Spring naar bijdragen

donderdag 18 augustus


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 268
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gisteren dus gezicht laten epileren met touwtje, echt geweldig, alle donsjes weg, en helemaal glad :) laat de zon maar komen!

Daarna naar AA meeting geweest, iemand mocht een onderwerp aansnijden, en ik riep meteen 'emoties' er werd toen een stukje voorgelezen over wrok, erg goed, en wat de mensen vertelden, ja het is niets nieuws, maar soms moet ik dingen blijkbaar 100x horen voordat het kwartje valt? Nu ja ik heb een hele fijne avond gehad, er was een hoop herkenning en ik hoop ook zeker dat ik er nu ook eens wat mee ga doen!!! Actie dus, want daar ontbreekt het bij mij weleens aan, maar ja nog even en dan ga ik een weekje naar de zon, en daarna mag ik alweer volop aan het werk, voordeel is dat ik dan meer afleiding heb, ik weet wel dat je ook niet moet vluchten in je werk, maar aan de andere kant is afleiding goed :wacko: zoals nu , teveel dagen alleen, met niets te doen (nu ja zat te doen kwa soppen, maar daar geen zin in hebben, en dan dat sombere weer) daar wordt ik niet vrolijk van, maar ik denk ook niet-alci's ook niet, gister toen ik thuiskwam kopje framboos/granaatappel thee gezet, m'n bedje in, wou hier bij gaan lezen, maar werd net pas wakker, laptop nog open , thee inmiddels ijsthee haha, en ik doe zeker mee met het dagpact, refu al geslikt, en ik ga nu naar mijn moeder, en dan vanavond uurtje werken en dan ga ik naar een vriendin, daar is een soort lezing, en die zou me weleens kunnen helpen bij de 2e stap.

Lieve Frummers, tot vanmiddag, en hou het droog!

Oh ja en Bako, heb je nog hulp gekregen, ik hoop dat het een beetje gaat vandaag, wou dat ik iets nuttigs kon zeggen, maar weet het eigenlijk ook niet, wens je veel sterkte

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kyra wat goed dat je meedoet met het dagpact, ik hoop dat het je gaat lukken, voor mij is het soms echt een extra steuntje in de rug, het is nooit leuk te melden dat ik het niet gered heb, en dat is best weleens vorgekomen, maar des te leuker om s'avonds te melden dat het gelukt is, en daar ga ik nu voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnen en buiten

Adam, heel het eikenboom/eikel verhaal doet me denken aan een kaartje dat ik ooit kocht. Mooi op vermeld 'je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn' :D. Ik ga daar nen tik voor krijgen hé :huh:

Nu ff naar de winkel. Batterijtje kopen voor de horloge die mijn broer altijd droeg. Die ga ik nu dragen :). Een kabeltje voor het fototoestel en ineens eens horen of ze oude filmpjes ook op cd-rom kunnen zetten. Ik heb er namelijk gisteren al ééntje stuk gedaan :(.

Morgen start ik het pact tegen cola.
We gaan voor minderen :huh:
Maar ik zit er vast met mijn eentje in :D

Laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

poep, kan maar niet stoppen, kan het maar niet te pakken krijgen!!! de smoesje nemen de overhand. Ik heb serieuze hulp nodig, maar stel het steeds uit. herkenbaar of niet? maar goed dat moest ik even kwijt.

al een tijd niet meer geweest, af en toe ingelogd maar alleen een beetje meegekeken, maar niet actief meer.
morgen kind jarig en zaterdag naar 't zand festival, dan denk ik laat maar, komt wel weer daarna, maar zo is er altijd wel iets, hoe gaan jullie hier mee om, en wat is jullie advies?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lien2206: Veranderen gaat niet zomaar. Gedrag veranderen kost tijd en inzet.
Er zijn 6 fasen waarin we ons kunnen bevinden
na een soms jarenlange gewoonte. Die zijn:

1. de voorbeschouwing: 'Er is niets aan de hand'
2. de overpeinzing: 'Soms maak ik me wel zorgen'
3. de beslissing: 'Ik ga er iets aan doen'
4. de uitvoering: 'Ik ben aan het veranderen'
5. het volhouden: 'Ik wil mijn resultaat vasthouden'
6. de terugval: 'Het is weer net zoals vroeger'

Lien, in welke fase zit je zelf denk je? En hoe snel
kun je weer terug naar dat beslismoment? Een doel stellen?
Actie nemen!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@joris, ik denk dat ik nu in 6 zit en weer naar 1 en 2 neig, maar wil weer naar 3, maar het benauwd me dan opeens!! dan zit ik weer in 1!!! hahah, ga het rijtje wel ff overnemen.
Het is idd de gewoonte, heb 3 weken niets gedronken, en voelde me super, maar dan neem je toch weer op een dag de eerste!!!
echt poep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar herstellen van een fikse kater kost ook veel tijd. Maar vooral ook veel van je lichaam. als je meer op het forum komt, en het zou lukken om minder, of niet te drinken, krijg je juist een hoop energie. Dat kun je dan goed gebruiken om er eens flink tegenaan te gaan?;)
ook ben je dan met iets positiefs bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk er aan Lien waarom je ook alweer wilde minderen of stoppen.
Wat wilde je wezenlijk veranderen in je leven. Wat was niet meer acceptabel, etc.
Schrijf je voor- en nadelen op en verdeel deze ook in korte- en lange termijn.
Dit geeft veel inzichten. Stel daarna je doel samen en dan voorbereidingen
en de condities zo inrichten dat je het kunt gaan uitvoeren. En wat Bol zegt,
hier komen zorgt er voor dat je in de uitvoering en volhouden
fase kunt blijven. Doe gewoon mee ;)

*grammaticale misser..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lien: ik heb hetzelfde als jij hoor! Ben de afgelopen tijd ook weer vaak diep gevallen en nu echt weer aan het opkluiteren, valt niet mee, maar nu moet het echt!! ben nu ook weer meer op het forum. kost idd veel tijd, maar dan ren ik in elk geval niet naar de winkel. We komen er denk ik vanzelf wel meer in en hoop dat het dan allemaal makkelijker wordt. ik merk deze afgelopen drie dagen wel weer dat het 'samen sterk' toch wel opgaat.

@kyra: ben vandaag ook weer bij dag 3. deed jij ook mee aan de dagpact? ik vandaag wel. kijk het weer per dag aan. per week durf ik nog niet... alhoewel ik nu hier in huis wel echt de laatste kans heb gekregen. ik moet echt voor mijn man en kindjes kiezen en mijn drank laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag frummers,
ik vind het toch bewonderenswaardig en ook moedig dat velen
weer terugkomen nadat ze hetzelf geprobeerd hebben en daarin niet blijken te slagen.
het valt nooit mee om een nederlaag te erkennen...ik heb diezelfde nederlaag ook
moeten erkennen...maar achteraf gezien blijkt het wel mijn grootste overwinning...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lien, ik vermeed en vermijd nog steeds feestjes. Gewoon omdat ik er geen zak aan vind om zonder drank te feesten. Een ander het fijn zien hebben en zelf niet mee kunnen doen. Ik ben niet bang om te gaan drinken want ik slik refusal dus daar ligt het niet aan, maar de sfeer die er is als mensen het leuk hebben, en ik niet mee kan doen, vind ik niet prettig. Daarom ga ik meestal niet naar feesten, of het moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lien: toen het een paar weken geleden goed ging heb ik idd bijvoorbeeld bbq's gemeden, omdat ik al van tevoren wist dat ik er niet tegen bestand was. of ik ging met de auto zodat ik wel nuchter moest blijven. maar vaak heb ik helemaal geen zin in feestjes op het moment omdat ik weet dat ik niet mag drinken. misschien dat het over een paar weken weer anders voelt, maar denk nu dat ik het wel weer ga vermijden. voel me nog niet sterk genoeg om de verleiding aan te gaan. heb op het moment ook geen geld of pinpas mee als ik de deur uitga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stoppen met drinken is 1 zaak....een nuchter leven leiden een tweede...
stoppen deed ik iedere dag wel als ik in slaap viel...
een nuchter leven leiden kost meer inspanning en dat houdt zeker niet op, op het moment
dat ik me weer goed voelde...en dacht dat het weer kon....integendeel...
bewust er mee bezig blijven...zeker als ik me slecht voelde...en ook zeker als ik me goed voelde...
en ook zeker als ik twijfelde tussen die 2...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Bako,

Wat jammer om te lezen dat je weer bezweken bent na bijna 3 jaar droog.
Maar o zo dapper van je om dat hier te melden en hulp te zoeken!

Ik hoop dat je je schuldgevoelens een beetje achter je kunt laten. Schuldgevoelens zijn zo contraproductief en kunnen ertoe leiden dat je weer gaat drinken om ze te verdoven. En dat helpt natuurlijk niet, want dan zit je weer in de bekende vicieuze cirkel.

Ik hoop dat je de draad weer op kunt pakken! Veel sterkte! :present:

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niwi, heb je nog tips hoe je er bewust mee bezig kunt blijven? want inderdaad, het sluipt er bij mij meestal ineens weer in als ik een paar dagen nuchter ben geweest en er dan ineens helemaal niet meer bij stilsta dat ik geen alcohol mag of kan drinken. voordat ik er dan bij stilsta sta ik in de slijterij met een fles drank in mijn handen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Francesca :)

Ben aan de deep-cleaning gegaan in huis... nu het
toch miezerig weer blijft :(

Mijn volgende uitdaging op het sociale vlak is aanstaande
zondag een date met een leuke vrouw. Ze wil van te voren (voor de film)
iets met me gaan drinken... slik. Maakt me wel een beetje nerveus,
ondanks het misschien wel 1000% gaat meevallen. Misschien is zo
ook wel niet-drinker? Wil in ieder geval gezellig met haar kletsen,
wat ook wel gaat lukken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...