Shahire Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Tevens verder nog een fijne dag,ben nog druk met mails e.dmorgen spannende dag qua zoon dus even al mijn energie daarin (zonder drank!!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Sha, fijn dat je de draad weer oppakt:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Snoepje Gefeliciteerd met je zeven maanden!!Sha, knollebolleke van me, jij bent geen slecht voorbeeld. Hoe zou je dan kunnen zijn na al die tijd? Het kreeg je neer..so what? It ain't over till it's over..Maar als je nog één keer zuipen gaat, kan ik niet garanderen dat ik je niet ga slaan natuurlijk . Al dat tellen op zich is eigenlijk absurd. Het is een dooddoener..Niettegenstaande werken we nu eenmaal met maatstaven. Maatstaaf hier en daar en ginder en blablablaIk ga iets doen..:light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Fleur!!!!!! Respect hoe jij de benen er onder houd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Nog ff voor ik vertrek..Roosje voor Aicha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Oeps..op hetzelfde moment Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Bedankt Fleur:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Jij bent een schatje Toch maar weg voor ik de melige toer op ga Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Voor Snoep: gefeliciteerd met je zeven maanden::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 goedendag,voor en achtertuin zijn klaar, kamer en dak bijna, pff kep de kracht er niet meer voor......haverder wederom weinig te melden, ben de laatste dagen beetje enthousiasme kwijt.zal wel weer komen.....hoop dat jullie al kado's hebben aangeschaft, want toineneman wordt maandag 15 augustus 37 jaarpffff 37 jaar, in mijn hoofd voel ik me 15 jaar oud, maar ja life goes on and on and on....gedag toine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Wijfie, vandaag telt. Vandaag drinken we niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Middag allen Ik zit weer op dag vijf. Maar ben er niet blij over. Voel me al steeds wat somber en kan mezelf nergens toe zetten.Het is maar goed dat ik overdag naar mn werk moet.EN IK WIL ZON!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Wijfie, jij bent net zo'n zwabber als ik. Stoppen, minderen, stoppen, minderen.Misschien moet je mijn voorbeeld volgen. Net zoveel drinken tot je een heel weekend kotsziek bent. Ach, ik klets maar hoor. Ik kan me er ook nog niet zomaar bij neerleggen dat stoppen beter is. Maar voorlopig ga ik daar toch maar weer voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Snoepje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Zal ik jullie dan maar even een brengen, want hier is het ook zwaar bout met het weer.O goeie middag kanjers, ik ben weer thuis. heb het vandaag erg rustigaan gedaan zoals beloofd.Ja sommigen zijn het er dan niet mee eens maar bij ons is de regel, als je de honden hebt hoef je niets anders te doen.Dat ik dat wel gedaan heb is een kadootje maar vandaag dus niet.Heb vanmiddag een teepee gemaakt voor Whoopske. Ze zit er nu al in. Leuk joh. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Wijfie, precies je moet doen waar JIJ je goed bij voelt.Je kan je dat niet laten opdringen.Maar net als Mupke ben ik ook zo'n zwabberaar geweest.(en misschien ben ik dat straks weer...)Ik heb hier hetzelfde geschreven ongeveer wat jij nu schrijft.Het ging maanden goed. Een maand niet drinken, twee maanden.Af en toe, maar langzaam sloop de overmaat er toch weer in.In december afgelopen jaar begon dat.De bekende excuses, veel stress etc.Ik denk (ikke dus) dat ze je pas gewoon mee kan doen wanneer je hebtleren omgaan met je emoties.Dus niet drinken omdat de zon schijnt, regent, het goed gaat, slecht gaat,je verveelt etc.En dat vergt heel wat oefening, tenminste als je zo'n ouwe bent als ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Wijfie wat bedoel je met leren aanvaarden? Als je bedoelt dat je drinken leert aanvaarden ben je toch een beetje verkeerd bezig.Als je niet kunt stoppen, kun je volgens mij ook geen minderaar worden. Je zal altijd moeten vechten zoals verschillende minderaars tussen ons, maar misschien lukt het jou ook. Je schrijft wie weet lukt het me, maar waarom uit proberen. Je bent zo ik zie al van 2006 aan het proberen, en is het gelukt? Ik heb het gevoel dat je jezelf voor de gek gaat houden met het idee af en toe te gaan drinken.maar goed als je niet niet probeerd weet je het ook niet hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 @FruitvliegFruitvlieg: dit weekend drink ik niet en voor de rest zal de tijd het wel weer leren. Ik voel me er in ieder geval voorlopig goed bij.... wijffie zegt dat ze dit weekend niet gaat drinken!!!! zo komt het een beetje cru over Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 oeps sorry Fruitvlieg, vorig bericht nog niet gelezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 klopt wijffie, als ik bij mensen ben, kan ik na 3 biertjes stoppen, vervelende is dan wel, dat ik naar huis wil om door te drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Wijfie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 quote: Originally posted by: wijfieMoeilijk, maar misscien toch wel mogelijk om mijn gedachten dan juist om te zetten en dan fris te nemen en wat te gaan eten. Dat is nu juist de pest dat kan ik niet. als ik een paar biertjes op heb dan.... wat zeg ik, als ik een paar slokken op heb wil ik meer. Dan hunkert mijn lichaam, maar vooral mijn geest naar meer, veel meer.Dan krijg ik oogkleppen voor en denk nog maar aan één ding, drinken, veel drinken. ik wil die kick in mijn maag voelen en blijven voelen. Ik wil dat zaaaaalige gevoel in mijn hoofd hebben, het gevoel dat ik een beetje niet meer in de werkelijkheid leef, het gevoel niet meer geremd te zijn, het gevoel overal poep aan te hebben, het gevoel dat ik ongeremd mijn liefde durf te laten zien aan iedereen. Nee ik heb het niet over sex gevoelens maar gewoon warmte geven zonder de angst, afgewezen te worden, en als het dan toch zou gebeuren voel ik het niet omdat ik bezopen ben.Daarom kan ik geen paar biertjes drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Wijfie dit is een antwoord van Tactive op een vraag van Jaap.Misschien de moeite eens door te nemen wanneer de kans van slagen groter isals minderaar.Schijnt hier op de site te worden beschreven, kan het alleen niet vinden.---------------------------------------------------------------------------Op de website staat ook nog een en ander aan informatie over dit thema, bij Stoppen, minderen, Wat ga ik doen? Daar staat onder andere dit: Uit verschillende studies is gebleken dat de kans op succesvol matig drinken groter is wanneer: u jonger bent dan 40 jaar in uw familie geen 'alcoholisme' voorkomt u geen last van ontwenningsverschijnselen heeft en dit vroeger ook nooit heeft gehad u een vrouw bent u minder dan 10 jaar een probleem met drinken heeft u op andere gebieden géén grote problemen heeft, zoals bijvoorbeeld in uw werk, op financieel gebied, in uw gezinsleven, uw liefdesleven, met huisvesting u vroeger matig gedronken heeft Hoe meer van de bovengenoemde punten op u van toepassing zijn, des te groter is de kans van slagen. -------------------------------------------------------------------------------Bedankt Tactive. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Bovenstaande is niet op mij van toepassing dus was de enige oplossing los te komen van de drank ermee te stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 10 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2011 Ha Rudy leuk dat je hier nog regelmatig komt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden