precies zoals Borretje
gistermiddag aangaf.
Regelmatig lees ik berichten van mensen die al een poos meelezen en dan eindelijk genoeg moed
verzamelen om hier aan te melden en nog wat te schrijven ook. Als ze dergelijke discussies ook lezen
zullen ze misschien afvragen of ze hier wel steun gaan krijgen...en durven dan niet meer...
Misschien worden ze op die manier wel veroordeelt tot verder drinken...of worden ze al onderuit
gehaald voordat ze zijn opgestaan...triest vind ik dat...dieptriest..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:huh:
Maar hoe moet ik in godsnaam weten wat jij hebt meegemaakt met drank als je meldingen beperkt blijven tot Ć©Ć©n of andere standaardregel? Ik weet nauwelijks iets van je buiten het feit dat je het leven zonder alcohol zo hupsiepupsie vind. De meldingen voor je posting waren dat niet echt. Toch misschien niet zo handig dan?
Je voelt je aangevallen. Als dat door mij is so be it. Jij hebt er van tijd tot tijd zelf een handje naar.
Mensen blijven om meerdere redenen weg. En de discussie tussen personen is iets dat al eeuwen draait.
Net zoals meerdere discussies dat doen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij deze moet er nog iets van mijn hart

Als iemand ooit nog insinueert dat mijn gedrag kan geweten worden aan eventueel drankgebruik en of dit daaraan koppelt omdat dit op ƩƩn of andere manier herkenbaar is omdat ze zelf enkel en alleen reageerde onder invloed van, krijg ik een fleuris. Ik vind dat onrespectvol, laag bij de grond en hƩƩl denigrerend.
Bovendien wordt ik daar pokke kwaad van.

Waarom? Omdat ik er al bijna vijf maanden tegen vecht en het me op momenten al bloed, zweet en tranen heeft gekost. Ik net als elk ander enkel kan teren op complimenten die ik hier krijg omdat ik niet altijd even trots ben op mezelf.
Ik kan tegen kritiek op mij als persoon, mijn gedrag, mijn woorden..het maakt me boos en kan er niet altijd even goed mee om maar ik vind wel een manier. Maar verder hoeft het niet te gaan.

Bij deze gezegd en gelaten

Ik ga iets doen
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Wat een weelde om nuchter door het leven te huppelen"
"Nuchterheid is een beloning".

Zomaar twee standaardzinnetjes. Ik kan ze zo opdreunen, zo vaak heb ik ze gelezen. :) Maar het brengt mij niets verder. En (Niwi) dat hoeft ook niet toch?
Iemand anders misschien wel. Jij bijvoorbleed.
Waarom, waarom wil je hier horen dat het ons allemaal sterkt? Dat begrijp ik niet. Waarom is het voor jou zo kwetsend dat iemand benoemt dat het (op bepaalde momenten) verkeerd valt? AA is jouw methode om te stoppen en gestopt te blijven. Prima toch? De mijne (en van een aantal anderen) niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
borretje

Ik heb een groot dillemma.

Ik vind Fleur lief

Ik vind Niwi lief

Ik vind Jopie lief

Iedereen ligt me aan het hart hier.

Anders was ik hem allang gepeert..

Man toch..

Nu ben ik zo'n heintjes ding :angry:. Kom ik weer terug..
Waar zit het dilemma? Dat zou er enkel zijn als je het gevoel hebt dat je een kant kiezen moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik op dit forum de ervaring wil delen dat het voor mij nu
een weelde is om nuchter door dit leven te huppelen
ontstaat er een discussie van inmiddels 3 dagen.
en dan wordt er ook nog gesuggereerd dat ik meer ervaringen
zou moeten delen...:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een discussies weer, weet je, ergens vindt ik het wel interressant om te lezen, omdat ik slecht met dit soort dingen ben, en nu ik een akkefietje met de buren heb, kan ik hier op het forum misschien toch wat leren, hoe ik dat nu het beste kan aanpakken, merk dat mensen zich snel aangevallen voelen, wat leidt tot terugtrekken, wat herkenbaar voor mij, maar ja zie die cirkel maar te doorbreken Gabs, dit is mijn kans.... brrrrrrrr..... doodeng , het ene moment denk ik, ''ze maken me niets, ik sta in mijn recht'' en het andere moment denk ik ''waarom vinden ze me niet aardig, waarom doen ze zo naar, ik heb toch niets gedaan, het is oneerlijk'' dus het ene moment zet ik me in de winnaarspositie en het andere moment in de ''arme ik'' positie, goh moet ik nog ergens een boek over hebben (celestijnse belofte) , en ook weleens een workshop over gevolgd, en nu is het dan in echie, problemen bespreekbaar maken, zonder m'n kop in de wind te gooien, en hoogmoedig weg te lopen, ontslag te nemen, zuipen!! Maar rustig,nuchter, maar oh zo moeilijk

:huh: volgens mij komt het een beetje warrig over, ben toch echt nuchter hoor ;)
uitslag van mijn vader krijg ik eind van de middag,bedankt voor jullie medeleven :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Sowhat

Kom lieve mensen.

Ga even wat anders doen dan hier op het forum proberen uit te leggen wat je voelt,en hoe je dingen bedoelt.

Dit is virtueel,we kennen elkaar niet.

Ga naar buiten en vergeet het forum voor een tijdje.

De hele dag over alcohol praten,maakt alleen maar dorstig.

Wij zijn zoveel meer dan alleen drank.

Helemaal mee eens!!
Ga wat doen, werken(vrijwillig), lopen fietsen, sporten
weet ik veel wat.
Maar de ***ganse dag achter dat schermpje zitten
en hier oeverloze discussies voeren (over soms niets)
daar word je niet beter of vrolijker
van volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niwi, je moet niet alleen de negatieve reacties eruit halen.
Een aantal zijn ook blij met jouw reacties.

Ik ben harstikke blij voor je dat het zo goed gaat en ik ben stinkend jaloers op je :D:present:

Kop op Niwi, trek het je niet zo aan.

En voor degene die zich er zo boos over maken: 'Het zegt alles over je zelf'.
Iets om over na te denken :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby het komt niet warrig over, en ik snap je helemaal.

Het is de kunst om je niet zoveel aan te trekken wat een ander van je denkt.

Als jouw emoties afhankelijk zijn van die ander zal die ander je oppeuzelen.
Jij jouw emoties en die ander zijn emoties.
Ieder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey die Rekel,
Je schreef dat je in (ik geloof 2009) ook al aanvaringen hebt gehad. toen omdat je wel iets vertelde. Wat er toen gebeurde en nu weer is dat je je dan terug gaat trekken. Daarmee voel je je misschien toch weer niet begrepen en de mindere misschien.
Wat ik van de week bedoelde met mijn berichtje is, dat ik graag wat meer de Niwi wil zien, misschien wat meer contact wil hebben. Dat krijg ik met jou niet echt, omdat je meestal dezelfde berichtjes schrijft, en ik daar niet zo goed op weet te reageren.
Maar echt inhaken op berichten en op een andere manier actief reageren is misschien wat ik bedoel te zeggen.
Maar als jij behoefte hebt om deze berichtjes te blijven schrijven, moet je dat zeker doen.
Iedereen draagt bij met zijn of haar berichtjes aan dit forum, jij ook hoor.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...