albertina Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Bolletje,dat is altijd één van mijn valkuilen,als er niet genoeg mensen op het werk zijn,voel ik mij verantwoordelijk om dan maarextra hard te gaan werken.Ik help mezelf daar niet echt mee, ben aan het eind van de dag op en benover mijn eigen grenzen heen gegaan.Vooral met vrijwilligerswerk is dat gevaarlijk vvoor mij.Ik probeer mij aan de tijden te houdenen blijf niet meer langer omdat er mensenziek zijn of op vakantie.Ik ben er niet bij gebaat om het werk van een ander ookmaar te gaan doen, op een bepaald moment wordt dat danook van je verwacht, dat je het werk van een ander er evenbijdoet.Het is niet makkelijk maar toch doe ik het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Prim, het is opvallend hoeveel van ons, die toch best goed bezig waren, het afgelopen weekend toch aan het drinken geslagen zijn. En dan niet maar een beetje, maar echt over de grens. Zaterdagavond las ik er ook al een paar.Ik ben er weer bovenop. Voel me nu weer fit en heb er echt een goeie les van geleerd. Zo ziek als ik was. Maar ook in de tijd dat ik dagelijks dronk kon ik geen 8 flesjes aan dus waarom ik nou dacht het nu wel te kunnen? Fleur: Ik ga heel hard wensen dat je je snel weer wat beter voelt. Je verdient het!(En ik heb jou lopsen aan mij wel gelezen de afgelpen dagen hoor. Ik was er wel maar schreef niet.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 lieve allemaal, mijn vakantie is begonnen en zal me hier de komende weken ook niet melden. Mijn hoofd zit nog erg vol van veel dingen. In de vakantie wil ik veel gaan lezen om zo tot rust te komen. Na mijn vakantie heb ik de intake bij Tacus en zien hoe het verder gaat. Voor mij breken nu dagen aan van onrust in mijn lijf. MIjn man heeft net als ik 3 weken vakantie en ervaar dit als onrust, een stressvolle tijd. De kinderen zijn ook erg onrustig en gaan dus deze week nog naar de vakantie opvang.De Nintdo DSI van onze dochter is ook weer gefixed dus die kan ze ook weer meenemen. Nieuwe spellen erop en de kids waren voor vandaag weer helemaal zoet. Nog wel veel gekibbel onderling maar dat hoort erbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 quote: Originally posted by: PrimulaIk kan maar geen definitief besluit nemen: ik stop. Priem, zie het een beetje als een scheiding, dat is ook een heel langzaam proces. We moeten weer zelfstandig kunnen gaan functioneren zonder afhankelijk te zijn van onze (partner de drank) en dat gaat met onzekerheden en angsten gepaard.Pas als we echt veel geleden hebben met onze (partner) zijn we blij dat we onze scheidingspapieren in gedachten kunnen tekenen. God zij dank we zijn van hem af. Heel vaak hebben we dan nog de behoefte aan de tijd terug met onze (partner) maar hoe langer we geen kontact meer hebben met hem, des te makkelijker dat het ons afgaat.Er helemaal van af komen lukt nooit, daarvoor hebben we te lang met de alc. samen geleefd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 @ Bol: wat weer een wijze woorden.Slaap lekker straks vrouwe, volgens mij val je als een blok in slaap na je harde werken!Mup:Fleur: koppie hoog he?En voor iedereen:Als de maar niet wil schijnen, dan ga ik er maar mee strooien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Beste Primula,Twee flesjes wijn liggen nooit goed bij een drinker.Als je muizen hebt, strooi je ook geen kaas door het huis.Doe de drank weg.Het is een drinkersgedachte te denken, dat flesjes goed liggen.Fout, foute boel.Primula, werk er aan.Een warme groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Ha Soothe:Oef! wat een kordate reactie.Wijze man ben je!Hoe ging dat bij jou vier jaar geleden?Ook met vallen en opstaan?Oudje ik ga zo te bedde.Voor jou veel: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Primula,Dat heb je scherp gezien, met vallen en opstaan.Ook ik kreeg toen soortgelijke reacties!Ik las alles en trachtte er mijn deugd mee te doen.Ik probeer dingen die je zelf ook weet,wat aanschouwelijker te maken.De tocht naar de koelkast is snel gemaakt.Als je de deur uitmoet, ga je misschien eerst even overwegen,wat de zin en onzin is.Wellicht even het forum op.Dit alles staat onze virtuele band niet in de weg.Misschien juist daarom.Zou zomaar kunnen.Dag Primula.vout.aanp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Trouwens, een goedenacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Soothe: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Nu even verder met uitpakken.We zijn weer op honk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 quote: Originally posted by: albertinaIk help mezelf daar niet echt mee, ben aan het eind van de dag op en ben over mijn eigen grenzen heen gegaan. Vooral met vrijwilligerswerk is dat gevaarlijk vvoor mij. Ik probeer mij aan de tijden te houden en blijf niet meer langer omdat er mensen ziek zijn of op vakantie. Ik ben er niet bij gebaat om het werk van een ander ook maar te gaan doen, op een bepaald moment wordt dat dan ook van je verwacht, dat je het werk van een ander er even bijdoet. Ik voel ook heel duidelijk dat ik erg ver over mijn grenzen ben gegaan maar ik kan niet anders. Er zijn dieren die verzorgd moeten worden dat is de pest. Die dieren zijn zo afhankelijk van ons.als het gaat om een tuin dan zeg je nou toe maar dat kan best wel wachten maar de dieren moeten iedere dag toch eten en drinken hebben. en de hokken moeten toch schoon.maar goed, volgende week nog en dan komen er hopelijk weer wat mensen terug.mensen ik duik zo m'n koffer in, trusten en tot morgen weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Hoi!Ik val hier zomaar even binnen om nog even iedereen te bedanken die me gisteren gefeliciteerd heeft.Ik werd er helemaal verlegen van,maar leuk was het ook.Ik hoop dat het voor sommige mensen ook een beetje een hart onder de riem iste weten dat er mensen bestaan die dankzij dit forum gestopt zijn met drinken,en dat inmiddels al vijf jaar volhouden.Want geloof me, als ik het kan, kan ieder van jullie het ook.Ook al is het begin moeilijk.Bedankt allemaal!Bedankt voor alle lieve woorden,en voor alle steun die ik door de jaren heen heb mogen ontvangen.Bedankt alle oudgedienden, die mij destijds een voorbeeld waren,en die speciaal nog even inlogden.En bedankt al degenen die na mij gekomen zijn, en die ik soms nauwelijks ken,maar die me toch een felicitatie waard vonden.Ik hoop dat jullie allemaal ook ooit zover komen.Net heb ik Soothe een slinger naar huis gegeven,nu nog even een fris afzakkertje,en dan mijn bed in, want morgen is het weer vroeg dag.Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Ik heb een heel bericht getypt,is het weg..Ik laat het erbij en ga niet overnieuwbeginnen.Wel doet het mij wat dat er momenteelveel mensen terugvallen.Ik weet hoe dat voelt en dat is niet fijn.Het schuldgevoel, de teleurstelling in mezelf,de wanhoop en ga zo maar door,Ik ben erg blij dat ik dat gevoel nu niet meer hoef te hebben,elke avond ben ik blij dat ik nietheb gedronken.Dat ik nuchter mijn bed in ga en dat ik de volgende dag weer nuchter kan beginnen.Dat is geen verwijt aan de mensen die hebbengedronken, ik hoop meer dat het een duwtjein de goede richting is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Goedenavond,Kom me even droog melden, net als gisteren, maar dat was niet zo moeilijk omdat alles al op was.Het was heel herkenbaar dat vandaag een paar mensen schreven, dat als ze iets voor het weekend haalden, het vrijdagavond allemaal op was.Vandaag 1 aug. gelezen, was daar snel klaar mee, de helft verwijderd, wat een toestand!Daarom ben ik destijds maar stilletjes weggegaan, geen zin in zoiets.Gaby, dat was jij toch gisteravond die een link naar een spookschrijver plaatste?Hartelijk dank daarvoor. Ik heb zelf al een cursus "schrijf je levensverhaal voor kinderen en kleinkinderen gedaan. Heb wel wat verhalen geschreven, maar voor mijn levensverhaal heb je meerdere boeken nodig. Is bovendien niet geschikt voor kinderen en familie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 @Albertina,jij vertelt nu net wat ik in gedachten had en de woorden er niet voor kon vinden....maar het zijn er nogal wat he.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Het goede van het weer vandaag was, mede door het feit dat ik geen kater had, dat ik eindelijk eens allerlei tel. en mail gedoe heb afgehandeld. Kan daar zo tegenop zien soms. Als ik het gedaan heb vraag ik mijzelf af, waarom, iedereen is normaal tot vriendelijk.Morgen maar eens opruim en schoonmaakklusjes die ik allang had moeten doen.Als ik jullie niet meer spreek, welterusten en tot morgen.Lidia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Niwi,omdat jij een man van weinig woorden bentdacht ik, ik neem het even over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 quote: Originally posted by: albertinaDat is geen verwijt aan de mensen die hebben gedronken, ik hoop meer dat het een duwtje in de goede richting is. Ik ervaar het niet als verwijt Tina. Ik ga lekker slapen zo. Welterusten allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Mups,truste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 quote: Originally posted by: albertinaNiwi, omdat jij een man van weinig woorden bent dacht ik, ik neem het even over. ik heb vroeger zoveel onzin uitgekraamdmet een flinke slok op...dat ik nu nog steeds op mijn woorden moet passen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 hahahaha,zondag krijg je een herkansing. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 ik heb het droog gehouden vandaag,maar ben zo ontzettend opgefokt, afijn ga douchen en naar bed,slaap lekker iedereen morgen weer een nieuwe dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 nou Albertaje hebt me nog nooit gehoord tijdens een 12e stap...mensen zaten te sidderen in hun stoel...honden durfden niet meer uit hun manden te komen...kunstgebitten vielen uit van verbazing...drank werd ter plekke afgezworen...soms maar voor even Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 even de dagsluiting hier voor mijop naar de 8 weken droog op komendewoendag, verder iedereen goeie nachten morgen gezond weer op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden