Spring naar bijdragen

23 juli


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja snoepje. Sinds 1.2 dit jaar. Door de alcohol idd. Ik flip er zo vreselijk van, wat ik mijn kind aandoe en hem..... als ik eerder had ingezien dat ik alcoholist ben (ook al drink je niet veel, en niet vaak, dan nog kun je er een zijn!) dan dan dan.... Het is te laat. Ik vroeg hem waarom hij dan wel eens een wijntje inschonk voor mij, zonder dat ik er om vroeg.... Toen zei hij dat hij het niet inzag... maar aan de andere kant zegt hij dat hij het aan zag komen. Iemand vroeg gister, is dat echt de reden? Ik kan daar geen antwoord op geven... Woensdag morgen was alles nog in orde, we hadden wel wat ruzies gehad de laatste weken.... maar uitgesproken en opgelost. Deze ruzies hadden niet alleen betrekking op alcohol. Ik had beloofd niet te drinken! Maar ik maakte me daar woensdagavond wél schuldig aan. (Toen hij binnenkwam zat ik aan mijn 1e rosébiertje...) de maat was vol. Ik was die middag met de kat met spoed naar de dierenarts geweest. Abces. Ik zocht een excuus om te ontspannen. De wil om te drinken was krachtiger dan wat ik als persoon wilde. Ik weet niet hoe jullie het ervaren... maar soms lijkt het wel op een gespleten persoonlijkheid. Mijn wil wordt ondergesneeuwd door de wil van Alcohol. Nu ik dat inzie.... ga ik hem/haar verslaan. Uitbannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zinnige,
de drank kan ik niet verslaan. Dat heb ik 24 jaar geprobeerd en elke x ging ik de mist in. Wat ik wel kan is accepteren dat ik dat niet kan. Dat kostte me wel moeite hoor. Ik wilde zooo graag drinken en ik snapte werkelijk niet waarom ik niet kon stoppen na vier biertjes.
Maar als ik een glas neem gat er iets in werking in mijn lijf wat dan meer wil. Ik heb geen rem, Ferry placht te zeggen; 'mijn remblokjes zijn kapot'. En zo is het bij mij ook.
Het is niet dat ik geen veerkracht heb of geen wilskracht. Integendeel. Maar ik behoor tot die mensen die dat eerste glas niet kunnen nemen.

Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. Ik heb hulp gezocht toen ik eenmaal echt wilde stoppen. Huisarts, peut, medicatie en na een tijdje AA. Voor mij heeft het goed gewerkt. dat wen sik voor jou ook. En voor ons allemaal.

Heb een fijne dag allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Snoepje, misschien is Zinnige haar partner het wel helemaal zat. En beloftes van alcoholisten zijn niet veel waard, de mijne toch niet. Ik kon 's ochtends beloven niet te drinken en tegen vijf uur 's middags was ik die belofte alweer vergeten. Talk is cheap zeggen ze dan. Actie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Bam bam, ik moet even reageren op jou. Ik heb hulp gezocht. Mijn huisarts pakte dit niet op! Uiteindelijk heb ik me aangemeld bij de AA en het Bouman. Bij Bouman ben ik in therapie gegaan, echter daar kreeg ik te horen dat ik mezelf géén alcoholiste mocht noemen. Ik had door onverwerkt verlies een alcohol afhankelijkheid gekregen. Begin januari heb ik alles met succes afgesloten. Echter het is begonnen mét mijn partner.... één drankje op een terras of tijdens een diner.... moest kunnen toch? Nou ik behoor tot de groep die dus totaal géén druppel kan drinken. Nooit meer, maar daar ben ik pas heel erg recentelijk achter.

Dat ik met de AA niet door ben gegaan is, omdat ik niet kon slapen van de vreselijke verhalen, en dat kan ook weer niet de bedoeling zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
BamBam

Zinnige, ik hoop dat jij je op je eigen herstel kunt concentreren. Ik begrijp je gevoelens, denk ik wel, maar aan je partner kun jij niets veranderen. Alleen jezelf. Richt je darop, dat is wellicht helpender.



Dank je voor deze tip BamBam! Je hebt gelijk! Ik ben nu ffies weg! Tot laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
dewaanzinnige

.




Dat ik met de AA niet door ben gegaan is, omdat ik niet kon slapen van de vreselijke verhalen, en dat kan ook weer niet de bedoeling zijn.



of kon je niet slapen van de waarheid, Dewa ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
niwi

quote:


Originally posted by:
dewaanzinnige


.








Dat ik met de AA niet door ben gegaan is, omdat ik niet kon slapen van de vreselijke verhalen, en dat kan ook weer niet de bedoeling zijn.





of kon je niet slapen van de waarheid, Dewa ?



Hoi Niwi..... neej joh, ik kon niet slapen van de verschrikkelijke ervaringsverhalen van de mensen aldaar. Ze staan nog in mijn geheugen gebrand. Er was o.a. een moeder die haar kindjes iets ergs had aangedaan doordat ze dronken was...... (Begrijp me goed, ik (ver)oordeel niet) ik was daar zo stuk van, juist omdat ik mezelf daar niet in kon herkennen. Toen ik nog alleen met mijn zoon was, dronk ik als hij sliep. Hij is er vrijwel nooit getuige van geweest. Ik zeg vrijwel, want ik dronk natuurlijk ook op verjaardagen enzo (niet als ik moest rijden, dan nooit meer dan 2 max!), ben ik slechts een keertje flink aangeschoten geweest waar hij bij was.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wazi, ik snap dat Bouman zegt dat je iets moet met opgelopen trauma's en onverwerkte emoties.
Dat je jezelf geen alkie mag noemen; tsja, misschien is het ook zo dat jij de enige bent die die diagnose kan stellen. En dat heb je nu gedaan. Oke, is rot maar wat zou je nu kunnen doen.

Zeer recentelijk nog gesproken over AA. Ik snap dat je soms niet kunt slapen door alle verhalen. Persoonlijk ben ik van mening dat teveel 'warstories' niet nodig zijn.
In AA is het de bedoeling ervaring, kracht en hoop met elkaar te delen.
Ik vertel hoe het was, en dat kan ik zo uitgebreid doen als ik wil maar wie schiet daar iets mee op?, daarnaast vertel ik hoe het was toen ik stopte en hoe het nu is.


Wat ik wel deel over mijn drankperiode is dat ik me zo waanzinnig rot heb gevoeld. En zoooo waardeloos omdat het me maar NIET lukte te stoppen na vier drankjes. Radeloos ben ik geweest.
Ik kon maar niet begrijpen waarom anderen wel een paar konden drinken en ik niet. Het heeft lang geduurd voordat ik snapte én kon accepteren dat ik niet kon drinken. Beter gezegd; ik kan het, ik mag het maar ik kies ervoor het niet te doen. Ik weet wat er gaat gebeuren!

En soms zijn verhalen van anderen helpend. Het laat je zien hoe gek we worden als we gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb lekker geslapen, al beetje hardgehobbeld, mn bril opgehaald en verheugde me op een hele regenachtige middag. Lekker Tour kijken, beetje lezen, tukje doen. Lees ik net op internet dat er al 84 doden zijn in Noorwegen. Die gek heeft heel veel jongeren neergeschoten op dat eilandje. Vreselijk.
Zulk nieuws kan me dan ff zo raken, bah.

Dat wil niet zeggen dat mn hele dag vergald is maar als ik dan denk aan al die ouders die nog leven tussen hoop en vrees omdat zoon of dochter nog niet gevonden is....Vreselijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben flink wakker geschud! Heel flink! Ik liep al weer een paar maanden te worstelen in mijn hoofd..... tot ik tot het besef kwam dat ik dus gewoon alcoholiste ben. Ik weet dat ik nooit meer één druppel zou kunnen drinken.

Ik wil nu de verhalen wel lezen en horen.... omdat ik nu besef dat ik hetzelfde ben. Sorry ik wil echt niemand voor de hoofd stoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dewa, staat vandaag stuk in Volkskrant over verslaving.
David J Linden: Genot als Kompas.
Klinkt interessant. Via internet kun je natuurlijk ook een Big Book van de AA bestellen.

Oh nee, die heb je natuurlijk al. Tsja, daar staat het ook allemaal in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...