Spring naar bijdragen

woensdag 17 augustus


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 251
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja Hannah het schijnt ontzettend moeilijk te zijn om je kinderen uit te zien vliegen. Niets meer om voor te zorgen, en zo'n beetje helemaal alleen achter te blijven. Ik hoop dat je er tegenop gewassen bent meid.
Heb je ook slaapmedicatie zodat dat in ieder geval een beetje blijft lukken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik was het zeker niet van plan en ook vastbesloten en dan komt er plots een pijnlijke 'discussie' aan bod en dan lijkt dat wel de reden om het glas aan mijn mond te zetten. Heel recalcitrant!
Nu was het onderwerp inderdaad ook best pijnlijk, maar ook een absoluut excuus om het wel te doen. Ik werd boos vanwege het confronterende onderwerp en gooide de handdoek op dat moment in de ring (en het leek wel een soort opluchting). Best moeilijk om zo sterk te zijn, terwijl ik nog steeds in de molen van drinken zit, om dit soort situaties de baas te zijn. Snapt iemand dit? Het is (nog) zo ontzettend wankel. Elke botsing aangrijpen (niet bewust, of wel), om toch te gaan drinken. Alsof iemand anders de schuldige is, maar ik doe het zelf. Raar mechanisme :(

Ik gooi het maar weer even in de groep, maar ga gerust verder ;) Ik ben nog niet zover dat ik eerst steeds alle berichten terug lees, om vervolgens daarop te reageren en dan pas mijn 'troep' te loos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@spike, het pijnlijke onderwerp is niet belangrijk, dat is voor een ieder persoonlijk. En inderdaad, het onderbewuste (of hoe heet zoiets ;)), mijn trigger?, mijn duivel?, of gewoon IK? zoekt een reden/excuus om te drinken. Uhhhhh..... Verslaafd heet dat volgens mij. Getver.

Fijn dat je me begrijpt. Echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@spike, verslaafd tot in mijn porien? Haha, grappig (triest eerder) dat jij dit al zegt. Het erge is dat ik me dat dus steeds blijf afvragen van mezelf en jij zegt dit al na een paar zinnen van/over mij.

En nee, ik zet het niet op een zuipen, maar hoe onbetrouwbaar is een alcoholist? Goh, dat is pas een excuus zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@borretje, dank voor je reactie. Tja, wat dacht ik? Ik zat me al te verbijten op het feit dat ik niet mee dronk en sterk moest zijn van mezelf. Ik wilde het bij mezelf houden en me niet storen aan de ander(en). Ik voelde me een soort tijdbom en bij die gedachte ging het waarschijnlijk mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mick

@spike, het pijnlijke onderwerp is niet belangrijk, dat is voor een ieder persoonlijk. En inderdaad, het onderbewuste (of hoe heet zoiets
;)
), mijn trigger?, mijn duivel?, of gewoon IK? zoekt een reden/excuus om te drinken. Uhhhhh..... Verslaafd heet dat volgens mij. Getver.

Fijn dat je me begrijpt. Echt.



Mick ik denk niet dat het ook maar iets met het onderbewustzijn te maken heeft maar dat we gauw geneigd zijn het daar naartoe te schuiven. We zijn ons bewust van de triggers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, dit weet je toch al lang.
Je draait zo lang mee.
Zou niet weten wat te zeggen.

Dit scenario dan:

"Hoi frummers, ik wilde stoppen, maar kreeg trek en trok een blikje open.
Dit klink een beetje makkelijk.

Dus, we gaan het onderbouwen!
We zoeken een reden om het drinken wat meer legaal te maken.
Desnoods sturen we op een laaiende ruzie aan.
Hallo zeg, ik had bonje, wat zouden julie doen?
Zo krijgt de eerste slok een volstrekt legitiem karakter.

We wilden stoppen, maar het werd even tegen te gek.

Mick, u bedondert uzelf.
Het alcoholische brein spreekt.

Dit weet je toch al lang Mick.

Groet.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@spike, ik zit steeds mijn zinnen te deleten, omdat het ook zo persoonlijk is wat men/ik hier neerzet en eenmaal geschreven staat het er. Ik ga me hier thuis nu in de groep mengen en drink niet verder. Dit zeg ik tegen mezelf.

Misschien tot later/zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...