Gaby Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Goedemorgen vreselijk geslapen, even bijlezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 @Slokje: Heb je een Noodplan waar je op kunt terugvallen (lees: terug lezen).Van hoe zat het ook al weer? Wat was ooit mijn motivatie om te minderenof te stoppen? Wat zijn op korte- en lange termijn de voordelen? En natuurlijkook wat zijn de nadelen op korte en lange termijn?@Misschien: Kun je een tipje van de 'verleiding' vertellen? Ik denk dat er op ditmoment wel voor 1,000 jaar aan ervaring is ingelogd dus mogelijk dat iemandeen tip/advies voor je heeft? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Goeie morgen lieve kanjers:sun:Zo ff lezen met een bakkie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 quote: Originally posted by: JorisIk denk dat er op dit moment wel voor 1,000 jaar aan ervaring is ingelogd Haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Goedemorgen Gaby,Hoe kwam dat denk je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Okway, Hannel1 en Toinel, lekkel spottel... Goedemorgen Bol Geniet je van je vakantie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Welkom terug Blondie en heel knap van je meid. Ik ben blij voor je:heart:Slokje wat jammer maar niet getreurd als je jezelf weer oppakt en er voor vecht.Kyra voor jou een Veel mensen doen het je niet na.Rae heerlijk te horen dat je jezelf hebt overwonnen. Dat getuigd van een sterk karakter kerel. We gaan er weer voor hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Joris,Het is de verleiding elke keer weer.Drang noem ik heb nu al.slaap slecht als ik niet drink.vind het echt een dom iets waarom ik drink.Heb geen problemen helemaal niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Nou Joris ik voel dat ik nog wel gespannen, een beetje somber ben en moe. Maar het idee dat ik vandaag weer niet hoef te werken doet toch wel goed hoor. Maar weer echt proberen om het rustigaan te doen. Ik herken dit wel van mezelf hoor. Ben 11 jaar lang mantelzorger geweest van een toch heel erg moeilijk iemand met een narcistische pers. stoornis, en aspergestoornis. Daar draafde ik ook door, en moest het af en toe toch een paar weken wat rustigeraan doen. Maar we komen er. Het is een hardnekkig leerproces voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Slokje, heb je een voorbeeld? Van de laatste keer? Waar was je?Met wie? Wat deed je? Wat waren je gedachten?@Kyra, we gaan op naar dag 2 meid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 waar ik was thuis.op de bank.Was net klaar met werken.En toen hup flesje open en drinken maar.keek tv.en daarna nog eentje en nog eentje en nog eentje,hapje gegeten en nog eentje en nog eentje daarna naar bed.en nu een kater. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jap Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Goedemorgen allenVandaag dag 15 ik voel me goed en ga vandaag lekker van het mooie weer genieten.Zonder wijntje jan het ook gezellig zijn.; Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Eerlijk?Ik lees net Blondie over die 4e stap, ik probeer ook naar mijn aandeel te kijken, en dat is soms heel moeilijk, maar ik weet uit ervaringsverhalen dat het veel lucht kan geven, maar sommigen dingen wil/kan/durf ik niet toe te geven/los te laten, dat is iets ,tsja je zou het bijna 'duivels' noemen in mij, en als dat getriggerd wordt wil/moet ik verdoven, dit gebeurde gisteravond laat, ik had gister een dagje uit, s'avonds werken, daarna lag ik wat tv te kijken in bed, en toen kwam die trigger dus na een telefoongesprek, en wat heel erg is.... Ik heb me aangekleed en ben drank gaan zoeken, maar alle shoarma tenten waren al dicht, ik baalde vreselijk, wekker vroeg gezet, want vandaag vrije dag, dus ik zou deze morgen drank gaan halen, en me helemaal van de wereld drinken, maar toen de wekker ging voelde ik me al weer iets beter, maar dit is toch echt wel verslavingsgedrag, :$heb net resoluut refusal ingenomen, dus ik ga NIET drinken vandaag, maar ik weet heel zeker, dat ik hier iets aan moet gaan doen, want deze trigger moet weg, deze pijn wil ik niet meer de overhand geven, en ook niet meer als excuus gebruiken om te gaan zuipen, ik heb daar hulp bij nodig, en die is er, maar ik moet het durven, en als iemand erover begint, sta ik stijf van de ''zenuwen?'' en wil ik nog maar 1 ding; drank! Eigenlijk zou ik heel blij moeten zijn dat ik geen drank heb gevonden gister, dat ik nu mijn refu in heb genomen, maar eigenlijk wil ik een kant en klare oplossing, en die is er niet, dat stomme denken van mij ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Ja, Bolletje, vergeet niet dat je 10 jaar (?) geen echtevakantie had genomen? Je afgelopen zondag waarschijnlijkheel veel van jezelf hebt gevergd en geëist? Om het perfectte krijgen? Nu verkeer je, voor jouw doen, in een apartesituatie. Je hoeft even niet te presteren of iets voor eenander te doen. Wees lief voor jezelf en neem de tijdom hier in het hier en nu te leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denker Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Blondie dat gaat gweldig, doorgaan. Mogge allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Jap dag 15 super van je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jap Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 ik ga er vandoor prettige dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Hoi Slokje,Ik herken dat wel. Deed ik ook jarenlang.Je zou kunnen proberen om de volgorde te veranderen?Bij thuiskomst eerst gaan koken en eten. Dit neemtvaak de trek al weg. En om het ritueeltje van eenflesje op te trekken te vervangen, neem een heerlijkkoud bronwatertje uit de koelkast en knijp daarinuit een limoen. Heerlijk fris en bij elke slok(je)ben je ervan bewust dat je gezond bezig bent,straks lekker kunt slapen en morgen zonderkater en schuldgevoel kunt opstaan.Misschien heb je hier iets aan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Top Jap, dag 15! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Heb ik wat aan Joris,Ganu ook niks meer halen en koop lekker frisdrank.En water met een citroentje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denker Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Erg Gaby, s'nachts shourma tenten bezoeken om bier. Ook mijn probleembje, sóchtends zeggen ik drink niet en dan gebeurt er wat en ja hoor. De shourma mensen bij mij in de buurt kennen mij bij naam en dat komt niet door hun eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denker Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Ik ga proberen uit te vinden uit te vinden waarom ik mijn terugval stiekum aan het plannen ben. Raar eigenlijk, net alsof ben ik twee personen. Zou ik dan toch bezeten zijn door een zuipduiveltje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Precies Hannah, ik ben niet onmisbaar, en dat idee heb ik gelukkig ook nooit gehad. Want dat zou betekenen dat ik mezelf zo verantwoordelijk zou voelen dat ik er niet meer onderuit zou kunnen.Mijn vriendin die me altijd op lomt halen is ook ziek dus ik ben heel benieuwd, maar ik voel me niet verantwoordelijk voor het gebeuren daar, en kijk wel wanneer ik terug ga. Als ik na 3 weken mezelf nog niet goed voel, ga ik gewoon nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Aprt Denker,Denk net aan dat mijn geest niet wil maar mijn lichaam wil.komt een beetje overeen met jou gedachten goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 @Gaby,Ja, jouw geluk dat er geen drank meer te krijgen was. Vermoeiendtoch, lijkt mij.. dat je er nog 's nachts voor moet aankleden en dan op jacht. En voor vandaag heb je Refu ingenomen watbescherming gaat bieden. Tja, kant en klare oplossingen...Wist je dat alle antwoorden al in jezelf aanwezig zijn?Heb je al iets van een behandeling gehad of volg je die nu?(Sorry als ik dit misschien eerder heb gevraagd, even geentijd...)...ga even de douche in... is nu vrij zo te zien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden