Spring naar bijdragen

Hoe willen jullie zien dat het forum draait?


bolletje

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
bolletje



Helemaal mee eens Rae. Niet iedereen is in staat om nu eens flink te gaan staan te schreeuwen dat ie aandacht wil hebben. sommigen kunnen dat heel goed, anderen hebben daar meer moeite mee.


En dan kunnen we wel schrijven, kom voor jezelf op, of laat jezelf horen, een goeie leersituatie voor je, maar als het gewoon niet in die mens zit, niet in zijn of haar karakter, dan dwing je iemand heel onnatuurlijk te zijn. iets waar hij naderhand hopeloos mee in de knoei kan komen .
:)



Juist door heel onnatuurlijk te zijn, door tegen mijn verslaafde denken in te gaan, het niet te zoeken in de schuld van anderen(bv. het forum), het eens niet te verlangen dat de omstandigheden (het forum) zich aan mij aan zouden moeten passen, nu eens niet te verwachten dat een ander of iets anders (het forum bijv.) mij zomaar zou redden, eens niet in het slachtofferhoekje te kruipen met een fikse neut om maar niet te voelen hoe verloren ik eigenlijk was, kortom door eens anders te doen dan ik als alcoholist gewoon was te doen, heb ik de cirkel van verslaving kunnen doorbreken en een opening gemaakt naar het leven zoals het is.

Daar had ik moeite mee, maar ik wist ergens diep van binnen ook wel dat als ik het niet anders zou doen dan ik gewoon was, alles onveranderd zou blijven. Daar ben ik niet zelf op gekomen, op die gedachte, ik heb in mijn uiterste wanhoop geprobeerd wat anderen hadden geprobeerd. Bij hen hielp het, dus waarom zou het bij mij niet helpen... Ik ben alcoholist geworden door aan de voorwaarden te voldoen die je tot alcoholist maken. Nu ben ik een herstellende verslaafde door zoveel ik kan aan de voorwaarden te voldoen om een herstellende verslaafde te zijn. Niets gaat vanzelf. Soms heb ik moed nodig om dingen te veranderen die ik kan veranderen. Ik heb mijn nederlaag als drinker volledig toegegeven en ben bereid om dingen te proberen/te doen die kunnen bijdragen aan een leven zonder alcohol. Ik ben bereid me aan te passen aan het leven en eis niet langer dat het leven zich aan mij aanpast. 't Is effe wennen, maar voor mij werkt het. En als het voor mij werkt, kan het voor een ander ook werken. Want zo erg verschillend zijn we allemaal niet. De verschijningsvorm "MENS" is herkenbaar aan zijn overeenkomsten, niet aan z'n verschillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...