dhen Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Bol, nu maak je het ingewikkeld , in eerste instantie had je het over de driften, dan kom je al snel terecht bij de psycho-analyse van Freud, volgens hem hebben we een "Es" Quote van Wikipedia:" Het gaat blindelings te werk volgens het principe: Ik wil wat ik wil wanneer ik het wil. De voornaamste functie van het archaïsche, niet redelijke Es is de onmiddellijke bevrediging van de driften, om opnieuw een spanningsloze lustvolle toestand te verkrijgen. Met andere woorden Es-gedrag wordt geleid door het lustprincipe."Daarna heb je het over de drang van overleven, dat is een instinct toch? Daar schijnt ook nogal twijfel over te zijn of we dat hebben:http://nl.wikipedia.org/wiki/Instinct_(gedragspatroon) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Dhen een oude kwaal van mij, dingen zo ingewikkeld maken dat ik er zelf niet meer uit komt. Zoiets als de klok horen luiden :$Ik ga zo naar een uitzending kijken over de Maya's en hun voorspellingen. Altijd erg interessante materie voor de Bol. Maar ook daar moet ik me dan heel goed op concentreren anders ben ik het zo weer kwijt.Tja en dan krijg je net zoiets als dat ik drift en instinct door elkaar haal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 quote: Originally posted by: borretjeKom me dan nog maars droogmelden.. Goedenavond Frummers:heart: Hey Bor!Mijn complimenten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Jopie er is een groot verschil tussen "helpend" en "belerend" Daar gaat het mij vooral om.We zijn allemaal maar gewoon mens.Niemand is meer of minder dan de ander.Hoe je je leven inricht dat is een persoonlijke kwestie.Ik ben nog steeds het bange meisje van toen, ook al ben ik 44 jaar,Mijn strijd zal misschien altijd wel blijven.Daarom zeg ik tot diegene die er een oordeel over hebben, is jou/jullie ook zoiets overkomen?Oordeel niet voordat je de achtergronden weet van je medefrummer.Alweer geen excuus, zo bedoel ik het ook niet, ik kan natuurlijk ook aan de AD gaan, dan word ik een zombie....dus dat doe ik niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 quote: Originally posted by: Madeliefquote: Originally posted by: borretjeKom me dan nog maars droogmelden.. Goedenavond Frummers:heart: Hey Bor!Mijn complimenten!Bor, omdat je je droogmeld..is toch wel een compliment waard?Daarom zijn we hier toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 misschien was het wel een mededeling van een ervaring ??.maar ja, na ruim 25 jaar bij de AA isdat misschien ook nog maar beperkt...??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Volgens mij is de uitvinder van de paraplu een Nedelander! Goedenavond allen. Even teruglezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 quote: Originally posted by: bolletjeEen drift heeft maar één funtie denk ik en dat is de drang om te overleven. Daaruit ontstaan de andere driften. Maar een verslaving is juist destructief dus dat botst dan met een drift. Een bevrediging van een drift hoeft niet leiden tot de oorspronkelijke bedoeling van die drift. - Angst kan zodanig verziekt zijn dat het leidt tot het tegenoverstelde van overleven. - Agressie kan zodanig gewelddadig of verziekt zijn dat het niet meer leidt tot verdediging, territoriumdrang of leidinggeven, maar tot zelfdestructie. - Sex in de vorm van sexuele liefde (een behoorlijk nieuw fenomeen..) of sex in de vorm van sociale regulatie (bonobo's bv) en allerlei ander sexueel gedrag hoeft niet te leiden tot voortplanting, allicht toch een basisfunctie van sexualiteit. Ik denk niet dat dat per se 'botst'. Het zijn gewoon natuurlijke gedragingen die door omstandigheden omgevormd zijn tot vormen van bevrediging die het oorspronkelijk doel niet meer dienen. Ik denk dat mijn verslaving een even goed voorbeeld daarvan is. Nu, ik zou dan niet graag beweren dat overleven mijn enigste drift is. Of instinct, what's in a name. Ik geloof graag dat mijn verslaving een diepe drang naar zelfdestructie bevredigt. Of dat nu een oerdrift is, of instinct, of afgeleide van een meer basic instinct, geen idee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Hey Rae, wat is sexuele liefde voor iets nieuws? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Hoi han Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 quote: Originally posted by: jan1000Hey Rae, wat is sexuele liefde voor iets nieuws? Denk toch dat dat iets van de laatste 50 miljoen jaren is, Jan. Of zoiets. Ik kan er 100 miljoen jaar naast zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Hoi Jan, hoi Han Borrie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 quote: Originally posted by: jopiehoorde jij een oordeel, madelief? ik niet ik hoorde zorg herkenning (terecht of onterecht) een waarschuwing misschien zelfs realiseer je, dat op het moment dat jij stelt dat iemand een oordeel heeft jij zelf per definitie zelf een oordeel hebt laat het gewoon kijk wat het met je doet en waarom, hoe dat komt daar kom je zelf verder mee is mijn ervaring. een ander kan je niet veranderen jezelf wel (een beetje ) Nee geen oordeel van jou! Ach ik heb een te klein hartje en soms een te grote mond.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 quote: Originally posted by: Hannah1BOEHH!!! Wat een "zware "gesprekken hier vandaag SCHRIK!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Ja//je moet er wat van makenIk zie ik zie wat jij niet ziet..De kleur is... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Hahahaha!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Ik zie....iets heel bijzonders!!Is dat ook goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Hai beste mensen.Vandaag een cd gekocht genaamd; Calming massage.Gekocht bij de Tuinen.Oh, wat is dat prachtig zeg.Kom helemaal tot rustOok 2 cd's over yoga.1 algemene en 1 speciaal bij rugpijn.Nou weet ik niet hoe dat werkt zo'n dvd via de T.V.Pfff. moet ik LATex weer een keer laten opdraven om het uit te leggen.Ben ook zo a-technisch he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Ik zie, dat ik me niet opnieuw laat wegjagen hier!Is wel bijzonder he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Sa ist mar krekt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Terrasje doen Han ??MyLady Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Hey Wil, het wordt hier nog gezelliger! Hannah, doe is een gooi! Even kort keuzemenu - de kracht in jezelf- positief denken- ik ben oke- het krachtige vuur- het weer de komende dagen- de liefde- en speciaal voor Rea, de sexuele liefdeZegt u het maar ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Liefje, ik vind je sterker dan ooit, wijzer en ook rustiger.......en een klein hartje Jan, ik kies (mag ik er 2 ?) de kracht in jezelf de sexuele liefde Voila, voel me al terug een pakske beter na die fritjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 quote: Originally posted by: Hannah1en dat is madelief? drijft er iets in je soepje? Maakt toch niet uit wat je zegt, marjo weet het altijd beter. speelt altijd gemeen. Je zegt het goed madelief, je laat je niet wegjagen, je ging zelf weg nml vroeger. Dit is beter toch? Nee lieverd!In 1 jaar ben ik wel gegroeid, dus ik kan het wel hebben.Niet van iedereen maar van Marjo zeker wel.Ja ik ben weggaan, maar zeker niet om Marjo.Het doet er nu niet toe, ik ben over de drempel gestapt om weer terug te komen, dat is al heel wat toch?Hannah ik stuur je morgen een PB ivm het eet-draadje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 quote: Originally posted by: Hannah1Een overdekte dan graag Wil, met een heater en een plaidje. Kan weer niet kiezen jan. Nee tuurlijk niet om Marjo Madelief. Ik snap het geloof ik wel. Je snapt me.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden