Spring naar bijdragen

Zaterdag 20-08-2011


Susana

Aanbevolen berichten

juist!, positief, jij begrijpt het, ha jij nog iets leuks te vertellen vlaamsmeisje?
toineneman begint nu redelijk te verbranden, dus ga even met billetjes in koud badje rollebollen....
vanavond je verzint het niet, eet ik weer mosselen, mijn tante als verassing uit Zeeland meegenomen, wordt dus derde keer deze week, mosselen beginnen nu wel redelijk kuit te schieten in mij, ha
iedereen fijne middag en geniet ervan...................B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
fleurtje


Wat heb ik aan je boodschap buiten het feit dat het mijn maag doet keren en ik in de war geraak? Wat haal jij eruit door zoiets te zeggen als je zelf al weet dat er absoluut niets is dat je kan tegenhouden? Met het pact hebt ik niets te zien. Heb ik geen mening over. Als je het hebt gezegd uit eerlijkheid naar de groep waarmee je het pact afsluit ben ik mee. Maar zulke eerlijkheid kan de dag daarop. Je zat gewoon achter je scherm, deed de melding, keek naar het scherm en zat je wijn verder op te drinken.




Fleur .. Kun je aub effe het idee opgeven dat ik me ga dooddrinken? Dat brengt jou blijkbaar in de war, en strookt in de verste verte niet met de realiteit. Ik heb dat jaren geleden geprobeerd en geloof me, dat is erg, erg moeilijk en pijnlijk en doe je niet in een dag. Ik heb je deze boodschap gisteren al geschreven maar je blijft verderhakken vanuit deze veronderstelling.

Dat berichtje was niet naar 1 iemand persoonlijk gericht maar naar het forum op zich. Maar ik zal je raad opvolgen en dat in het vervolg niet meer doen vóór ik drink, maar erna. Zie daar geen problemen in aangezien ik geen pacten meer aanga. Waarmee ik, tussen haakjes, zachtjes benadruk dat ik, toen ik dat berichtje schreef nog geen druppel gedronken had, integendeel tot wat je hierboven schrijft. En toen je een uur later insinueerde dat ik aan mijn zoveelste fles zat, had ik twee glazen achter de rug. Toen ik 's morgens wakker werd heb ik de ravage opgemeten en had ik blijkbaar iets meer dan twee flessen wijn opgedronken. Fleur, je overdrijft. Zie je?

Drink ik dan werkelijk zoveel meer dan anderen? Ok, effe lomp en concreet dan maar: De tijd dat ik 4-5 flessen dronk op een avond zijn al lang verleden tijd. Sinds een paar maanden val ik in slaap na 2,5 flessen. Dat zijn 17,5 eenheden, oftewel 17,5 bieren van 25 cl of 13 kleine blikjes bier of 9 halve liters. Inderdaad, walgelijk veel. Maar als ik zie wat een gemiddelde cafédrinker op nen zaterdagavond binnenkapt, ben ik nog klein bier. En die gaan ook niet dood. En dat nu niemand durft te zeggen dat ik dat goedpraat of minimaliseer. :angry:. Daarbij komt nog dat ik dat al maanden weet te beperken tot 1-2 keer per week, en sinds eind juli de moed vond om dat gedrag volledig stil te leggen.

Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, en ga je dan van plant naar plant?
Of heb je een vaste plaats.
Wij, ik werk vaak tijdens shut downs van grote chemische bedrijven.
En dan komen de beveiligings jongens ook altijd.

Voor mij zou zo een nacht dienst niks zijn maar ik ken er wel meer die daar bij zweren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Rae
quote:


Originally posted by: fleurtje


Fleur .. Kun je aub effe het idee opgeven dat ik me ga dooddrinken? Dat brengt jou blijkbaar in de war, en strookt in de verste verte niet met de realiteit. Ik heb dat jaren geleden geprobeerd en geloof me, dat is erg, erg moeilijk en pijnlijk en doe je niet in een dag. Ik heb je deze boodschap gisteren al geschreven maar je blijft verderhakken vanuit deze veronderstelling.

"Wat je zegt, dood drinken doe je niet in één dag. Ik vraag me af hoe dat idee ooit in mijn hoofd is gekomen? Ooohhhhhhhw..ik denk dat het komt omdat jij daar je zaadje hebt laten vallen :angry:. Maar goed, ik steek het daar waar het licht niet schijnt."

Dat berichtje was niet naar 1 iemand persoonlijk gericht maar naar het forum op zich. Maar ik zal je raad opvolgen en dat in het vervolg niet meer doen vóór ik drink, maar erna. Zie daar geen problemen in aangezien ik geen pacten meer aanga. Waarmee ik, tussen haakjes, zachtjes benadruk dat ik, toen ik dat berichtje schreef nog geen druppel gedronken had, integendeel tot wat je hierboven schrijft. En toen je een uur later insinueerde dat ik aan mijn zoveelste fles zat, had ik twee glazen achter de rug. Toen ik 's morgens wakker werd heb ik de ravage opgemeten en had ik blijkbaar iets meer dan twee flessen wijn opgedronken. Fleur, je overdrijft. Zie je?

"Dat het bericht niet naar 1 iemand persoonlijk is gericht zou kunnen maar klnkt absurd. Je geeft een rechtstreeks antwoord op mijn posting nl door terug in te springen op mijn mening. Ik heb daar zelfs helemaal geen probleem mee. Rechtuit en to the point.
Maar goed..algemeen dus.
Ik heb niet beweerd dat je al iets dronk op het moment dat je de melding deed. Ik schreef 'je zat achter je scherm, deed de melding, en begon aan je wijn. Ik insinueerde helemaal niets voor zover ik me kan herinneren. Ik vroeg aan de hoeveelste fles je zat.
Ik herinner me één van je pb's nog. Vond ik heel angstaanjagend. Inderdaad spijtig dat dat idee er nog zit. Voor ons beiden dan maar. Jij hebt het recht niet te zeggen dat ik overdrijf. Jij weet immers helemaal niet hoe ik me voelde die keer dat je schreef dat je aan de vierde of vijfde fles ging.
Fleur steekt het daar waar het licht niet schijnt."


Drink ik dan werkelijk zoveel meer dan anderen? Ok, effe lomp en concreet dan maar: De tijd dat ik 4-5 flessen dronk op een avond zijn al lang verleden tijd. Sinds een paar maanden val ik in slaap na 2,5 flessen. Dat zijn 17,5 eenheden, oftewel 17,5 bieren van 25 cl of 13 kleine blikjes bier of 9 halve liters. Inderdaad, walgelijk veel. Maar als ik zie wat een gemiddelde cafédrinker op nen zaterdagavond binnenkapt, ben ik nog klein bier. En die gaan ook niet dood. En dat nu niemand durft te zeggen dat ik dat goedpraat of minimaliseer. :angry:. Daarbij komt nog dat ik dat al maanden weet te beperken tot 1-2 keer per week, en sinds eind juli de moed vond om dat gedrag volledig stil te leggen.



"Voor hetzelfde geld hoef jij nog maar één glas en je bent dood. Maar mij niet gelaten. Vraag me af waarom ik er nog energie in steek.
Jij bent een held"
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dooddrinken doe je niet even hoor zoals in bv leaving las vegas, wat een bere goede film is dat trouwens, krijg wel meteen dorst als ik aan die film denk
heb echt een jaar of vijf heel veel gedronken, maar als je dan toch wat op de gezonde toer gaat, herstelt je lichaam ook weer, maar ja het houd natuurlijk een keer op.
in het drinken heb je altijd baas boven baas, maar jezelf spiegelen zou ik niet doen.
mijn overgrootvader dronk ongeveer 2 liter jenever per dag en is 94 jaar geworden
mijn oom 2 biertjes per dag en is 60 jaar geworden.
gaat erom hoe je er bij voelt, als je het leven aan kunt met een aantal biertjes per dag, prima toch!
mijn vader drinkt elke dag twee flessen wijn en gaat altijd fluitend door het leven.
iedereen zijn eigen ding, zolang je jezelf maar niet tekort doet en gefrusteerd door het leven loopt
wilde ik even kwijt zonder mensen aan te vallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
verrandering

hhahah hey fleurtje...


alles oke... ja ben inderdaad een tijdje niet aanwezig geweest....


kom zo af en toe beurten, maar verder... heb niet veel te melden ....


maar merk dat ze me hier niet echt missen twee weken terug ook gereageerd na ook ongeveer 2 weken niet op het forum te zijn geweest maar nooit een reactie... alleen de vaste clan reageert op elkaar. dus ik weet soms niet meer of ik nog wel tijd en energie erin moet steken, snap je...


maar leuk dat je wel even reageert....
:)




Gewoon blijven beurten af en toe zou ik zeggen. Het is een vluchtige wereld, heel het internet gebeuren, denk ik.
Ik vind het altijd heel fijn als er nieuwelingen zich komen melden ook al reageer ik niet persé zelf zoveel op hen. Ik volg ze eerder in het geniep ;). Nog leuker om te zien hoe ze adb worden en zijn.

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...